Online Nederlands Pools Woordenboek

Wil je iets laten vertalen? Schrijf het hier neer en wacht op de vertaling.
Plaats reactie
Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Online Nederlands Pools Woordenboek

Bericht door Lech » wo aug 24, 2011 4:10 pm

Misschien een handig instrument voor de Hollanders :lol:

http://www.etranslator.ro/nl/nederlands-pools-online-woordenboek.php

menasil
Berichten: 68
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 5:20 am

Re: Online Nederlands Pools Woordenboek

Bericht door menasil » za aug 27, 2011 8:57 am

En voor losse woordjes vind ik deze erg fijn:
www.pools-woordenboek.nl
Het werkt alleen niet als je een werkwoord in de verleden tijd bijvoorbeeld zoekt.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Online Nederlands Pools Woordenboek

Bericht door Przyrodnik » vr sep 02, 2011 11:57 pm

Mijn voorkeur gaat uit naar:
http://translate.google.nl/

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Online Nederlands Pools Woordenboek

Bericht door bertvaneck » zo sep 04, 2011 9:39 am

frank deze gebruik ik ook vind hem goed 6qq 6qq

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Online Nederlands Pools Woordenboek

Bericht door Stamgast » ma sep 05, 2011 6:51 pm

Ik gebruik een natuurlijk woordenboek, voordeel: tweerichtingsverkeer.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Online Nederlands Pools Woordenboek

Bericht door Przyrodnik » ma sep 05, 2011 7:11 pm

Weet je het zeker Bert?

Als ik het woord Przyrodnik laat vertalen met Google Translate, dan komt daar geen Frank uit...

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Online Nederlands Pools Woordenboek

Bericht door bertvaneck » ma okt 03, 2011 7:00 pm

Wladyslaw Xavier Branicki ( in 1864 - in 1926 ), kleinzoon van targowiczanina Franciscus Xaverius , de zoon van Constantijn Branicki (ik reiziger verzamelaar, overleden. 1884 en verder). Dziedzic grote landgoederen op de regio Kiev , eigenaar van de Montresor in Frankrijk (geërfd van zijn oom Xavier ), vanaf 1892 de eigenaar van de goederen Wilanów geërfd van Alexander Potocki , sinds 1911 , de eigenaar ( de nalatenschap Roska ) Ros nb Grodno geërfd van oom Stefan Potocki .

Fonds voor wetenschappelijk onderzoek in Zuid-Amerika, Afrika IK. voortgezet door zijn vader begon vergaren een verzameling van natuurlijke, vooral zoölogische IK in 1887 , de beschikking van het publiek in de prive-museum van natuurlijke (Museum. Branicki), die in 1919 was gaf de Poolse staat . Samen met de collectie van het Zoölogisch kabinet gevormd in 1819 , de aan de Universiteit van Warschau , het creëerde het Department of National Zoological Museum of Natural History.

Al 20 jaar was hij president van de Warschau Roeien Association , het oudste Poolse sportverenigingen.

Tijdens de Eerste Wereldoorlog en k , na de bezetting van Warschau door de Duitsers in 1915 , de ging DOEN Kiev . Na de oorlog verbleef hij meestal in Montresor . Hij had het advies van de excentrieke vrek IK in het prive-leven, waarschijnlijk omdat de beperking van persoonlijke uitgaven na het verliezen van een resultaat van de bolsjewistische revolutie, de Oekraïense dóbr IK inkomsten uit vernietigd tijdens de Pools-bolsjewistische Oorlog dóbr Ros . aanzienlijke middelen nb producenten wijden aan te houden depressief na de oorlog, het paleis IK museumcollecties in Wilanow.

Gehuwd (1886) met een neef Anna Potocki ( 1,863 - 1,953 .) Hij had vijf kinderen: dochters Catherine Hedwig IK, EEN, de drie zonen die stierven vóór hem Konstanty Władysław k en Adam .

Hij overleed in Montresor in juni 1.926 , de IK Wilanow besparing Roski zoon, Adam, EEN, Montresor dochter Jadwiga, getrouwd met Stanislaw Rey.

Plaats reactie