Er zijn 5 NAVO-militairen gedoodt door een bermbom in het oo

Info uit de Poolse kranten, t.v., etc. kan hier geplaatst worden.
Plaats reactie
bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Er zijn 5 NAVO-militairen gedoodt door een bermbom in het oo

Bericht door bertvaneck » wo dec 21, 2011 5:08 pm

Er zijn 5 NAVO-militairen gedoodt door een bermbom in het oosten van Afghanistan.


De internationale troepenmacht ISAF maakt dit bekend.

Polen
Volgens Poolse media zijn de slachtoffers allemaal Polen. De militairen reden in een konvooi toen de bermbom afging nabij de stad Ghazni. Het voertuig waar de Polen in zaten is volgens getuigen compleet verwoest.

Wederopbouw
Het konvooi met 30 voertuigen was volgens de BBC op weg naar een mausoleum. Het herstellen daarvan een van de wederopbouwprojecten van de Polen. De slachtoffers maakten dan ook deel uit van een provinciaal reconstructie team.

Dodelijkste
Het gaat om de dodelijkste aanslag op Poolse troepen sinds de oorlog 10 jaar geleden begon. Polen heeft in Afghanistan in totaal 36 militairen verloren. De radicaalislamitische Talibanbeweging heeft de aanslag opgeëist.

Ghanzi
Polen zorgt namens de NAVO voor de veiligheid in Ghazni. Het land heeft ongeveer 2600 militairen in Afghanistan. Net als de andere deelnemers aan de internationale troepenmacht is Polen van plan om aan het einde van 2014 de militairen terug te trekken.

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Er zijn 5 NAVO-militairen gedoodt door een bermbom in he

Bericht door pietje Bell » do dec 22, 2011 5:40 pm

Wat moeten ze daar ook doen,geld verkloten en spelen.Denken ze hier nu echt dat ze daar die mannen met lange baarden wat kunnen bij brengen?Die lachen hun tulband aanflarden,om die domme westerlingen,Rusland is er al op stuk gelopen.En nu zal onze politie,ze hun daar eens gaan leren om een Afghaan tebekeuren,die tesnel op zijn kameel of ezel door een 30 zone raast.Ha,ha,allemaal toneelspel op onze kosten.Rutte was er ook stiekem naar toe,ik wist het al veel eerder,een neef van mijn vrouw zit daar ook.Als ze weer weg zijn gaat het Afghaanse leven gewoon weer door,wat ze daar al eeuwen doen,pijp roken,verdovende middellen telen,en als het even kan de buurman vermoorden,dan kan hij zijn vrouw aan zijn verzameling toevoegen.En als hij dit niet doet,dan doet een andere buurman het wel.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Er zijn 5 NAVO-militairen gedoodt door een bermbom in he

Bericht door bertvaneck » do dec 22, 2011 5:45 pm

er is maar een remedie een a bom er op en weg gaan :?:

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Er zijn 5 NAVO-militairen gedoodt door een bermbom in he

Bericht door Wilhelmus Johannes » do dec 22, 2011 5:58 pm

In de volle Nederlandse bar op Kamp Kunduz zei Rutte tegen de militairen dat er altijd veel politieke discussie over militaire missies is. Maar volgens hem bestaat er geen twijfel over dat er bij de politiek en de bevolking ,,100 procent’’ steun is voor het werk dat ze doen. ,,Weet dat Nederland als één man achter jullie staat en ongelooflijk trots is op uw werk’’, zei hij tijdens het bliksembezoek.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1112 ... duz__.html

Ja Pietje en liegen kan Rutte ook als de beste,ik weet niet hoe het met jullie zit,maar ik sta er helemaal niet achter dat ONZE mensen in die achterlijke zandbak zijn.
En dat geldt trouwens ook voor alle Polen die ik ken wat betreft HUN mensen daar.
De remedie van Bert is dan ook de beste oplossing.

Plaats reactie