Golas eerst Poolse renner met de bergtrui in Giro

Lech
Berichten: 4954
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Golas eerst Poolse renner met de bergtrui in Giro

Bericht door Lech » vr mei 18, 2012 6:07 am

Golas eerst Poolse renner met de bergtrui in Giro

Afbeelding

Foto (c) OPQS - Tim De Waele
Michal Golas maakte vandaag deel uit van de kopgroep in de 12e etappe van de Ronde van Italië. De Pool van Omega Pharma-Quick Step nam onderweg voldoende bergpunten mee om de blauwe trui over te nemen van Rubiano.

Op de voorlaatste helling van de dag nam hij afstand van zijn gezellen, reed tot een 13-tal kilometer van de meet alleen op kop, om dan gegrepen te worden. Uiteindelijk werd hij 9e op 48 seconden van winnaar Lars Bak (Den).

'Ik ben blij met mijn trui,' zei Golas. 'Het was emotioneel om die te dragen op het podium. Ik ben de eerste Poolse renner met de bergtrui, het is een grote eer.'

'Het was een goede groep, maar op het eind was de samenwerking niet meer optimaal,' zei hij. 'Ik zag dat ze naar elkaar aan het kijken waren en besloot om mijn kaarten op tafel te leggen. Jammer genoeg kon ik op de laatste klim niet standhouden, ik was erg vermoeid'

Ontevreden was hij zeker niet, 'ik ben erg blij, dankzij de punten die ik onderweg op de hellingen kon nemen ben ik de nieuwe leider in het bergklassement. Het is een mooie beloning voor mij en het team. We proberen het altijd, maar voorlopig missen we nog een ritzege. Ik zal het opnieuw proberen, dat is zeker.'

http://www.cyclofocus.com/wlc/news/Gola ... ui_in_Giro

Plaats reactie