Waar stond deze melkbus?

Als je jouw vraag ergens anders op het forum niet kwijt kunt, stel het gerust hier.
Plaats reactie
pietje Bell
Berichten: 511
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Waar stond deze melkbus?

Bericht door pietje Bell » ma nov 14, 2011 9:41 am

Afbeelding

Dat hij in polen stond dat staat vast,maar waar?

Stamgast
Berichten: 429
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Waar stond deze melkbus?

Bericht door Stamgast » ma nov 14, 2011 6:26 pm

Hoi Pietje,

Waar de melkbus staat?

Maar ik heb wel een vraag, want ik heb geen melkbussen op mijn netvlies in Polen, werkt het daar nog veel op deze manier?

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2047
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Waar stond deze melkbus?

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma nov 14, 2011 7:11 pm

Vroeger zag je die dingen op het platteland overal staan,zelfs met 5 of 10 liter erin,soms urenlang in de brandende zon.

Helaas Pietje,ik heb er honderden zien staan in de loop der tijd,maar kan er zo snel niet opkomen waar deze stond. :oops:

Lech
Berichten: 4770
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Waar stond deze melkbus?

Bericht door Lech » di nov 15, 2011 12:14 pm

Het is een oude foto, ik denk uit de jaren 80.
Nu dacht ik gelezen te hebben dat Pietje Bell bij Frankfurt Oder de grens overgaat richting Poznan. Mijn vermoeden is langs deze weg. Op de foto zie ik verder geen tekens waar ik verder op kan zoeken.

pietje Bell
Berichten: 511
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Waar stond deze melkbus?

Bericht door pietje Bell » di nov 15, 2011 12:31 pm

Lech zat een beetje in de richting,het ding stond langs de weg nr 187 Szamotuly naar Orboniki.Langs de A 2 stonden ze niet.
Dit is ik denk een foto van wel 25 jaar terug,toen stonden deze dingen langs de weg op een verhoging,zodat de chauffeur de bus niet omhoog hoefde tetillen.
Net wat J.W. zei ,ze stonden daar uren in de brandende zon,of snijdende kou,je had karnemelk of nog zuurder,en ijs in de winter.
Ik kon toen wel begrijpen waarom de polen geen melk drinkers waren,de boeren waren toen ook niet tevertrouwen,er zaten er een stel viespeuken bij,ze mengde het met water,of gooide de melk van de vorige dag er bij,wat die dag niet meer in de bus kon.Op een ziek kwartier van een koe werd ook niet gekeken.
Nee van melk drinken krijg je een zere keel zegt een pool altijd.Soms kan daar wat inzitten,bij de een wel,en bij de ander niet.Men zegt dat er bacterien achter in je keel blijven hangen,zou kunnen,ik weet het niet.
Ik zeg dan altijd maar,daar hebben jullie toch de wodka voor.

Przyrodnik
Berichten: 768
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Waar stond deze melkbus?

Bericht door Przyrodnik » di nov 15, 2011 5:06 pm

Ik ben erg benieuwd Pietje of je een album hebt met oude foto's, vooral van landbouw en natuur in Polen van zo'n 25 jaar geleden.

Tevens vraag ik me af of er 25 jaar geleden in de DDR nog veel boeren waren die de landbouw bedreven met het paard. In Polen was dit dier destijds immers nog her en der van belang als vervoermiddel (wat is er nou leuker om als plattelander met paard en wagen bij vrienden in een naburig dorp op bezoek gaan).

pietje Bell
Berichten: 511
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Waar stond deze melkbus?

Bericht door pietje Bell » do nov 17, 2011 10:12 am

Frank de D.D.R was op gebied van mechanisatie verder als Polen.In de D.D.R hadden ze al belarus trekkers,en andere machines.Dit kwam omdat de bedrijven veel groter waren.In Polen kreeg iedereen een stukje land,en om daar nou een tractor voor aan teschaffen,loonde de moeite niet.In Polen had je alleen op de staatsbedrijven genoeg machines.Ik heb niet veel fotos van toen der tijd ,wel een paar van mijn experimenten daar in 1988.Zal ze wel eens op de site zetten.Ik was niet een grote fotograaf,dit vindt ik nu wel jammer.Maar wist 35 jaar terug ook niet dat ik nu achter een p.c zou zitten.Toen ik jong was zat ik meer op een p. ..... Paard.

Plaats reactie