De lachtrommel

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » di okt 09, 2018 6:11 pm

test 6qq 5qw 6qq

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » di okt 16, 2018 12:50 pm

Hans krijgt zijn huistaak niet gemaakt. 'Mams, kun jij me helpen met deze rekenopgave? Er staat dat ik tien appels moet verdelen onder drie personen. Weet jij hoe ik dat moet doen?' 'Jongen toch, nee, ik snap niets van die nieuwe wiskunde. Als ik het moest doen, dan zou ik er appelmoes van maken', antwoordt zijn moeder. 6qq 5qw 6qq aquu c028

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » di okt 16, 2018 12:51 pm

Neem ik laatst een brandverzekering voor mijn auto. Wilde de verzekeringsagent me ook nog een diefstalverzekering aansmeren. Dat heb ik niet gedaan. Wie steelt er nou een verbrande auto?



Tweede grapje van de dag
In de tijd dat er nog douane bestond in Europa, kwam, na een ganse nacht doorijden, een Belg aan de Frans-Belgische grens, hobbelend over de kinderkopjes van Roubaix-Tourcoing.
Uitgeput stopt hij voor de gesloten bareel, en draait traag het venstertje van zijn wagen open.
Een douanier komt aangestormd, steekt zijn hoofd door het venstertje en brult tegen de arme Belg: "COGNAC? ARMAGNAC? CHAMPAGNE?"
Waarop de Belg antwoordt: "Neen, merci, een kopje koffie zal volstaan..."




Derde grapje van de dag
- Ik werd tijdens een wandeling gevraagd of ik niet wil trouwen.
- O ja, en wie heeft dat dan wel gevraagd?
- Mijn ouders.

6qq 5qw 9qq c0321 c028

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » di okt 16, 2018 12:53 pm

Mop van de dag
FF pijpe...
Een jongen brengt zijn vriendin terug naar huis nadat ze samen uit zijn geweest. Als ze bij de deur komen leunt hij nonchalant met een hand tegen de muur en zegt tegen haar: "Schat, waarom pijp je me niet?"
"Wat? Ben je gek?!"
"Maak je niet druk, het is zo voorbij, geen probleem."
"Nee! Misschien ziet iemand het; mijn familie, de buren..."
"Rond deze tijd zal niemand zich laten zien..."
"Ik heb al nee gezegd! Niet dus!"
"Schat, het is echt niet zo moeilijk .. en ik weet dat jij het ook fijn vindt."
"Nee! Ik zei Nee!"
"Schat, doe nou niet zo..."
Op dat moment komt de zus van het meisje in haar nachtjapon naar buiten. Ze wrijft geeuwend in haar ogen en mompelt: "Pa zegt dat ofwel jij hem moet pijpen, ofwel dat ik hem moet pijpen, ofwel dat hij naar beneden komt en hem zelf zal pijpen, maar zorg alstublieft dat je vriend eindelijk zijn hand van de parlofoon haalt!!" aquu aquu aquu aquu aquu

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » di okt 16, 2018 12:55 pm

Het trekpaard
Een stadsmus reed zijn auto vast in een sloot op het platteland. Toevallig passert er een plaatselijke boer met zijn paard genaamde Julles en biedt hij zijn hulp aan.

Hij spant Julles voor de auto en schreeuwt, "Juu, Nellie, juu". Julles beweegt niet.
Dan buldert de boer, "Trek, Bliksem, trek". Het paard blijft stil staan.
Nog eens beveelt de boer, "Hop, Jennie, hop". Niets.

Dan zegt de boer nonchalant, "Juu, Julles, juu". En het paard sleepte gemakkelijk de auto uit de sloot.

De automobilist is dankbaar en heel nieuwsgierig. Hij vraagt de boer waarom hij zijn paard drie keer met de verkeerde naam toeriep.
De boer zegt, "Oh, Julles is blind en als hij zou denken dat hij de enige was die trekt, dan zou hij zelfs niet proberen!" 6qq 5qw 6qq c0321 c0321

Lech
Berichten: 4787
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: De lachtrommel

Bericht door Lech » di okt 23, 2018 5:44 am

Abt

Een jonge monnik treedt in een klooster in en wordt ingewijd in alle facetten van het kloosterleven. Een van zijn toekomstige taken is het kopiëren van gezaghebbende religieuze teksten, waaronder de Bijbel. Het valt de jonge monnik meteen op dat er wordt overgeschreven van kopieën en niet van originele manuscripten. Maar goed, hij gaat hard aan het werk. Als hij zijn eerste teksten af heeft, gaat hij met de teksten naar de abt.
De jonge monnik vraagt de abt: ‘Abt, omdat we hier overschrijven van kopieën en ik nog weinig ervaring heb als overschrijver, wilt u daarom mijn eerste kopieën goed bekijken op eventuele fouten?’
‘Dat is uitstekend’, zegt de abt, die de kopieën van de monnik meeneemt en kelder in verdwijnt. Daar kan hij de kopieën vergelijken met de originele manuscripten.

