Poolse Volksliedjes gezocht

Als je jouw vraag ergens anders op het forum niet kwijt kunt, stel het gerust hier.
Jan Oudenaarden
Berichten: 2
Lid geworden op: za jan 28, 2012 8:35 am

Poolse Volksliedjes gezocht

Bericht door Jan Oudenaarden » za jan 28, 2012 10:35 am

In de periode 20 – 27 Augustus 2012 vindt in Tuchola (Polen) het Europees schutterstreffen plaats. Historische schutterijen uit gans Europa zullen elkaar ontmoeten in een grote optocht en in wedstrijden met buks, windbuks, boog en kruisboog. In 2009 vond dit treffen plaats in Kirooi (België). 600 schutterijen namen deel en de optocht duurde meer dan 5 uur! Uiteraard zal ook de Schutterij Sint Martinus Grootbeersel (uit het dorpje Molenbeersel, vlak bij de Nederlandse grens bij Weert) van de partij zijn.
Mijn vriend (zanger) en ik (accordeonist) treden zo nu en dan op met een klein liedjesprogramma. Zo werd met Driekoningen weer een rondgang langs de cafés gemaakt, met o.a. de klassieke Vlaamse driekoningenliedjes. Wij stellen ons voor ook in Polen bij gelegenheid wat te laten horen en wij zouden dan heel graag een paar Poolse volksliedjes (uiteraard bij voorkeur drinkliederen) aan ons programma toevoegen.
Mijn vraag aan U: beschikt U over teksten en muziek die voor dit doel geschikt zouden zijn en bent U bereid die aan ons ter beschikking te stellen? Uiteraard zal ik U eventuele kosten graag vergoeden. Mocht U niet aan mijn verzoek kunnen voldoen, kunt U mij dan op het spoor zetten van een instantie waar ik wel het gezochte zou kunnen vinden?

Jan Oudenaarden
Smidsestraat 6
B-3640 Molenbeersel
België
jan.oudenaarden@skynet.be

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Poolse Volksliedjes gezocht

Bericht door pietje Bell » za jan 28, 2012 2:30 pm

Hallo Jan,zoek eens op youtube,daar is een schat van deze oude liedjes tevinden,even downladen en branden.Je hebt zo een paar c.d vol.Succes.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Poolse Volksliedjes gezocht

Bericht door Wilhelmus Johannes » za jan 28, 2012 2:46 pm

Laatst gewijzigd door Wilhelmus Johannes op za jan 28, 2012 3:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.




pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Poolse Volksliedjes gezocht

Bericht door pietje Bell » za jan 28, 2012 3:45 pm

Sory Jan voor de drie maal het zelfde,weet ook niet alles hoe het werkt,maar in iedergeval,kan je het net zo lang spelen tot je de deun in je hoofd hebt.



Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Poolse Volksliedjes gezocht

Bericht door Wilhelmus Johannes » za jan 28, 2012 4:15 pm



Kees1221
Berichten: 84
Lid geworden op: wo okt 12, 2011 10:50 am

Re: Poolse Volksliedjes gezocht

Bericht door Kees1221 » za jan 28, 2012 5:31 pm

pietje Bell schreef:Hallo Jan,zoek eens op youtube,daar is een schat van deze oude liedjes tevinden,even downladen en branden.Je hebt zo een paar c.d vol.Succes.

Pietje Bell,

Hoe kan ik de liedjes downloaden op de harde schijf van mijn p.c.?

Kees1221


Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Poolse Volksliedjes gezocht

Bericht door Przyrodnik » za jan 28, 2012 6:38 pm

Een zeer interessante bijeenkomst. Ik hou zelf ook wel van folklore: Carnavalsstoeten in Nederland en Belgie en de schutterijoptocht op de Oktoberfeesten in Sittard bijvoorbeeld.

Website:
http://www.tuchola2012.pl/uk/

Hoe kan ik de liedjes downloaden op de harde schijf van mijn p.c.?


Normaal kan dat niet, althans niet met Explorer, Firefox of Chrome. Kan wel met Firefox als je de plugin DownloadHelper installeert, vanaf http://www.downloadhelper.net/. Er komt dan een knopje bij in de balk waarmee je mediabestanden kunt downloaden.

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Poolse Volksliedjes gezocht

Bericht door Plievo » za jan 28, 2012 7:48 pm

Heeft iemand dit soort liedjes misschien als mp3 of weet waar ze op internet staan als mp3 om te downloaden?

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Poolse Volksliedjes gezocht

Bericht door Wilhelmus Johannes » za jan 28, 2012 7:50 pm


Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Poolse Volksliedjes gezocht

Bericht door Przyrodnik » za jan 28, 2012 8:32 pm

De website van het Europees schutterstreffen 2012 in Tuchola.
http://www.tuchola2012.pl/

Tuchola is het dorp waar het Poolse Nationaal Park Bory Tucholskie naar is vernoemd.



Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Poolse Volksliedjes gezocht

Bericht door Wilhelmus Johannes » za jan 28, 2012 9:50 pm

Dit heb ik vele malen gezien vroeger,de vrouw voor de ploeg en de man er achter om te sturen.
http://www.youtube.com/watch?v=6JeVGNYN ... re=related

Plaats reactie