WK veldrijden 2012

Plaats reactie
Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

WK veldrijden 2012

Bericht door Stamgast » za jan 28, 2012 2:40 pm

Resultaat bij de junioren:
1 NED. VAN DER POEL Mathieu NETHERLANDS / PAYS-BAS
26 POL. PALUTA Michal POLAND / POLOGNE
35 POL. KONWA Piotr POLAND / POLOGNE
45 POL. STOSZ Patryk POLAND / POLOGNE
53 POL. GRABIS Mateusz POLAND / POLOGNE
56 POL. LIS Tobiasz POLAND / POLOGNE

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: WK veldrijden 2012

Bericht door Przyrodnik » za jan 28, 2012 2:55 pm

Is dat de zoon van A3?

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: WK veldrijden 2012

Bericht door Przyrodnik » za jan 28, 2012 2:56 pm

Het is nog erger. Poulidor was zijn opa.

Familiebanden
Mathieu Van der Poel
is een jongere broer van David Van Der Poel
is een zoon van Adrie van der Poel
is een kleinzoon van Raymond Poulidor

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: WK veldrijden 2012

Bericht door Stamgast » za jan 28, 2012 3:02 pm

Przyrodnik schreef:Is dat de zoon van A3?


Je hebt het antwoord zelf al gegeven.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: WK veldrijden 2012

Bericht door Przyrodnik » za jan 28, 2012 3:02 pm

Raymond Poulidor was, volgens Mart Smeets, een hele, hele grote meneer. Won 1x de ronde van Spanje en was drie keer tweede en vijf keer derde in de Ronde van Frankrijk. Adrie was ook een grote meneer. Dat belooft nog wat!

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: WK veldrijden 2012

Bericht door Stamgast » za jan 28, 2012 3:14 pm

Nu we het toch over wielrennen hebben, wat is jouw mening over de aankomende voorjaarsklassiekers?

De muur van Geraardsbergen is niet opgenomen in de RVV en het bos van Wallers / Arenberg in P-R is ook onzeker. De hoeveelheid mos is te groot en daardoor een gevaar voor de renners.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: WK veldrijden 2012

Bericht door Przyrodnik » za jan 28, 2012 3:19 pm

Heb me er nog niet in verdiept. Mos is volgens mij zacht, dus het gevaar is dat als wielrenners vallen zij een zachte landing maken. Dat moeten we niet hebben. Ze kunnen dus beter een route langs een punaisefabriek doen. Of beter nog, dwars door de punaisefabriek, of in een dierentuin lekker tussen de leeuwen en beren door. Je gaat dan vanzelf heel snel fietsen.

Even op Goldrace.nl gekeken. De finish is iets aangepast.

Van Vliet trekt Keutenberg dichterbij Cauberg
26 / 01 / 2012

Het parcours van de Amstel Gold Race, die dit jaar op zondag 15 april verreden wordt, ondergaat één belangrijke wijziging. In de overtuiging meer spanning en dynamiek in de finale te brengen, heeft koersdirecteur Leo van Vliet de afstand tussen de voorlaatste beklimming, de Keutenberg, en de eindstreep op de Cauberg in Valkenburg met ruim twee kilometer ingekort.

Van Vliet heeft daartoe de traditionele afdaling van de Sibbergrubbe en de daaropvolgende passage door het centrum van Valkenburg geschrapt. De afstand tussen Keutenberg en Cauberg is nu 9,6 kilometer, terwijl die voorheen 12,3 kilometer bedroeg. Bij het binnenrijden van Sibbe worden de renners op 15 april via de Dorpsstraat naar de Daalhemmerweg geleid, gevolgd door de afdaling van de Daalhemmerberg.

,,Aan de voet duikt meteen de Cauberg voor hun ogen op. Ik ben ervan overtuigd dat deze hertekende finale de spanning danig zal opvoeren en vooral de aanvallers veel meer kans van slagen biedt," meent Leo van Vliet. ,,In het verleden werden ontsnappingen die op of na de Keutenberg tot stand kwamen meestal op het vlakke gedeelte tussen de Sibbergrubbe en de aanloop naar de Cauberg in de kiem gesmoord. Nu krijgen de vluchters dankzij de afdaling van de Daalhemmerberg nog de gelegenheid om te herstellen voordat ze aan de laatste beklimming van de Cauberg beginnen. Bovendien nodigt de kortere afstand tussen Keutenberg en Cauberg durvers meer uit om een greep naar de overwinning te doen."

