Merkel: nieuwe impuls EU-gesprekken Turkije BERLIJN - De Dui

Als je jouw vraag ergens anders op het forum niet kwijt kunt, stel het gerust hier.
Plaats reactie
bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Merkel: nieuwe impuls EU-gesprekken Turkije BERLIJN - De Dui

Bericht door bertvaneck » za feb 23, 2013 1:59 pm

Merkel: nieuwe impuls EU-gesprekken Turkije BERLIJN - De Duitse bondskanselier Angela Merkel wil de gesprekken over een EU-lidmaatschap van Turkije nieuwe impulsen geven. Merkel zei dit in haar wekelijkse videoboodschap voorafgaand aan een tweedaags bezoek aan Ankara vanaf zondag.


Vorige week liet de Franse president François Hollande weten dat hij bereid is de besprekingen met Turkije over het hoofdstuk van de hulp aan de EU-regio's te hervatten. „Ik denk dat een lange weg van onderhandelen voor ons ligt. Hoewel ik sceptisch ben, ga ik akkoord met de voortzetting van de discussies over lidmaatschap”, zei Merkel.

„De afgelopen tijd zijn de onderhandelingen een beetje vastgelopen en ik ben voor het openen van een nieuw hoofdstuk om vooruit te komen”, voegde ze eraan toe. De toetredingsonderhandelingen tot de EU met Turkije begonnen in 2005, maar zijn als gevolg van een hardnekkig geschil over het verdeelde eiland Cyprus, een EU-lidstaat, en tegenstand van Parijs en Berlijn tot stilstand gekomen.

Turkije heeft tot op heden maar één van de 35 beleidshoofdstukken voltooid, waaraan kandidaat-lidstaten moeten voldoen om te kunnen toetreden. De Europese Commissie zegt dat Ankara nog niet aan de EU-normen voldoet op het punt van de mensenrechten en vrijheid van meningsuiting.

Merkel is persoonlijk voorstander van een 'bevoorrecht partnerschap' voor Turkije met de EU in plaats van een volledig lidmaatschap

ben het helemaal eens met Merkel 6qq

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Merkel: nieuwe impuls EU-gesprekken Turkije BERLIJN - De

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma feb 25, 2013 10:53 am

ben het helemaal eens met Merkel


Dus ook met landverrader Pechtold??

Dat wordt t.z.t. gezellig winkelen met de dames Bert. 10qq 6qq

Afbeelding

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Merkel: nieuwe impuls EU-gesprekken Turkije BERLIJN - De

Bericht door bertvaneck » ma feb 25, 2013 10:59 am

Wilhelmus Johannes schreef:
ben het helemaal eens met Merkel


Dus ook met landverrader Pechtold??

Dat wordt t.z.t. gezellig winkelen met de dames Bert. 10qq 6qq

Afbeelding
nee met kereltje Pechtold ben ik zeker niet eens deze mooi prater ligt mij niet zo maar ik vind het idee van merkel wel goed nu een keer spijkers met koppen slaan en weten waar we staan met dit punt !!! 6qq

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Merkel: nieuwe impuls EU-gesprekken Turkije BERLIJN - De

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma feb 25, 2013 11:17 am

Kun je mij ook uitleggen wat voor voordeel het biedt als er straks 80 miljoen Turken bij de EU komen,waarvan de kanslozen zich waarschijnlijk direct in o.a.ONS land zullen vestigen.
Met 80 miljoen inwoners krijgen de Turken waarschijnlijk de meeste Zetels in het EU parlement.

Lees nu deze 3 artikelen eens (kan er zo nog wel 50 plaatsen) .

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2130 ... ren__.html

http://www.nu.nl/buitenland/2456779/tur ... leren.html

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2132 ... les__.html

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Merkel: nieuwe impuls EU-gesprekken Turkije BERLIJN - De

Bericht door bertvaneck » ma feb 25, 2013 11:33 am

Ik begin me toch zorgen over jou te maken dat jij dingen snel vergeet ik schreef dat ik hun niet bij de europese unie wilt hebben 5qw 5qw 6qq

Merkel is persoonlijk voorstander van een 'bevoorrecht partnerschap' voor Turkije met de EU in plaats van een volledig lidmaatschap

ben het helemaal eens met Merkel

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Merkel: nieuwe impuls EU-gesprekken Turkije BERLIJN - De

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma feb 25, 2013 12:08 pm

Ik begin me toch zorgen over jou te maken dat jij dingen snel vergeet ik schreef dat ik hun niet bij de Europese Unie wil hebben

Sorry Bert dat heb ik dan inderdaad over het hoofd gezien.

Toch zou ik aan dat Partnerschap in ieder geval de visumplicht willen blijven verbinden.,zodat er niet nog meer ongeletterde kansloze ONS land binnen kunnen komen.

Alexander
Berichten: 169
Lid geworden op: za mar 31, 2012 2:07 pm

Re: Merkel: nieuwe impuls EU-gesprekken Turkije BERLIJN - De

Bericht door Alexander » za mar 09, 2013 12:59 am

Helaas is e.e.a. al achter de rug in gang gezet.
Turkije kan wat ze produceren in de EU dumpen zonder invoerrechten te hoeven betalen.
Meer toelichting zie ATR verdragen.

Andere leuke voorbeelden zijn:
Toen Ford bekend maakte de fabriek in het Belgische Genk ( bij Maastricht een paar km over de grens ) maakte Berlijn / Brussel een dag later bekend dat Ford 400 miljoen euro kreeg om een nieuwe fabriek in turkije te bouwen. De Belgische media melden dat terloops, maar al die EU-ambtenaren, waarvan er 10.000 meer dan 180.000 euro per jaar krijgen, levert meer op dan klagen.
In de Nederlandse media heb ik niets gezien over die schenking aan een niet EU land, dat nauwlijks in Europa ligt.

En vorige week was de Turkse premier van mening dat Joden geen recht hebben op een eigen land / Israel heeft geen bestaansrecht.
Oblabla was boos voor de buhne, maar van de EU-regeringen kwam geen woord van kritiek op de anti-semitische uitspraken.
Blijkbaar hebben die andere belangen / vrienden.


Goeten, Alexander

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Merkel: nieuwe impuls EU-gesprekken Turkije BERLIJN - De

Bericht door Wilhelmus Johannes » za mar 09, 2013 8:49 am

En vorige week was de Turkse premier van mening dat Joden geen recht hebben op een eigen land / Israel heeft geen bestaansrecht.


Turken en Jodenhaat,kijk hier even wat zei dagelijks ingeprent krijgen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2136 ... aat__.html

Afbeelding

Plaats reactie