kwaliteit benzine

Als je jouw vraag ergens anders op het forum niet kwijt kunt, stel het gerust hier.
Plaats reactie
Lech
Berichten: 4954
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

kwaliteit benzine

Bericht door Lech » ma dec 26, 2011 9:10 am

Op een autoforum las ik dat in Polen nogal eens slechte benzine wordt verkocht: vervuild, water erbij.....

Wie heeft zulke ervaringen en hoe kan je ervoor zorgen dat je hier geen last van heb?

Lech

Thomasz
Berichten: 155
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 1:39 pm

Re: kwaliteit benzine

Bericht door Thomasz » ma dec 26, 2011 9:38 am

Lech schreef:Op een autoforum las ik dat in Polen nogal eens slechte benzine wordt verkocht: vervuild, water erbij.....

Wie heeft zulke ervaringen en hoe kan je ervoor zorgen dat je hier geen last van heb?

Heb nog nooit last gehad van slecht benzine, maar zou zeggen gewoon een borrelglas in je auto en eerst proeven of men er mee geknoeid heeft.

Thomasz

Lech

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: kwaliteit benzine

Bericht door Houtstoker » di dec 27, 2011 8:34 am

Ik heb er vroeger wel last van gehad, en tank nu bij merk tankstations. Als er veel getankt wordt, kijken ze wel uit met de brandstof te knoeien

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: kwaliteit benzine

Bericht door pietje Bell » di dec 27, 2011 9:11 am

Ik tankte meestal bij een goedkoop station,je moest iets naar beneden rijden langs de A2 er stond ook altijd een zout depot bij,die is nu gesloopt.Alles is vernieuwd,en het ligt plus min een 30 km van af Swiecko,aan de rechterkant richting Poznan.Toen ik daar voor het eerst kwam,tapte ik eerst wat diesel in een fles,en dan even wachten,en dan kon je snel zien wat er onderin dreef.Maar heb daar nooit problemen gehad.Wel gooide ik in de winter,benzine door mijn diesel,want in die tijd,zat er geen of weinig spul doorheen,om je diesel niet telaten vlokken.

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: kwaliteit benzine

Bericht door Plievo » di dec 27, 2011 9:17 am

Ik weet een tankstation in Poznan waar je vroeger (meer dan 10 jaar geleden) water met de benzine tankte.
Tegenwoordig hoor ik deze verhalen nier meer.

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: kwaliteit benzine

Bericht door Houtstoker » wo dec 28, 2011 9:51 am

Zelf ook ooit diesel getankt waarna ik flink wat vermogen miste en de roetuitstoot hoger was. Dit is idd ook iets van 10 jaar geleden. Sindsdien houd ik gewoon merk brandstof aan. De laatste jaren hoor ik idd niets meer over slechte brandstof.

Plaats reactie