Handschoenen

Als je jouw vraag ergens anders op het forum niet kwijt kunt, stel het gerust hier.
Plaats reactie
Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Handschoenen

Bericht door Plievo » ma feb 06, 2012 7:42 am

Gisteren heb ik lekker met de ATB door de bossen van Exloo en Ees gefietst bij -9 graden. Bochtje naar links, bochtje naar rechts, heuveltje op, heuveltje af, lekke band, band verwisselt, etc..
Al met al een heerlijk tochtje, lekker kort, 22km.
 
Nu heeft bovenstaande natuurlijk niets met Polen te maken, maar misschien, heel misschien het vervolg wel. Mijn vingers vroren bijna van de handen af, zo koud heb ik het in mijn vingers gehad.
Wat was ik blij dat ik terug was bij “het land van Bartje” en een heerlijk bak koffie vasthield.
 
Heeft één van jullie misschien een goede handschoentip, zodat ik het niet zo koud krijg als ik buiten ben?

Eventueel een (Poolse) website waar ze te koop zijn?

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Handschoenen

Bericht door Houtstoker » ma feb 06, 2012 8:09 am

Kijk eens in een willekeurige motorzaak. Daar krijg je vaak met gore-tex veredelde handschoenen. Ik heb dat ook gedaan, en heb fleece gevoerde handschoenen gekocht, met een losse (extra) fleece binnenvoering. Deze handschoenen zijn gemaakt voor stilzitten (op de motor) en isoleren heel goed. Ze zijn helaas wel niet gratis, kosten behoorlijk wat.

NB
Ik gebruik ze op dit moment zónder (1x fleece ipv 2x fleece voering) de losse voering, op dagelijkse ritten van ca 20 min. op de scooter (80-100 km/h)

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Handschoenen

Bericht door Plievo » ma feb 06, 2012 10:23 am

Tijdens ATB dien ik veel te schakelen met duim en wijsvinger.
Lukt dit goed met de handschoenen die jij voorstel?

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Handschoenen

Bericht door pietje Bell » ma feb 06, 2012 11:00 am

Plievo,gewoon naar een landbouw cooperatie winkel gaan[welkoop]daar liggen handschoen,is wel een aparte kleur[geel]die kunnen tot min 25 en daar kan je heel goed in bewegen.Allemaal vingers en duim.Kost ik denk 5 euris.

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Handschoenen

Bericht door Houtstoker » ma feb 06, 2012 11:12 am

Met motorhandschoenen moet je gas kunnen geven en remmen. Dus ook met vingers. De werkhandschoenen die Pietje voorsteld, daar heb ik ook ervaring mee, en die isoleren minder (zijn gemaakt om veel met de handen te bewegen, werken) Ook zitten dan de slijtplek verstevigingen meer in de vingertoppen, en minder op de muis van de hand, waar het bij fietsen en motorrijden meer op zijn plek is.

Voor binnen lijken me de fleece dingen die je in de lidl al kunt krijgen voldoende.

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Handschoenen

Bericht door pietje Bell » ma feb 06, 2012 1:14 pm

Nou Houtstoker,de handschoenen die ik bedoel gaan tot min 25 en zijn gewatteerd aan de binnenkant.En je kan er inderdaad goed mee werken,ik heb er nooit koude handen in.Wel in die het andere soort,maar deze zijn dunner.


3qq

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Handschoenen

Bericht door Houtstoker » ma feb 06, 2012 3:01 pm

pietje Bell schreef:En je kan er inderdaad goed mee werken,ik heb er nooit koude handen in.

Dit is precies wat ik bedoel. De schacht/manchet is echter kort, waardoor je bij vaart (= tocht) toch koude handen krijgt. Ze zijn idd om te werken, en dan werken ze voor mij ook prima. Als ik thuis hout zaag of een bus uitstukker (= ook zagen en zo) dan peins ik er niet over motor handschoenen aan te doen. Hier voldoen die van de boerenbond (of vergelijkbare winkel) veel beter. Ik heb deze in 3 soorten, leer gewatteerd, Kunst leer speciaal voor werkzaamheden buiten, en latex op gebreide elastische binnenhandschoen. Die in kunst leer kosten overigens even veel als de motorhandschoenen, leer gewatteerd heb je als bulk koop al voor € 4, die van latex voor € 0.60 (bulk koop). Hier is dus ook alle waar naar zijn geld

Het ligt er dus aan hoe je de spullen gebruikt. Geen haar op mijn hoofd (ok is ook al wat minder maar toch) die er aan denkt werkhandschoenen op de scoot aan te doen. Motorhandschoenen voldoen dan beter. Voordelen van zulke handschoenen;
warm, vocht afvoerend, makkelijk bewegend, versterkt in de muis, en waterdicht (vochtafvoerend en toch waterdicht is een Gore-tex eigenschap)

Ik heb hier genoeg handschoenen en fietsen, kom dus maar eens testen. Krijg je toch koude handen dan kan ik ze voor je opwarmen met een Glühwijntje 2qq

Kees1221
Berichten: 84
Lid geworden op: wo okt 12, 2011 10:50 am

Re: Handschoenen

Bericht door Kees1221 » ma feb 06, 2012 5:33 pm

Als hardloper smeer ik mijn handen in met uienzalf of een vette crème.
Nu kan dit voor een fietser misschien lastig zijn met het vasthouden van het stuur.

