De lachtrommel

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » zo mei 06, 2018 7:31 am

Eerst grapje van de dag
Het is zwart en het ligt in de sneeuw. Een gecamoufleerde Belg.



Tweede grapje van de dag
Je bent een 50-plusser, het is nauwelijks te geloven dat wij reeds zolang hebben geleefd !

Als kind reden we mee in wagens zonder veiligheidsgordels of air bags ...

Onze bedden waren geschilderd in vrolijk gekleurde - op lood gebaseerde - verven ...

We hadden geen kind-veilige afsluitingen op geneesmiddelen, deuren of kasten,

en wanneer we met onze fiets reden deden we dat zonder helm .

We dronken water van de tuinslang en niet uit een fles - verschrikkelijk!

We brachten uren door in het monteren van een go-cart uit rommel en reden dan van een helling af om enkel tijdens de afdaling vast te stellen dat we de remmen vergaten. Na enkele keren in de struiken te zijn beland bedachten we een oplossing.

We experimenteerden met het uit een halen en opnieuw in elkaar steken van radio's en andere electrische toestellen om enkel te worden verraden
door de zwart geblakerde muur boven het stopcontact dat we een kortsluiting hadden veroorzaakt.

We gingen 's morgens van huis en speelden de ganse dag, zo lang we er maar voor zorgden terug thuis te zijn bij valavond. Niemand kon ons de ganse dag bereiken. Geen GSM's. Onvoorstelbaar !

We sneden ons en braken botten en tanden, nochtans gaf dit geen aanleiding tot rechtszaken. Het waren ongevallen. Niemand viel iets te verwijten, behalve onszelf. Herinner je nog je "ongevallen" ?

We vochten en sloegen elkaar bont en blauw en leerden daarmee om te gaan.

We aten snoepgoed, brood en boter en dronken frisdrank, maar we hadden nooit overgewicht ... we waren altijd buiten aan het spelen.

We deelden onze drank door samen van dezelfde fles te drinken en niemand is hier ooit van overleden.

We hadden geen Playstations, Nintendo 64, X-Boxes, video spelletjes, 40 televisiezenders, video, surround sound, GSM, P.C., internet chat rooms etc. ... we hadden vrienden.


We gingen naar buiten en maakten vrienden. We reden op onze fiets of wandelde naar een vriend thuis, belden aan of gingen zelfs gewoon via de achterdeur naar binnen. Stel je dit voor. Zonder de ouders hier eerst om te vragen ! Helemaal alleen ! Helemaal alleen in die koude afgrijselijke wereld ! Zonder een oppasser - hoe deden we het toch?

We gingen 's avonds alleen in het donker terug naar huis, hoe durfden we?

We vonden spelletjes uit met stokken en tennisballen en - hoewel we er voor werden gewaarschuwd - niemand verloor een oog.

Niet iedereen mocht mee voetballen, en diegene die geen team vonden moesten leren omgaan met ontgoocheling .

We stonden op door een soort van wekker, zonder dat het radiogestuurd is, zonder dat het beveiligd is tegen stroomuitval, zonder een 'snooze'-functie. Hoe deden we dat toch?

Onze daden waren die van onszelf. Gevolgen werden verwacht. Niemand of niets om zich achter te verbergen. De idee van een ouder die ons verdedigden indien we de wet overtraden, was ongekend. Ze steunden
zelfs de wet - stel je dat voor !

We aten varken, paard, kip zonder dat ze werden getest op PCB's, dolle koeienziekte, kippenpest, enz. En toch overleefden we?

We namen niet de TGV naar Frankrijk om een dagje plezier te moeten hebben in een pretpark, in de speeltuin was het minstens even leuk!

Niettegenstaande hun ongeziene gevaarlijke jeugd, hebben bovenvermelde generaties de beste risico-nemers, probleem-oplossers en ontdekkers ooit voortgebracht. De voorbije 50 jaar heeft een explosie gekend aan innovaties en nieuwe ideeën. We kenden vrijheid, mislukking, succes en verantwoordelijkheid en leerden hiermee om te gaan.

Jij bent zo'n 50-plusser, gefeliciteerd!




Derde grapje van de dag
Enkele dagen geleden vroeg ik mijn vrouw waar we heen zouden gaan voor onze
huwelijksverjaardag. Ergens waar ik lang niet meer geweest ben, antwoordde
ze.