Het duurt één uur, twee uur, vier uur en uiteindelijk twaalf uur, maar de abt keert niet meer terug. De monniken worden steeds bezorgder en uiteindelijk besluit de jonge monnik te gaan kijken of de abt überhaupt nog leeft. Hij daalt haast de trap af. Beneden in de kelder ziet hij de huilende abt zitten, die met zijn hoofd tegen de muur bonkt.

‘Wat is er aan de hand abt?’, vraagt de jonge monnik.
‘Verdorie! We hebben het al die tijd verkeerd begrepen!’, reageert de abt emotioneel. ‘Er staat: “Geen snacks voor het huwelijk.”’



Noormannen

Het is 910 na Christus. Een drakenschip van de Noormannen glijdt door het water en nadert de Engelse kust. Zodra het vasteland in zicht komt, geeft de aanvoerder de bemanning zijn opdrachten. ‘Daar is een Engels dorpje mannen. We gaan zo aan land en het eerste wat jullie moeten doen is alle mannen neerslaan. Dan gaan we een lekker potje plunderen: we nemen alles mee wat we kunnen dragen, en óók de vrouwen. En daarna steken we het hele dorp in de fik.

En in Godsnaam nog deze opdracht: doe het nu eindelijk eens een keer in de goede volgorde!’


Ridder ende Draek

Een rondtrekkende minstreel stapt een herberg binnen in de hoop daar wat geld te verdienen voor onderdak. De herberg heet “De Ridder ende Draek”. Hij is net binnen als de vrouw van de herbergier hem toeschreeuwt: ‘Wat moet jij hier, ghy luisighe armoedzaaier? Er komen hier al zwervers genoeg!’ De minstreel kijkt nog even naar het uithangbord en zegt: ‘Is de ridder ook thuis?



Ouder en rijper

Deze mop is van de Florentijnse schrijver Poggio Bracciolini, die het moppenboek Facetiae schreef (tussen 1438 en 1452):
Een boer uit de vestingstad Pergola wil zich graag verloven met de jonge dochter van een andere boer. Als hij het jonge meisje nog eens goed bekijkt, ziet hij dat ze eigenlijk nog veel te jong is en zich kinderlijk gedraagt. Hij zegt tegen de vader van het meisje: ‘Ze is veel te jong, ze gedraagt zich nog als een kind.’
De vader reageert: ‘Ze is ouder en rijper dan je denkt. Ze heeft al drie kinderen van de pastoor van ons dorp.’

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » wo okt 24, 2018 9:37 am

Prachtig Lech hij is goed 6qq 5qw 6qq

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » wo okt 24, 2018 9:39 am

Mop van de dag
Dakloze en de 3 gaten
Een dakloze man is moe en heeft het koud. Hij zoekt een slaapplaats. Hij klopt bij een boerderij aan en vraagt of hij daar mag slapen.Van de boer mag hij wel in de hooischuur slapen, dus de boer brengt hem even naar de schuur. Daar aangekomen ziet de dakloze drie gaten in de muur zitten. Hij vraagt aan de boer waar die voor zijn. �Oh, nergens voor.� Zei de boer. �Maar je moet er maar niet aanzitten hoor!�.

De boer laat de man achter en de dakloze gaat proberen te slapen, maar hij valt maar niet in slaap. Doordat hij zich verveelt wordt hij nieuwsgierig en gaat hij zich afvragen wat er achter de gaten zit. Hij besluit dat te onderzoeken door er zijn penis in te steken. Toen hij dat bij het eerste gat deed, vond hij het wel lekker. Hij probeerde gelijk het tweede gat. Die was z� lekker, dat hij klaarkwam! Hij probeerde gelijk de derde maar. Die bleek n�g lekkerder dan de tweede te zijn! Alleen toen hij weer klaargekomen was en zijn penis uit het gat wilde halen, lukte dat niet! Hij bleef tot aan de ochtend proberen, maar het lukte hem echt niet om zijn penis los te krijgen.

