Een grote meneer

Als je jouw vraag ergens anders op het forum niet kwijt kunt, stel het gerust hier.
Plaats reactie
Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Een grote meneer

Bericht door Stamgast » zo apr 08, 2012 2:23 pm

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Een grote meneer

Bericht door Wilhelmus Johannes » zo apr 08, 2012 3:16 pm

Een hele grote MENEER. 6qq
Maar ik zit nog steeds op de binnenkomst van Przyrodnik te wachten. 5qw

lief milieu
Berichten: 161
Lid geworden op: ma nov 28, 2011 9:47 am

Re: Een grote meneer

Bericht door lief milieu » zo apr 08, 2012 6:11 pm

Stamgast schreef:Afbeelding


Knap gedaan, Tommeke! En dat voor een Vlaming! We zullen er eentje op drinken! 2qq

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Een grote meneer

Bericht door Stamgast » ma apr 09, 2012 8:12 am

Wilhelmus Johannes schreef:Een hele grote MENEER. 6qq
Maar ik zit nog steeds op de binnenkomst van Przyrodnik te wachten. 5qw


Die is gelijk door naar de AGR.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Een grote meneer

Bericht door Przyrodnik » ma apr 09, 2012 6:00 pm

Hm, wij waren op zaterdagmiddag al in Roubaix. Maar ben ik de enige Vlijmenaar die in het velodrome de Vlijmenaar Lars Boom stond aan te moedigen? ;)

Vind het trouwens wel saai en suf om naar Frankrijk te gaan alleen maar om die te zien winnen waarvan je al vantevoren dacht, die zal wel winnen. Dan heb ik toch liever een Johan Vansummeren (remember '11), is trouwens ook nog een Limburger :D

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Een grote meneer

Bericht door Stamgast » di apr 10, 2012 5:33 pm

Hoi Przyrodnik,

Dat Tommeke wint, was te verwachten, maar ik heb een aantal schuivers gezien waar hij ook onderdeel van had kunnen zijn.

Ben jij zondag nog bij het bos van Wallers - Arenberg gaan kijken?

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Een grote meneer

Bericht door Przyrodnik » wo apr 11, 2012 7:18 am

Nee, maar nu je het noemt zie ik dat je wel in de Trouee d'Arenberg aka het Bos van Wallers kan gaan kijken en in het Velodrome, als je tenminste gebruik maakt van een auto of motorfiets. Ik heb de koers gevolgd in Tourcoing via France 2 en later in het Velodrome van Robeke.

Zaterdag hebben we wel de laatste 85 km van het parcours verkend op de fiets, vanaf Wallers tot aan de meet. Het was voor de tweede keer, na vorig jaar, en daardoor minder nieuw maar wel mooi. Windkracht 4 tegen, halfdonkere overtrekkende wolken, waar - tijdens onze lunch - een enkele spat uit viel. De strook door het bos van Wallers was onze eerste en deze was nog wat vochtig van de regen die in de morgen gevallen was. Het achterwiel gleed soms wat weg, naar de randen van de kinderhoofdjes, maar de balans had ik steeds goed onder controle. Dat is ook makkelijker op een fiets zoals de mijne, dan op een renfiets.

Tom wil nu ook de AGR wel rijden geloof ik, maar bergop sprinten wordt een lastige denk ik, en een route zonder Keutenberg nemen is reglementair niet toegestaan...

Zondag ben ik inderdaad op de Markt in Maastricht te vinden en op de Cau in V'burg. Wie wil komen, komt lekker langs.


Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Een grote meneer

Bericht door Przyrodnik » wo apr 11, 2012 8:36 am

Slechts 1 Poolse renner aan de start van de Amstel Gold Race verwacht: Maciej Paterski.

Przyrodnik, Stamgast en anderen kunnen vrijdagavond Polencafe tijdelijk verruilen voor het L1 Wielercafe (livestream via http://www.l1.nl/epg_nowon/popup/tv) om vooruit te blikken op de AGR.

Start Amstel Gold Race live op L1 TV
10 / 04 / 2012

De Limburgse regionale zender L1 zendt voor het eerst de start van de Amstel Gold Race live op televisie uit. Vanaf 9.30 uur start de uitzending met de ploegenvoorstelling vanaf de Markt in Maastricht. Het startschot - vorig jaar gelost door de weduwe (foto) van Amstel Gold Race-bedenker Herman Krott - wordt om 10.15 uur gelost. Vanaf 12:00 uur neemt L1 Radio het over en wordt de luisteraar van kilometer tot kilometer live bijgepraat over de stand van zaken, met commentatoren in koers, aan de finish en op vaste plekken langs de route. Om 17.40 uur is er een samenvatting te zien van de Amstel Gold Race, aangevuld met reacties uit het peloton. Ook is er dan een uitgebreide impressie van de Toerversie van zaterdag te zien. L1 begint echter vrijdag al met de reportages rondom de enige Nederlandse wielerklassieker. Om 19.00 uur wordt in het L1 Wielercafé de Amstel Gold Race uitvoerig besproken. Te gast zijn dan Vacansoleil-DCM-rijder Wout Poels, Argos-Shimano-renner Tom Dumoulin, Eurosport-commentator Danny Nelissen, VRT-wielerjournalist Renaat Schotte en koersdirecteur Leo van Vliet.

Aan de bar wordt met een aantal bekende en minder bekende (internationale) deelnemers aan de Toerversie van zaterdag gesproken. De mooiste verhalen van de amateurfietsers komen aan bod.
Het L1 Wielercafé komt tussen 19.00 uur en 20.00 uur rechtstreeks vanuit de Amstel Gold Race Xperience in Valkenburg aan de Geul . Publiek is bij de uitzending welkom, de entree is gratis. Het programma is ’s avonds nog een keer te zien om 23:00 uur. De eerste editie van het L1 Wielercafé in 2010 is door de gezamenlijke regionale omroepen uitgeroepen tot beste live-programma van dat jaar.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Een grote meneer

Bericht door Wilhelmus Johannes » wo apr 11, 2012 1:30 pm

wo 11 apr 2012, 15:08

Boonen niet in Amstel Gold Race

Van onze Telesportredactie
MAASTRICHT - Tom Boonen verschijnt zondag niet aan de start van de Amstel Gold Race. De winnaar van de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix heeft te veel last van een ontsteking aan zijn voet. Dat meldt de Belgische omroep VRT. Boonen sprak de afgelopen dagen al zijn twijfels uit over deelname.

Dé man van het voorjaar wilde de Gold Race rijden als voorbereiding op het WK op de weg, later dit jaar in Valkenburg.

Boonen zal, na een rustperiode, op 13 mei weer aan de start staan van de Ronde van Californië.

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Een grote meneer

Bericht door Stamgast » wo apr 11, 2012 4:29 pm

Van mijn huis naar het Bos van W-A is 2:50 uur. Ik kan ook de bus nemen in Antwerpen en dan voor € 30,00 een arrangement nemen. Maar dat laatste vind ik te veel VIP-erig.

Dank voor de tip van L1.

Plaats reactie