Ik stelde toen voor om naar de keuken te gaan.

Toen is de ruzie begonnen... 6qq 5qw 6qq 3q aquu

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » ma mei 07, 2018 6:56 am

Een niet zo snuggere jongeman tankt in Holland bij een self-service station. Hij gaat naar binnen om te betalen, gaat naar buiten en komt direct daarna in paniek weer binnen. "Allez", zegt hij, "nu heb ik mijn auto gesloten en de sleutels erop laten steken." "Geen paniek," zegt de bediende, "dat gebeurt wel vaker. U krijgt van mij een schroevendraaier, een doekje en een ijzerdraadje mee. Met de schroevendraaier duwt u het raamrubber opzij, u doet het doekje ertussen om niets te beschadigen, en met het ijzerdraadje hengelt u het pinnetje van de deur open." De man is helemaal opgelucht en loopt weer naar buiten. Vijf minuten later komt er een andere man binnen. "Wat ik nu toch heb meegemaakt," zegt hij verbaasd tegen de bediende. "Nou, wat dan?" vraagt die. "Staat er buiten een vent met een ijzerdraadje z'n deur open te hengelen!" "En?" vraagt de bediende, "Dat maken wij hier regelmatig mee!" "Ja", zegt de man, "maar toch niet als de vrouw in de auto zit en roept: "Beetje naar links, beetje naar links!" 6qq 5qw 6qq oops c0321

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » ma mei 07, 2018 6:58 am

Eerst grapje van de dag
Een man en een vrouw hadden twee kinderen Ze heten Mark en Frank. Op een dag kregen ze nog een kindje.Ze gingen naar het gemeentehuis om het kindje aan te geven. Ambtenaar: "Wat word de naam van uw zoon?" Vrouw: "Euro" Ambtenaar: "Euro?" Man: "Ja,we hebben al Mark en Frank. Nu hebben we de nieuwe Euro!"



Tweede grapje van de dag
Wat zie je er gelukkig uit ! zegt de buurvrouw tegen Hanne, die aanstalten maakt om met haar auto naar de stad te rijden,
Daar heb ik ook alle reden toe ,antwoord Hanne, die straalt van geluk,
Ik heb een prachtig huis,twee schattige kinderen,een BMW , geld op de bank,en een man met een levensverzekering van 200.000 euro,
En hij voelt zich niet lekker.




Derde grapje van de dag
Boerin zoekt knecht.

Een man zocht werk en kwam bij een boerderij waar alleen een boerin woonde. Hij zei, kun je nog een knecht gebruiken?
De boerin zei, ,ja maar dan moet je eerst een proef afleggen.
Ik ga in de kruiwagen liggen en dan moet je me het erf rond rijden.
De knecht zei OK en begon aan de klus. Doodmoe kwam hij weer terug en vroeg , ben ik aangenomen?
Dat kan ik nu nog niet zeggen, je heb nog een opdracht. En dat is, vroeg de knecht.
Ik ga nu in mijn blootje op de kruiwagen liggen en je moet dat stuk nog een keer kruien.

OK zei de knecht en begon te kruien.
Doodmoe kwam hij weer op die plek en zei, ben ik nou aangenomen?
Nee zei de boerin. Maar waarom dan niet? vroeg de knecht.
Omdat je het werk niet ziet liggen !!!


6qq 5qw 6qq festivdd c0321

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » ma mei 07, 2018 7:00 am

Mop van de dag: Eruit !!!
Een man komt na een voormiddagje werken terug thuis en roept: "Schat!!! Ik heb de Lotto gewonnen!!! 2,5 miljoen euro!!! Ga vlug naar boven en pak je kleren maar al in!!"

De vrouw haast zich naar boven en in al haar opwinding en geluk vraagt ze vanuit de slaapkamer: "Kleren om te gaan skie�n of eerder voor waar het warm is?"

Waarop de man antwoordt: "Kan me niet schelen, als je maar binnen 15 minuten weg bent!" 5qw 6qq aquu aquu 5qw

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » ma mei 07, 2018 7:01 am

Toppunt van ego�sme
Wat is het toppunt van egoïsme??

