Het houdt niet op!

Als je jouw vraag ergens anders op het forum niet kwijt kunt, stel het gerust hier.
Plaats reactie
lief milieu
Berichten: 161
Lid geworden op: ma nov 28, 2011 9:47 am

Het houdt niet op!

Bericht door lief milieu » zo mei 13, 2012 7:15 pm

Half april werd met veel turbulentie onze kleinzoon geboren. Na bloedwissels, intensive care is dat lieve ventje thuis.
Hij is nog maar amper 8 dagen thuis. We waren erg gelukkig.

Omdat mijn man zich al een tijdje niet goed voelde en in snel tempo vermagerde, gaf hij toe aan mijn gezaag en liet bloed prikken. Kort na de geboorte van onze kleinzoon dacht ik ... tja hij eet weinig van de stress door de baby, evenals ik. Maar hij bleef zo snel afvallen en zich vermoeid voelen, dat hij dan toch zijn bloed liet controleren.

Dit gebeurde donderdagavond. Vrijdag kregen we het resultaat: schildklieren abnormaal, lever geraakt (drinkt zelden alcohol en neemt geen medicatie). De huisarts liet nog een tweede onderzoek uitvoeren.

In de loop van zaterdagnamiddag (17 uur) kreeg ik plots een telefoontje (buiten diensturen en buiten wachtdienst van huisarts). We moesten onmiddellijk naar hem toe gaan.

Mijn man had een zeer ernstige aandoening van de schildklieren, die te snel werkten. De hartslag werd gemeten, de bloeddruk ... Hart bleef constant kloppen tussen 140 en 165. Gevolg: onmiddellijk naar spoed.

Ook daar constateerden ze hetzelfde. Een half pilletje gegeven, wat spuitjes, vanmorgen de dosis verhoogd en het hart klopt nog steeds te snel. Hij is onder controle in het ziekenhuis. Morgen gaan ze hopelijk verder de schilklieren en de lever screenen.

Ik dacht toen onze kleinzoon naar huis mocht komen, dat ik eindelijjk onze rondreis door Polen mocht plannen en reserveren. Helaas, zo lang er geen volledige screening is gedaan, kan ik aan deze planning moeilijk beginnen. Ik weet ook niet voor welke therapie er gekozen zal worden en hoe lang de genezing op zich laat wachten.

De 7 vette jaren zijn voorbij, ik denk dat de 7 magere bezig zijn.

De ongerustheid kruipt door mijn aderes en over mijn huid, het is beknellend. Ik denk (maar ik hoop van niet) dat ik onze reis op een luchtkasteel moet bouwen.

dirodi
Berichten: 9
Lid geworden op: za sep 03, 2011 9:09 am

Re: Het houdt niet op!

Bericht door dirodi » ma mei 14, 2012 6:20 am

Sterkte lief milieu ik hoop voor jullie dat het allemaal niet zo ernstig zal zijn als het er nu uitziet.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Het houdt niet op!

Bericht door bertvaneck » ma mei 14, 2012 8:01 pm

lief milieu ik wens jou snel beterschap toe groeten Bert

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Het houdt niet op!

Bericht door Lech » di mei 15, 2012 8:01 am

dirodi schreef:Sterkte lief milieu ik hoop voor jullie dat het allemaal niet zo ernstig zal zijn als het er nu uitziet.


Hier sluit ik mij bij aan, veel sterkte en hopelijk snel goed bericht.

lief milieu
Berichten: 161
Lid geworden op: ma nov 28, 2011 9:47 am

Re: Het houdt niet op!

Bericht door lief milieu » zo aug 26, 2012 4:35 pm

Even een update!

Lech kent zo een beetje het verhaal van de ziekte van mijn man. Hij werd op 12 mei opgenomen in het ziekenhuis wegens een zeer ernstig verloop van de ziekte van Graves (schildklierziekte). Van 10 mei tot en met vandaag 26 augustus heeft hij ziekenverlof gekregen. Morgen gaat hij terug aan het werk, of m.a.w. tracht hij aan het werk te gaan en te blijven.
Aan het werk blijven??? Hier stel ik mijn vragen bij, want op 05 juli heeft mijn man de radiocatieve pil gekregen in de hoop dat van Hypertheryoïde naar hypo zou gaan. Hij is nog niet hypo geworden, maar bij het hypo worden kunnen ook een aantal nare symptomen voorkomen.