Uiteindelijk kwam de boer. Die zei: �Oh, kon je er niet vanaf blijven?!� �Nee,� zei de man, �maar wat zat er nou eigenlijk achter die gaten?� �Nou,� legde de boer uit, �achter de eerste zat mijn vrouw, en achter de tweede mijn dochter�. �Ja, begrijpelijk dat het zo'n deugd deed� zei de dakloze, �maar wat zit er dan achter deze?� Waarop de boer vertelde: �Tja, dat is de melkmachine, die stopt pas na vijf liter!� 6qq 5qw 6qq c0321 c0321

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » wo okt 24, 2018 10:18 am

Pieter: 'Hoe gaat het met jou?' Jan: 'Prima. Ik verkoop tegenwoordig meubels.' Pieter: 'En verdien je daar genoeg mee?' Jan: 'Dat wel, alleen wordt mijn huis steeds leger!' 6qq 5qw 6qq c0321 c0321

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » wo okt 24, 2018 10:21 am

erst grapje van de dag
Wat zijn de hersenen van een blondine in een plastic zak? Een airbag.



Tweede grapje van de dag
Definitie van een vrouw van lichte zeden:

Het is een gevallen vrouw die zich al liggende staande houdt.




Derde grapje van de dag
Een bezorgde moeder:
- Ik geloof dat ik mijn zoon misschien wel wat te streng heb opgevoed. Toen een van zijn nieuwe leerkrachten hem gisteren naar zijn naam vroeg, antwoordde hij "Karel laat dat! 5qw 6qq 5qw c0321 festivdd

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » wo okt 24, 2018 10:22 am

2 zotten die ruzie maken
Twee zotten zijn ruzie aan het maken... Zegt de ene tegen de andere:
"Als ik morgenvroeg wakker word, dan schrijf ik op deur van de WC dat gij zot zijt!"

"Pfoeh!" zegt de andere, "dan sta ik morgen nog vroeger op en veeg ik het er al af!" 6qq 5qw 6qq c0321 c028

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » zo okt 28, 2018 10:35 am

'Petrus, ik heb gedurende mijn leven geen druppel alcohol gedronken, geen sigaret aangeraakt, nooit naar een feest geweest, en ik ben nooit met een vrouw naar bed geweest.' 'Gaat u maar in de kamer hiernaast,' zegt de hemelportier, 'laat u zich maar een paar vleugels aanmeten.' 'Oh, wat fijn! Mag ik als engeltje rondvliegen?' 'Neen, als een domme gans. 6qq 5qw 6qq c0321 c0321

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » zo okt 28, 2018 10:37 am

Eerst grapje van de dag
'Wat zou er gebeuren als ik u uw linkeroor afsneed?' vroeg de psychiater aan een patiënt. 'Dan zou ik niet goed meer kunnen horen.' 'En als ik uw rechteroor ook afsneed?' 'Dan zou ik niets meer kunnen zien.' 'Hoezo?' 'Omdat mijn bril dan van mijn neus zou vallen.'



Tweede grapje van de dag
De pastoor gaat bij het oude vrouwtje:
- "Waarom kom je niet meer naar de kerk?"
- "Mijn jas is te lelijk en versleten."
- "Onze lieve heer kijkt alleen naar de binnenkant van de mensen,vrouwke!"
- "Ja, maar de voering is ook vol gaten!"




Derde grapje van de dag
- Zeg, Sander, is het jou eigenlijk al eens opgevallen dat grote schepen meestal een vrouwennaam hebben?
- Dat komt, omdat ze meestal moeilijk te besturen zijn.