- Je eigen naam roepen als je klaarkomt ! 6qq 5qw 6qq aquu aquu

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » di mei 08, 2018 7:04 am

Mop van de dag: De koplampen
Een jonge vrachtwagenchauffeur komt op de militaire keuring en wil graag afgekeurd worden. Hij komt bij de keuringsarts en moet zich uitkleden.

'Beroep?' vraagt de arts. 'Vrachtwagenchauffeur.'
'Wat zijn je gebreken?' vraagt de arts.
'Mijn koplampen werken niet,' zegt de jongen.
'Hoe bedoel je,' vraagt de arts.
'Ik bedoel: ik heb slechte ogen.'
'We zullen eens zien,' zegt de arts.

Hij loopt naar de kaart met de kleine en grote letters. De arts wijst op kleine letters: 'Kun je dit lezen?'
'Nee, sorry,' zegt de jongen.
De arts wijst op grotere letters: 'Kun je dit dan lezen?'
'Nee, sorry,' zegt de jongen.
De arts wijst op de allergrootste letters: 'Kun je dit dan lezen?'
Absoluut niet,' zegt de jongen.
'Dat is inderdaad niet zo best,' zegt de dokter, 'maar ik heb nog een tweede test.'

Nu laat de dokter een spiernaakte meid voor het bord gaan staan.
'Zie je wat?' zegt de dokter.
'Niets,' zegt de jongen.
'Nou,' zegt de dokter, 'misschien werken je koplampen niet, je richtingaanwijzer doet het wel !!'
6qq 5qw 6qq festivdd c0321

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » di mei 08, 2018 7:05 am

Vies h�
Jantje loopt met zijn oma overstraat en ziet 1 euro liggen en zegt: "Oma mag ik 1 euro van de grond pakken?"
Oma zegt: "Nee Jantje, alles wat op de grond ligt is vies!"
Vervolgens komt Jantje 5 euro op de straat tegen en zegt: "Oma mag ik die 5 euro van de grond pakken?"
Oma zegt: "Nee Jantje, alles wat op de grond ligt is vies!"
Vervolgens valt oma en vraagt: "Jantje, wil je mij even helpen?"
Jantje zegt: "Nee oma, alles wat op de grond ligt is vies" en Jantje loopt vrolijk verder. 6qq 5qw 6qq aquu aquu

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » di mei 08, 2018 7:08 am

Een Duitser, een Fransman en een Belg komen samen in een herberg. Ze vragen aan de patron of er nog kamers vrij zijn om in te slapen. "We hebben er nog vrij," zegt hij, "maar ik weet niet of jullie daarin willen slapen. Er is een slangenbed, een spijkerbed en een mierenbed." De Duitser neemt het slangenbed, de Fransman het spijkerbed en de Nederlander het mierenbed. De volgende ochtend zitten ze samen in het café wat te drinken. Zegt de Duitser: "Ik heb geen oog dicht gedaan, die slangen waren zo glibberig." De Fransman zegt: "Ik heb ook geen oog dicht gedaan, die spijkers deden zeer in mijn rug." Zegt de Belg: "Ik heb heerlijk geslapen. Ik heb gewoon één mier doodgetrapt en toen ging de rest naar de begrafenis!" 6qq 5qw 6qq denkenzzzzz

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » di mei 08, 2018 7:09 am

Eerst grapje van de dag
Jantje kwam uit school en zegt zijn moeder: "Jantje, kan je voor mij naar de supermarkt gaan?" "Ja mam is goed. Wat moet ik kopen mam?", zei Jantje. "Koop maar kaas, ham, rode bieten en een paar lollys." "Wil je dat op een booodschappen lijstje schrijven?", zei Jantje. "Breng ook je zusje maar mee." Jantje heeft neemt z'n zusje mee. Even later komt jantje weer terug. "Mam, alles mee gebracht." "Ja jongen, goed zo, maar waar is je zusje?" "Die is in de sloot gevallen." "Waarom heb je haar niet eruit gehaald?" "Ze stond niet op het boodschappen lijstje."



Tweede grapje van de dag
Ken je het verschil tussen het meisje van vroeger en het meisje van nu ?
Het meisje van vroeger bloosde wanneer ze zich schaamde,
En het meisje van nu schaamt zich als ze bloost.