Van een 18-daagse reis door Noord-Polen hebben we door zijn ziekte moeten afzien. Jammer, maar ik moet er me bij neerleggen. De reis was tot in de puntjes voorbereid, enkel de boekingen van hotels moesten nog gebueren.

Mijn man moet zijn groot verlof nog opnemen. Om zijn werksituatie houdbaar te maken heeft hij zijn verlof hiernaar gepland, namelijk zo gepland dat hij zo goed als alle weken tot op het einde van het jaar elke vrijdag en maandag verlof neemt: dus zo goed als alle weken verlengd weekend.

Een vakantie per auto naar Polen gedurende 18 dagen ziet hij voor dit jaar niet zitten. Misschien een weekend met het vliegtuig naar Warschau, maar daar moet ik hem echt voor klaarstomen omdat hij meer een natuurmens dan een stadsmens is. Warschau was ook voorzien in onze 18-daagse rondreis, maar of hij daar nu nog behoefte aan heet, valt nog af te wachten. Misschien kiest hij voor een iets warmer weekend, nl. Barcelona, ...

Ik hoopte u dit jaar allen van gekke ervaringen, wilder verhalen uit Polen te kunnen verrassen. Helaas zal polencafé hierop een jaartje moeten wachten.

Mijn man blijft onder medische contole en we wachten met spanning af op het moment dat hij hyperthyorïde wordt. Hij voelt zich op dit moment even goed als voor zijn ziekte, maar dit kan snel omslaan als hij hypo wordt. Alle schildklierpatiënten zijn totaal verschillend, maar we leven liever met de 2 voeten op de grond en houden rekening met mogelijk nieuwe symptomen bij het hypo worden.

Groetjes

Lief Milieu

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Het houdt niet op!

Bericht door bertvaneck » zo aug 26, 2012 5:04 pm

ik wens jullie heel veel sterkte en gezondheid toe groetjes Bert 6qq

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Het houdt niet op!

Bericht door Houtstoker » zo aug 26, 2012 5:28 pm

Sterkte. Gaat het wel goedkomen?

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Het houdt niet op!

Bericht door Wilhelmus Johannes » zo aug 26, 2012 5:57 pm

Voor zover ik weet is het een "ouderwetse" vorm van struma die ontzettend veel medische experimenten vergt om de juiste medicatie te vinden om het constant te houden.

Heel veel succes en beterschap.

Thomasz
Berichten: 155
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 1:39 pm

Re: Het houdt niet op!

Bericht door Thomasz » ma aug 27, 2012 6:28 am

Heel veel sterkte

Thomasz-Irene

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Het houdt niet op!

Bericht door Plievo » ma aug 27, 2012 4:20 pm

Heel veel sterkte en ik duim voor jullie voor het allerbeste.
Hopelijk mogen jullie volgend jaar in goede gezondheid de reis nog maken.

lief milieu
Berichten: 161
Lid geworden op: ma nov 28, 2011 9:47 am

Re: Het houdt niet op!

Bericht door lief milieu » zo mar 17, 2013 2:39 pm

Het is weer lang geleden dat ik hier nog iets gepost heb. Ik kom hier tussendoor nog wel eens oningelogd piepen.
De gezondheid van mijn man is nog lang niet optimaal. (Ziekte van Graves + oogziekte). Vorig jaar is de rondreis door Polen niet door kunnen gaan omwille van zijn ziekte. Hij was vanaf 10 mei tot begin september 2012 voor 100 % arbeidsongeschikt.

In juli 2012 heeft hij zijn radiactieve jodiumpil gekregen om die schildklier dood te krijgen. Helaas de nucleaire arts is in zijn opzet niet geslaagd. Vorige week vrijdag (15 maart) heeft hij zijn tweede RAJ gekregen. Nu wordt het afwachten of er herstel zal komen.