6qq 5qw 6qq c0321 c028

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » zo okt 28, 2018 10:39 am

Mop van de dag
Een goede mop
Een blinde man gaat per ongeluk een vrouwenbar binnen. Hij vindt zijn weg tot de toog, zet zich neer op een kruk en bestelt iets te drinken. Nadat hij er zo een tijdje heeft gezeten, roept hij naar de persoon aan de tap, "Hey, wil jij een blondjesmop horen?" De hele bar wordt in ��n klap muisstil. Met een diepe, zware, dreigende stem zegt de vrouw naast hem aan de toog, "V��r u die mop vertelt, meneer, moet je vijf dingen weten:
E�n - De persoon achter de tap is een blonde vrouw.
Twee - De buitenwipper is een blonde vrouw.
Drie - Ik ben een 1,90m grote, 100 kilo zware blonde vrouw met een zwarte gordel in karate.
Vier - De vrouw die naast me zit, is een blonde vrouw en is een professionele gewichthefster.
Vijf - De vrouw aan jouw andere zijde is een blonde vrouw en is een professionele worstelaarster.
Wel, ik raad u aan om er eens goed over na te denken, meneer. Wil je die mop nog altijd vertellen?"

De blinde man denkt enkele seconden na, schudt zijn hoofd en zegt: "Nee,niet als ik ze vijf keer moet gaan uitleggen." 6qq 5qw 6qq c0321 c028

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » zo okt 28, 2018 10:41 am

Feiten en Principes
Jantje: Papa, wat is het verschil tussen "in feite" en "in principe"?
Papa: Om je dat goed uit te leggen moet je eerst aan mama vragen of ze voor € 500.000 met de buurman naar bed zou willen. Nadat Jantje dit aan zijn moeder gevraagd heeft komt hij bij zijn vader terug.

Jantje: mama zei:"Natuurlijk jongen, maar zeg het niet tegen je vader!". Maar wat is nu het verschil tussen "in feite" en "in principe"? Papa: Eerst moet je hetzelfde ook nog aan je zus vragen. Als Jantje ook deze opdracht heeft uitgevoerd rent hij naar zijn vader en verteld hem dat zijn zus zich geen twee keer zou bedenken voor een half miljoen.

Jantje: "Nou, ga je het me nog uitleggen?"
Papa: "Kijk Jantje, in principe zijn we miljonair maar in feite zitten we met twee hoeren in huis." 6qq 5qw 6qq c0321 c028

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » zo okt 28, 2018 10:54 am

Sam en Moos komen op straat een grote groep stoere motorrijders tegen. Plotseling ziet Sam dat Moos bijna tegen een motor aan loopt. En hij roept zo hard hij kan: "Ho Moos !" 6qq 5qw 6qq c0321 festivdd

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » di okt 30, 2018 12:25 pm

"Wat wil je later worden?", vraagt de juffrouw op school aan Robbie. "Kunstschilder, arts of glazenwasser", zegt hij. "En wat van de drie 't liefst?" "Kan me niks schelen," zegt Robbie, "als ik maar blote vrouwen te zien krijg!" 6qq 5qw 6qq c0321 c028

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » di okt 30, 2018 12:27 pm

erst grapje van de dag
Waarom krijgt een dom blondje maar maximaal 5 minuten pauze ? Anders moet ze opnieuw ingewerkt worden



Tweede grapje van de dag
Een man staat op straat geruime tijd te praten met een
buurtbewoner. Als hij binnenkomt vraagt zijn vrouwtje of het interesant was. "Het is een echte stoeffer, want hij beweert dat hij reeds alle vrouwen uit onze straat heeft gehad behalve 1. Waarop z'n vrouwtje zegt:" da zal dan die preutse trien van hierover wel zijn "




Derde grapje van de dag
Een roddelende vrouw aan de tuinpoort:
- Hoe ik mijn man zover gekregen heb dat hij het gras aan het afrijden is? Ik heb hem gezegd dat hij daar al te oud voor is!
6qq 5qw 6qq oops c0321

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » di okt 30, 2018 12:29 pm

Mop van de dag
De gelijkenis.
Wat is de gelijkenis tussen een verstandige hollander en God.


Niemand heeft ooit een van beide gezien. 6qq 5qw 6qq 3q c0321

bertvaneck
Berichten: 14266
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: De lachtrommel

Bericht door bertvaneck » di okt 30, 2018 12:31 pm

Lef of moed?
Het verschil tussen moed en lef hebben?

Moed = midden in de nacht bezopen thuiskomen, je vrouw staat op je te wachten met een bezem en dan vragen: "Ben je nog aan het schoonmaken of vlieg je nog ergens naar toe?"

Lef = midden in de nacht bezopen thuiskomen met een parfumluchtje om je heen en lipstick op je kleding, je vrouw op haar kont slaan en zeggen: "jij bent de volgende" ! 6qq 5qw 6qq aquu aquu

Plaats reactie