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: WK veldrijden 2012

Bericht door Stamgast » za jan 28, 2012 3:23 pm

Veldrijders Van der Haar en Van der Poel wereldkampioen.

Lars van der Haar heeft zaterdag bij de wereldkampioenschappen veldrijden in Koksijde zijn wereldtitel bij de beloften geprolongeerd.

De Nederlander hield de Belg Wietse Bosmans en de Nederlander Michiel van der Heijden achter zich.

Van der Haar veroverde eerder dit seizoen de Europese en de nationale titel en pakte de eindzege in het wereldbekerklassement bij de beloften.

De jonge Nederlander was dolgelukkig. Van der Haar had in de Belg Bosmans een serieuze tegenstander. ''Ik had een goede start, wilde de race hard maken. Ik heb geprobeerd een gat te slaan, maar Wietse Bosmans was erg sterk. In de laatste ronde wist ik dat ik het op een sprint moest laten aankomen'', zei de wereldkampioen.

De Nederlander was in de laatste rechte lijn naar de streep inderdaad rapper dan zijn Belgische opponent.


Van der Poel

Eerder op de dag won Mathieu van der Poel goud bij de junioren. De Nederlandse renner had een slechte start maar herstelde zich in de loop van de wedstrijd. Van der Poel startte als grote favoriet voor de titel. Hij won dit seizoen alle wedstrijden in de wereldbeker.

Toch had hij er in het begin van de race niet veel vertrouwen in. ''Iedereen reed mij voorbij. Ik raakte toch wel een beetje in paniek. Maar toen dacht ik: ik heb heel het seizoen goed gereden. Dat gaf me toch weer vertrouwen.''

Hij volgt Tijmen Eising op, die in 2009 het goud won bij de junioren. Bovendien treedt hij in de voetsporen van zijn vader Adrie van der Poel, wereldkampioen bij de mannen in 1996.

Bron: nu.nl

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: WK veldrijden 2012

Bericht door Stamgast » za jan 28, 2012 3:28 pm

Als morgen Marianne wint heeft Nederland een mooi WK gereden.

Bij de profs gun ik het Sven Nijs.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: WK veldrijden 2012

Bericht door Wilhelmus Johannes » zo jan 29, 2012 11:17 am

zo 29 jan 2012, 11:41 | 3 reacties
Landgenote Van den Brand tweede

MARIANNE VOS WERELDKAMPIOEN

Van onze Telesportredactie
KOKSIJDE - Marianne Vos heeft haar achtste wereldtitel veroverd. Dit keer was ze de beste tijdens de mondiale kampioenschappen veldrijden. De Nederlandse renster prolongeerde haar wereldtitel in Koksijde en kwam solo over de streep. Op het podium werd ze vergezeld door landgenote Daphny van den Brand, die tweede werd. De Belgische Sanne Cant pakte het brons.

Vos veroverde op het zware zandparcours in het Belgische Koksijde haar vijfde regenboogtrui. In 2006 veroverde de Nederlandse haar eerste wereldtitels; op de weg en in het veldrijden. Inmiddels is de 24-jarige rijdster ook twee keer de beste geweest op de baan. Dit seizoen is ze oppermachtig in het veldrijden; Vos won vijftien wedstrijden op rij.

Van den Brand won in de sprint van Cant, zo'n 38 seconden achter winnares Vos. Voor Van den Brand was het haar laatste wereldkampioenschap, de Nederlandse veldrijdster stopt na dit seizoen.

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: WK veldrijden 2012

Bericht door Stamgast » zo jan 29, 2012 4:12 pm

Wielrennen kijk ik meestal op Sporza.

Volgens de commentator is Marianne Vos de Eddy Merckx van het veldrijden.

Plaats reactie