Derde grapje van de dag
Dames bij de politie

Gaan er twee vriendinnen, die bij de politie werken,
het postkantoor binnen om zegels te kopen.
Ze staan in de rij wanneer er plots twee gemaskerde
gangsters binnenvallen met het geweer in de aanslag,
roepende: 'Dit is een overval, iedereen plat op de grond!!'
De ene agente gaat op haar buik liggen en kijkt opzij
naar haar vriendin, die op haar rug ligt.
Ze fluistert haar stilletjes toe:
'Jeannine, draai je om, 't is nen overval, geen personeelsfeestje!!'


6qq 5qw 6qq aquu aquu

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » wo mei 09, 2018 6:33 am

Gestrand op een eiland
Een Belg en een Nederlander zitten samen gezellig op nen boot, doch door een onverwachtse stormbui en het verlies van controle over de boot gebeurt het onvermijdelijke (wat wilt ge nu met een Nederlander aan boord) en de boot zinkt...

De Belg en de Nederlander proberen al zwemmend de verdrinkingsdood te vermijden en stranden uiteindelijk aan op een eiland. Helaas zit daar nu net een opperhoofd met zijn stam te wachten om de twee onnozelaars te arresteren en in de pan te stoppen...

Den belg probeert natuurlijk nog zijn vege lijf te redden, terwijl de Nederlander al jammerend op zijn knieën is gezakt en zijn vrouw en kinderen in de al zo onzinnige discussie probeert te betrekken en vraagt: "Kunnen we iets doen om niet in de pot te belanden?"
Het opperhoofd zegt: "Natuurlijk!", antwoordt deze, "Maar dan moet je een opdracht doen..." Met twee handen nemen beide gestranden de opdrachten aan.

Het opperhoofd gaat van start: "Ga alvast 100 gelijke vruchten zoeken in het bos." De Belg is als eerste weg en komt even later terug met 100 bosvruchten, waarop het opperhoofd hem beveelt: "Steek nu die vruchten 1 voor 1 in uw gat zonder te lachen."

Met moeite krijgt hij de 99 bosvruchten in zijn gat, maar bij de 100ste bosvrucht schiet hij toch in de lach, waarop hij wordt veroordeeld tot de pot... jammer maar helaas... Dan vraagt iemand van het volk aan de Belg waarom hij nu moest lachen bij de 100ste bosvrucht?"

De Belg antwoordt: "Ik zag die Nederlander aankomen met 100 kokosnoten." 6qq 5qw 6qq aquu aquu

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » wo mei 09, 2018 6:34 am

Het is geel
Het is geel en je ziet het niet?

Antwoord : Een banaan die om de hoek staat! 6qq 5qw 6qq festivdd c0321

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » wo mei 09, 2018 6:54 am

De grote zus van Jantje is zwanger. Ze zegt tegen hem: "Nou Jantje, dan word je binnenkort nonkel." Waarop Jantje antwoordt: "Maar dat wil ik helemaal niet, ik wil piloot worden!" 6qq 5qw 6qq oops c0321

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » wo mei 09, 2018 6:56 am

Eerst grapje van de dag
Drie kinderen komen elkaar tegen en beginnen over hun moeder te praten. Het eerste kind zegt: "Mijn moeder is als een sportwagen. ze is mooi en elegant." Het tweede kind zegt: "Mijn moeder is als een jeep. ze is stoer en snel." Het derde kind zegt: "Mijn moeder is als een ziekenwagen. Ze zegt altijd: Doe-dit Doe-dat."



Tweede grapje van de dag
Het Pensioen is niet het einde van de weg,
Het is enkel een verandering van richting.




Derde grapje van de dag
In Wallonië

Ergens in Wallonië staat een groepje stadsarbeiders een sigaretje te roken aan een bloemenperkje waar ze onkruid moeten wieden.
Op de rugzijde van hun werkkledij staat een mooie Vlaamse Leeuw geborduurd.
Een Brusselaar komt voorbij en fronst de wenkbrauwen.
Enigszins geïntrigeerd door dit beeld, vraagt de Brusselaar:
"Waarom staat er een Vlaamse Leeuw op uw werkkledij?"
Waarop de arbeiders antwoorden : "Dat is onze sponsor."


