Warschau begint met het ruimen van wilde zwijnen 'om het publiek te beschermen'

Info uit de Poolse kranten, t.v., etc. kan hier geplaatst worden.
Lech
Berichten: 4954
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Warschau begint met het ruimen van wilde zwijnen 'om het publiek te beschermen'

Bericht door Lech » ma jul 24, 2023 3:40 am

Warschau begint met het ruimen van wilde zwijnen 'om het publiek te beschermen' aangezien het aantal waarnemingen meer dan verdubbeld is
Afbeelding
In de eerste zes maanden van 2023 bereikte het aantal geregistreerde meldingen van wilde zwijnen in Warschau de 3.000, vergeleken met 2.500 meldingen in heel vorig jaar.
Marcin Bielecki/PAP


De burgemeester van Warschau heeft aangekondigd dat hij toestemming heeft gegeven voor het ruimen van wilde zwijnen in de hoofdstad als 'veiligheidsmethode'.

Burgemeester Rafał Trzaskowski, verwijzend naar de toenemende problemen die de dieren de afgelopen maanden hebben veroorzaakt, besloot het besluit van vorig jaar terug te draaien na een toename van het aantal meldingen van waarnemingen en incidenten van wilde zwijnen.
Afbeelding
De toenemende aanwezigheid is een groeiende zorg voor burgers geworden.
Filip Dabrowski/CC BY-SA 3.0

Hij zei: “Het is met pijn in het hart dat ik de beslissing heb genomen om in zeer beperkte mate wilde zwijnen te schieten en te vangen.

"Ik heb deze beslissing vorig jaar uitgesteld, we waren een uitzondering, maar ik heb ook duidelijk gemaakt dat ik zou afgaan op de mening van experts, die duidelijk hebben gemaakt dat als we voor de veiligheid van de mensen in Warschau willen zorgen, een dergelijke beslissing moet worden genomen, en die beslissing heb ik genomen."
Afbeelding
Hoewel er geen aanvallen zijn gemeld, hebben de dieren schade toegebracht aan groene gebieden en verstoringen veroorzaakt bij sommige bewoners die zelfs nachtwachten hebben georganiseerd om tuinen te beschermen die zijn opgegraven door wilde zwijnen.
Targówek Districtskantoor

In de eerste zes maanden van 2023 bereikte het aantal geregistreerde meldingen van wilde zwijnen in Warschau de 3.000, vergeleken met 2.500 meldingen in heel vorig jaar.

De toenemende aanwezigheid is een groeiende zorg voor burgers geworden. Hoewel er geen aanvallen zijn gemeld, hebben de dieren schade toegebracht aan groene gebieden en verstoringen veroorzaakt bij sommige bewoners die zelfs nachtwachten hebben georganiseerd om tuinen te beschermen die zijn opgegraven door wilde zwijnen.







https://www.thefirstnews.com/article/wa ... bles-40016

Plaats reactie