Speedwaycoureur Buddy Prijs (17) in Polen bestolen van al zi

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Speedwaycoureur Buddy Prijs (17) in Polen bestolen van al zi

Bericht door bertvaneck » vr aug 14, 2015 8:29 am

DE KRIM - De 17-jarige speedwaycoureur Buddy Prijs uit De Krim is ten einde raad. Hij werd afgelopen weekend in Polen bestolen van al zijn materiaal.

"Motoren, motorblokken, helmen, pakken en ook de bus. Alles is weg", vertelt Prijs aan RTV Oost. "En dinsdag vertelde een man van de verzekering dat ze niks voor me kunnen doen. Dat was echt wel even slikken. Het materiaal kost samen 50.000 euro."

Contract
"Vrijdag had ik mijn eerste training erop zitten. Dat ging echt lekker. Ik kreeg zelfs een contract aangeboden, dat was waarvoor ik kwam en dat was dus al gelukt", vertelt Prijs. "Toen ik de volgende ochtend wakker werd, keek ik vanaf het balkon op de parkeerplaats. Toen zag ik dat de bus weg was."

Levensgevaarlijk
Prijs deed aangifte bij de politie maar die verwacht weinig voor hem te kunnen doen. "Ik heb geen idee waar het is, ik snap ook niet wat mensen er mee moeten. Het is niet te verkopen, je kunt er niks mee. En als je geen speedway beheerst, is het nog levensgevaarlijk ook!"

Wedstrijden afgezegd
Voor het vervolg van zijn carrière is Prijs nu afhankelijk van anderen. "Geld voor nieuw materiaal heb ik niet. Ik heb niet zo even 50.000 euro op de plank liggen. Ik moet snel geld genereren. Hopen op sponsoren, vrienden en kennissen", legt de coureur uit. "De wedstrijden voor de komende weekenden heb ik afgezegd, die kan ik vergeten."

Plaats reactie