6qq 5qw 6qq festivdd aquu

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » do mei 10, 2018 6:54 am

Twee dames treffen elkaar bij de bakker. De ene vraagt: "Hoe is het nu met je zoon tegenwoordig?" De andere antwoordt: "Prima, hij zit momenteel op de universiteit van Leuven." De eerste dame is verbaasd: "Goh, dat had ik nooit van hem gedacht. Wat studeert 'ie daar eigenlijk?" Antwoordt de andere: "Niks, hij repareert het dak." 6qq 5qw 6qq oops c0321

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » do mei 10, 2018 6:55 am

Eerst grapje van de dag
Jantje staat voor een huis ontzettend sip te kijken dan komt er een meneer langs en die vraagt: "Jantje waarom kijk je zo sip?" Zegt jantje: "Ik kan niet bij de bel." De meneer biedt aan om voor Jantje op de bel te drukken en Jantje knikt met zijn hoofd. Als de meneer weer bij Jantje komt staan, zegt Jantje. "Nu moeten we vlug wegwezen, anders krijgen ze ons nog te pakken!!"



Tweede grapje van de dag
Jantje staat in Amerika voor het Witte Huis,
Ineens stapt er een man op hem toe, doet zijn jasje open,en zegt "FBI".
Jantje doet zijn jasje open en zegt "zuiver scheerwol".




Derde grapje van de dag
Goede mannen

Toen god de mannen schiep,
beloofde hij aan de vrouwen
dat goede en ideale mannen
in alle hoeken van de wereld konden gevonden worden.

En toen maakte hij de aarde rond.


6qq 5qw 6qq c0321 c028

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » do mei 10, 2018 6:57 am

Mop van de dag: Uw fiets is morgen klaar!
Een agent houdt een fietser aan:

"Uw bel is kapot, uw remmen werken niet en u heeft geen verlichting, dat gaat u 25 euro kosten"

Zegt de fietser: "Dat is goed, maar dan moet ie wel morgen klaar zijn!" 6qq 5qw 6qq festivdd c028

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » do mei 10, 2018 6:58 am

Zotjes
In het zottekot te Geel werd op een dag een nieuwe zot binnen gebracht.
's Avonds komt de verpleegster binnen en ziet al de zotten daar met een gebroken been, neus en arm liggen. De verpleegster vraagt: "Wat is hier gebeurd?"
En een van de zotten antwoord: "Die nieuwe zot tekende een lijn op de muur en wij moesten daarover springen." 6qq 5qw 6qq oops c0321

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » vr mei 11, 2018 6:53 am

Mop van de dag: Tijdens de pauze
Een man zit op zijn werk nogal sloom achter zijn bureau. De directeur komt langs en vraagt wat er aan de hand is. De man antwoordt: "Ik weet het niet, ik heb het gevoel dat alles mislukt, dat alles als los zand door m'n handen glipt. Ik zie het niet meer zitten..."
Waarop de directeur antwoordt: "Kop op kerel. Heb ik ook eens gehad! Ik ben toen twee weken lang alle pauzes naar huis gegaan om me door mijn vrouw te laten verwennen. Dat heeft prima geholpen! Dat zou jij ook moeten doen..."
Twee weken later komt de directeur weer langs. De man zit lustig te typen, de fax ratelt... Zegt de directeur: "Ik zie dat het weer prima gaat! Je hebt mijn advies zeker opgevolgd?"
"Inderdaad," zegt de man, "trouwens, nooit geweten dat u zo mooi woont!" 6qq 5qw 6qq oops aquu

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » vr mei 11, 2018 6:55 am

Communicatiestoornis
Twee domme blondjes zitten rustig op een terrasje te genieten van de zon. Ondertussen keuvelen ze wat over het wel en wee van elkaars liefdesleven. Zegt het ene blondje: "Rookt gij ook na het klaarkomen?"
Waarop het andere zegt: "Ik weet het niet, ik heb er nog niet op gelet. 6qq 5qw 6qq festivdd c0321

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » vr mei 11, 2018 7:01 am

Twee dieven plegen een bankoverval. Ze nemen al het geld dat er daar te vinden is mee. De ene dief zegt: "Gaan we dan nu ons geld tellen?" Waarop zijn luie collega antwoordt: "Nee, we zien morgen wel in de krant hoeveel het was." 6qq 5qw 6qq festivdd c0321

Plaats reactie