Wat een vorst! Zelfs 17 graden onder nul. Kijk waar

Info uit de Poolse kranten, t.v., etc. kan hier geplaatst worden.
Plaats reactie
Lech
Berichten: 4948
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Wat een vorst! Zelfs 17 graden onder nul. Kijk waar

Bericht door Lech » wo jan 10, 2024 6:08 am

Wat een vorst! Zelfs 17 graden onder nul. Kijk waar
Het Instituut voor Meteorologie en Waterbeheer waarschuwde zondag voor strenge vorst. Volgens IMWM kan de temperatuur 's nachts dalen tot min 17 graden Celsius.
Afbeelding
Het Instituut voor Meteorologie en Waterbeheer heeft zondag een eerstegraads waarschuwing afgegeven voor strenge vorst voor delen van de provincie. Pommeren. De waarschuwing is geldig in de provincies Kartuzy, Kościerzyna, Gdańsk, Nowy Dwór, Starogard, Kwidzyn, Tczew, Sztum, Malbork en Gdańsk.

Voorspellers voorspellen dat de minimumtemperatuur 's nachts zal variëren van min 17 graden C tot min 14 graden C. De maximumtemperatuur gedurende de dag zal variëren van min 12 graden C tot min 9 graden C.

ron
Berichten: 732
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Wat een vorst! Zelfs 17 graden onder nul. Kijk waar

Bericht door ron » za jan 13, 2024 1:27 pm

Lech schreef:
wo jan 10, 2024 6:08 am
Het Instituut voor Meteorologie en Waterbeheer heeft zondag een eerstegraads waarschuwing afgegeven voor strenge vorst voor delen van de provincie. Pommeren. De waarschuwing is geldig in de provincies Kartuzy, Kościerzyna, Gdańsk, Nowy Dwór, Starogard, Kwidzyn, Tczew, Sztum, Malbork en Gdańsk.

Voorspellers voorspellen dat de minimumtemperatuur 's nachts zal variëren van min 17 graden C tot min 14 graden C. De maximumtemperatuur gedurende de dag zal variëren van min 12 graden C tot min 9 graden C.
Ik zit net een fractie over de oostelijke grens van de provincie Pommeren. Voorspellers hadden het aardig juist. Bij mij was het idd -17 en overdag kwam het niet boven de -14 uit. Gelukkig dat het een paar dagen later weer rond nul was :)

Ik heb zelfs nog kunnen schaatsen op de Zalew Wiślany :D

Lech
Berichten: 4948
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Wat een vorst! Zelfs 17 graden onder nul. Kijk waar

Bericht door Lech » ma jan 15, 2024 6:14 am

Ik heb zelfs nog kunnen schaatsen op de Zalew Wiślany
Bij -14? Oei dat zal fris geweest zijn 16qq

ron
Berichten: 732
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Wat een vorst! Zelfs 17 graden onder nul. Kijk waar

Bericht door ron » ma jan 15, 2024 3:26 pm

Nee, ik stond een paar dagen later op het ijs. Toen was het weer zo rond het vriespunt :)

Lech
Berichten: 4948
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Wat een vorst! Zelfs 17 graden onder nul. Kijk waar

Bericht door Lech » di jan 16, 2024 6:12 am

Sneeuwstorm boven Warschau! VIDEO
GDDKiA waarschuwt voor moeilijke wegomstandigheden. Een sneeuwstorm die door het noorden van Mazovië trekt, bereikt Warschau. Wegenwerkers roepen automobilisten op om zonnevrachtwagens te laten passeren.
Afbeelding
"Let op! Een sneeuwstorm door het noorden van Mazovië bereikt Warschau. Zeer moeilijke wegomstandigheden. We zijn volledig gemobiliseerd en ruimen sneeuw op de nationale wegen. Chauffeur, laat de zonnevrachtwagens passeren. We werken voor uw veiligheid!"

Sneeuwval en natte sneeuw komen door het hele land voor. Volgens de voorspelling uit de aankondiging van maandag door GDDKiA kunnen er plaatselijk sneeuwstormen en sneeuwstormen voorkomen.
Afbeelding

Zie de videos op de website: https://niezalezna.pl/polska/burza-snie ... deo/509069

Plaats reactie