Onze gedachten staan voor dit jaar op Polen om daar een rondreis te maken.

Ook dit jaar is de toekomst zeer onzeker. Hopelijk gaat het nu de goede kant uit.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Het houdt niet op!

Bericht door bertvaneck » zo mar 17, 2013 3:31 pm

Laten we hopen dat het nu wel gelukt is sterkte en beterschap

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Het houdt niet op!

Bericht door Plievo » wo mar 20, 2013 6:14 am

Hoi lief milieu,

Spijtig om te lezen dat de 1e raj niet aangeslagen is.
Hopelijk werkt de 2e naar behoren en kunnen jullie straks weer met vertrouwen de toekomst in kijken.
Gezondheid is belangrijk, je merkt het pas als je ziek bent.

En Polen, dat loopt niet weg en zal, als het dit jaar voor jullie niet lukt, volgend jaar er ook nog wel zijn.

Succes met het herstel van jouw man,
Plievo

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Het houdt niet op!

Bericht door Lech » do mar 21, 2013 6:24 am

Hoi meid,

Sterkte en laten wij hopen dat dit jaar voor jullie een positief jaar gaat worden.

Groetjes,
Lech

janvantaaldinges
Berichten: 6
Lid geworden op: za okt 06, 2012 10:50 pm

Re: Het houdt niet op!

Bericht door janvantaaldinges » ma jun 10, 2013 10:18 pm

Voor iedereen die de ziekte van Graves niet kennen hier een link
http://www.graves-patienten.nl/ned/b01.htm

lief milieu
Berichten: 161
Lid geworden op: ma nov 28, 2011 9:47 am

Re: Het houdt niet op!

Bericht door lief milieu » zo jul 14, 2013 12:58 pm

Yes, yes, yes, en hier ben ik terug. Wat doet het deugd om nog eens terug te komen op dit forum. :D

Hier heb ik duidelijk mijn reden voor. Mijn ventje heeft op 15 maart 2013 zijn tweede radioatieve jodiumpil gekregen. Zijn toestand is momenteel gestabiliseerd. Hij moet enkel nog de richting kiiezen: gaat hij terug hyperen of wordt hij hypo???
Dit zullen we moeten afwachten.

Toch anderzijds is er groot nieuws! Ja, dit jaar gaat onze rondreis door het Noordelijk deel van Polen door! 1qq
We nemen wel onze voorzorgen, ventje gaat nog even bloed prikken voor we op reis gaan om nog de nodige maatregelen (medicatie) te kunnen laten voorschrijven.

De hotels worden gekozen indien er enkel de mogelijkheid bestaat om de overnachtingen te kunnen annuleren. Momenteel ben ik met de voorbereiding er de kantje van af aan het rijden, heb gelukkig nog niet alles geboekt, want er zaten fouten in het reisschema, wou toch nog eens extra dagje hier of daar zitten, ...

Hé, hé, het afgelopen jaartje is toch zwaar geweest. Dus we hebben er een reden voor om er 18 tot 19 volop op uit te trekken om van de Poolse natuur en cultuur te kunnen genieten.

Ik zag dat een van de forumleden een link vermeldde naar de ziekte van Graves. Deze website is iets verouderd. Naast de ziekte van Graves heeft mijn man ook een beetje de oogziekte van Graves ontwikkeld.

Het hele verhaal kan u volgen bij onderstaande link:

http://schildklierforum.com/forum/viewt ... f=1&t=3915

Het is op dat forum blijkbaar een top topic. Ik draag hier echter een andere nicknaam, nl wiebel.

Groetjes én jullie horen nog van me.
5qw
Lief milieu

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Het houdt niet op!

Bericht door bertvaneck » zo jul 14, 2013 2:25 pm

Lief milieu een goed bericht genieten jullie van deze vakantie groetjes Bert 6qq

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Het houdt niet op!

Bericht door Plievo » di jul 16, 2013 12:54 pm

bertvaneck schreef:Lief milieu een goed bericht genieten jullie van deze vakantie groetjes Bert 6qq


Hier sluit ik mij bij aan. :D

Plaats reactie