Kubica niet klaar met Formule 1

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Kubica niet klaar met Formule 1

Bericht door Wilhelmus Johannes » zo sep 09, 2012 11:45 am

zo 09 sep 2012, 10:58

Kubica niet klaar met Formule 1

Van onze Telesportredactie
Het hoofdstuk Formule 1 heeft Robert Kubica nog lang niet gesloten. De Pool ontsnapte aan de dood na een zware crash tijdens een autorally in februari van 2011.

"Hier zijn, is al een grote stap, maar ik was liever ergens anders geweest", doelde Kubica tegenover Sky Italia daarmee op de Grand Prix van Italië. Zelf neemt de 27-jarige Pool in een Subaru deel aan de rally Gomitolo di Lana.
Protheses

Kubica werd in juni van dit jaar nog geopereerd aan zijn elleboog. Er werden protheses aangebracht die de onfortuinlijke coureur in staat stellen optimaal aan een stuur te kunnen draaien. "Natuurlijk heb ik nog een lange weg te gaan", verklaarde Kubica. "Ik zal waarschijnlijk zelfs nooit meer op hetzelfde fysieke niveau komen als voorheen. Maar ik ben niet van plan om op te geven."
Terugkeer

Kubica miste vorig seizoen alle Grand Prix'. Zijn werkgever Renault ontbond uiteindelijk zijn contract. "Mijn doel blijft om terug te keren in de Formule 1. "De komende periode gaat uitwijzen of dat al volgend jaar is of dat ik moet wachten tot 2014."

http://www.telegraaf.nl/telesport/autos ... e_1__.html

Plievo
Berichten: 2948
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Kubica niet klaar met Formule 1

Bericht door Plievo » ma sep 10, 2012 5:56 am

Zijn strijdlust is voorbeeldig, hopelijk helpt hem dit ook in zijn revalidatie.

Plievo
Berichten: 2948
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Kubica niet klaar met Formule 1

Bericht door Plievo » di sep 18, 2012 4:29 pm

Formule 1 nog ver weg voor rallycoureur Kubica
18/09/2012 Door Erik Houben 1 Reactie

Robert Kubica trekt zich niets aan van de kritiek op zijn huidige rally-avonturen. De Poolse F1-coureur revalideert al 19 maanden van een zware crash en test zichzelf de laatste weken in rally’s. Een Formule 1-terugkeer lijkt echter ver weg.
Het Italiaanse Gazetto dello Sport riep Kubica op te houden met rally na zijn crash afgelopen weekend in de San Martino di Castrozza Rally. Andere media schreven vergelijkbare oproepen en menen dat de 27-jarige Pool te veel risico’s neemt.
Kubica zei later op de Poolse televisie: “Ik reed niet gevaarlijk. De weg was alleen wat vuiler dan normaal.” Poolse media menen te weten dat de afgelopen weekend gecrashte Subaru alweer geprepareerd wordt voor een volgende rallydeelname.
Over zijn herstel zei hij: “Ik ga gewoon door met mijn revalidatie en mijn toekomstplannen worden vanzelf wel duidelijk.” De Formule 1 lijkt daarbij verder weg te liggen dan menigeen hoopt. Kubica op het Franse TF1: “Ik ben momenteel ver genoeg om een rally-auto te besturen, maar nog niet een single seater.” Ook tegen het Italiaanse Omnicourse verklaarde hij: “Ik heb nog te veel beperkingen om een auto op een circuit te kunnen rijden. En dan heb ik het nog niet over Formule 1, maar over een single seater.”
Op de grote vraag of op termijn een terugkeer in de Formule 1 mogelijk is antwoordde hij: “Daar is ook geluk bij nodig en niet alles hangt van mijzelf af. Dat klinkt niet positief, maar hoop doet leven en geloven kost niets. Er ligt nog steeds een lange weg voor me en er is veel werk te doen.”
En tot slot relativerend: “Het is niet zo dat ik compleet verloren ben als ik niet meer in de Formule 1 zou kunnen terugkeren.

Plaats reactie