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Handschoenen

Bericht door pietje Bell » ma feb 06, 2012 5:38 pm

Dat denk ik ook Kees met uienzalf,je krijgt er tranen van in je ogen,als je op de fiets zit. :lol: :lol: :lol: :lol:

3qq

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Handschoenen

Bericht door Stamgast » ma feb 06, 2012 6:47 pm

Plievo schreef:Gisteren heb ik lekker met de ATB door de bossen van Exloo en Ees gefietst bij -9 graden. Bochtje naar links, bochtje naar rechts, heuveltje op, heuveltje af, lekke band, band verwisselt, etc..
Al met al een heerlijk tochtje, lekker kort, 22km.
 
Nu heeft bovenstaande natuurlijk niets met Polen te maken, maar misschien, heel misschien het vervolg wel. Mijn vingers vroren bijna van de handen af, zo koud heb ik het in mijn vingers gehad.
Wat was ik blij dat ik terug was bij “het land van Bartje” en een heerlijk bak koffie vasthield.
 
Heeft één van jullie misschien een goede handschoentip, zodat ik het niet zo koud krijg als ik buiten ben?

Eventueel een (Poolse) website waar ze te koop zijn?



Zonder te weten wat jij nu als handschoenen gebruikt kan ik je moeilijk een advies geven.
Overigens vreemd dat ik je niet over je voeten hoor. Fietsers (race en ATB) hebben daar bij kou veel meer problemen mee.

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Handschoenen

Bericht door Plievo » ma feb 06, 2012 10:30 pm

Stamgast schreef:Zonder te weten wat jij nu als handschoenen gebruikt kan ik je moeilijk een advies geven.
Overigens vreemd dat ik je niet over je voeten hoor. Fietsers (race en ATB) hebben daar bij kou veel meer problemen mee.

Ook dat probleem heb ik.
Afgelopen zondag heb ik tussen de schoen en ovenschoen bubbeltjes plastic geplaaatst. Leek nergens op, plastic kwam alle kanten uitsteken, maar geen steenkoude voeten :)
Tot ik een lekke achterband kreeg, tijdens het wisselen van de binnenband sloeg de kou door de zool het naar mijn voetne, maar na een kwartiertje fietsen was de kou eruit.

Iedereen bedankt voor de tips, ik ga er zeker mee aan de slag.

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Handschoenen

Bericht door Houtstoker » di feb 07, 2012 6:08 am

idee om te proberen, Ik heb er al vaker gekocht icm verzenden naar Polen;

http://www.ebay.de/itm/WINTER-MOTORRADH ... 4834212cda

http://www.ebay.de/itm/Winter-Motorradh ... 9bff9aab69

http://www.ebay.de/itm/Gore-Tex-Handsch ... 3a6cb1b548

http://www.ebay.de/itm/IXS-Motorradhand ... 4cf4be6a3c

http://www.ebay.de/itm/X-GTX-Clinch-NJO ... 35b3aaf096

Goedkoop is in dit geval vaak miskoop, persoonlijk zou ik eerst de onderste proberen. In een Motorzaak kun je ze natuurlijk uitproberen dat geeft meer zekerheid (maar daar zijn ze vaak ook duurder)

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Handschoenen

Bericht door Houtstoker » wo feb 08, 2012 5:06 pm

Enige jaren geleden heb ik ook pakjes met gel aangeschaft, met een vloeistof die warmte afgeeft door te kristaliseren. Door koken zijn de kristallen weer om te zetten in vloeistof waardoor de pakjes herbruikbaar zijn. Deze zakjes staan ook op ebay. 1 pakje geeft tijdens het kristaliseren 30 minuten warmte af

http://www.ebay.de/itm/10x-Taschenwarme ... 20c0946090

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Handschoenen

Bericht door Stamgast » wo feb 08, 2012 5:44 pm

Afbeelding

Hoi Plievo,

Dit zijn Warm Up zoolverwarmers.
Geven 1,5 uur warmte af tot 50 graden C.
€ 13,90 bij http://www.rose.nl

Wat ook helpt is aluminium folie om je schoenen doen.

Voor je handen geldt draag een dubbele handschoen, waardoor je een luchtlaagje vormt, handen insmeren met vaseline. Rubbere handschoenen onder je handschoenen helpt ook.

Beste tip:
Lekker thuis bij de kachel blijven zitten met een goed trappisten biertje.

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Handschoenen

Bericht door Houtstoker » wo feb 08, 2012 6:40 pm

Stamgast schreef:Beste tip:
Lekker thuis bij de kachel blijven zitten met een goed trappisten biertje.

Tja, en als je thuis geen kachel hebt?

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Handschoenen

Bericht door Stamgast » wo feb 08, 2012 7:16 pm

Bij de buurvrouw op visite gaan.

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Handschoenen

Bericht door Houtstoker » wo feb 08, 2012 8:12 pm

Even een kopje suiker lenen 5qw

Plaats reactie