TOP vertrekt naar Polen voor Europa Cup

Lech
Berichten: 4957
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

TOP vertrekt naar Polen voor Europa Cup

Bericht door Lech » wo jan 18, 2012 7:34 am

Afbeelding

Daniel Harmzen (links) vertrekt morgen met zijn team naar Warschau, Polen (Foto: OrangePictures).


TOP vertrekt naar Polen voor Europa Cup

Laatste update: 17 januari 2012 om 16:00

SASSENHEIM

- TOP/Wereldtickets.nl vertrekt morgen naar Warschau waar de ploeg uit Sassenheim clubhistorie kan schrijven door zich over de Europa Cup te ontfermen.
Vorig seizoen pakte het Sassenheimse TOP/Wereldtickets.nl in een zinderende finale in een bomvol Ahoy de nationale korfbaltitel. Gevolg hiervan is dat de regerend landskampioen deze week een gooi mag doen naar de Europese titel. TOP-aanvoerder Daniel Harmzen is zich dat terdege bewust. "Dat het iets heel speciaals is, lijkt me duidelijk. Temeer omdat ik al mijn hele leven voor deze club speel. Wellicht krijg je maar een keer in je (sport)leven een kans om deze prijs te pakken. Dat maakt het allemaal nog net iets meer bijzonder."
 Dat TOP de grote favoriet is, mag duidelijk zijn. Nederland is (en blijft) voorlopig in deze tak van sport het toonaangevende land en derhalve is de landskampioen dan ook de gedoodverfde winnaar. "Zo simpel is het echter niet", bouwt Daniel Harmzen de nodige reserves in. "Vorig seizoen beleefden we letterlijk en figuurlijk een topjaar. Afgelopen zomer namen routiniers als Wim Scholtmeijer, Leon Braunstahl en Bregtje van Drongelen afscheid van TOP. Met hen verdween een schat aan ervaring."
 De laatste twee competitiewedstrijden heeft TOP wel in winst om weten te zetten. Die twee winstpartijen kwamen op een uiterst gunstig moment in de aanloop naar Polen. Het tij lijkt daarmee gekeerd, hoewel er volgens de in Sassenheim woonachtige Daniel Harmzen nog volop werk aan de winkel is: "Als team moet je naar elkaar toegroeien. Dat hebben de voorgaande vijf seizoenen bewezen. We gingen als spelers voor elkaar door het vuur. Zoiets moet groeien." Harmzen besluit: "Als we die cup pakken is dat de kroon op het werk voor de spelers, de club en natuurlijk ook voor onze trainer Hans Heemskerk."
 Lees het volledige artikel van Leo Schrama in de Woensdagkrant van 18 januari.
http://www.nieuwsvanhier.nl/bericht.php?bericht_id=4051

Plaats reactie