Sophia uit Beekbergen (18) wordt Pools kampioen op de meerkamp

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Sophia uit Beekbergen (18) wordt Pools kampioen op de meerkamp

Bericht door Lech » di feb 16, 2021 5:56 am

Sophia uit Beekbergen (18) wordt Pools kampioen op de meerkamp
Afbeelding
Sophia Mulder is Pools kampioen meerkamp U20 geworden. De atlete uit Beekbergen moest er veel voor uit de kast halen, maar uiteindelijk pakte ze goud met 3772 punten.

Niels Van Leeningen 15-02-21, 15:04
Na het annuleren van de kampioenschappen in Nederland, keek Mulder welke mogelijkheden er waren in Polen. Ze heeft een dubbele nationaliteit omdat haar moeder Pools is. ,,Ik heb een dubbel paspoort, waardoor ik ook in Polen kan uitkomen. Maar dat verliep niet zo makkelijk. Pas een week van tevoren hoorde ik dat ik een wildcard zou krijgen. We zijn toen direct in de auto gestapt naar Torun”, blikt de 18-jarige Mulder terug.


Daar aangekomen moest ze eerst een gezondheidsverklaring regelen. Vervolgens kon ze deelnemen aan het kampioenschap. ,,Het was pas mijn eerste wedstrijd in dit winterseizoen. Het ging niet supergoed, maar ik ben wel tevreden met mijn prestaties en uiteindelijke overwinning.”

Vaker naar Polen
Voor die overwinning moest ze tot het uiterste gaan. ,,Ik stond voorafgaande aan de 800 meter nog derde op zo’n 15 seconden achter. Ik heb alles gegeven en dat bleek genoeg.”

Mulder kwam ook in de zomer van 2019 ook al eens uit op het Pools kampioenschap en is voornemens dit vaker te doen. ,,De limieten voor internationale toernooien liggen in Polen lager dan in Nederland. Ik kan wellicht dus via Polen eerder uitkomen op zulke wedstrijden, maar daarvoor moet ik aan de Poolse kampioenschappen deelnemen. Maar ik hoop natuurlijk nog meer dat we ook zo snel mogelijk in Nederland weer wedstrijden kunnen doen.”


https://www.destentor.nl/regiosport/sop ... gle.com%2F

Plaats reactie