Google

Plaats reactie
Alexander
Berichten: 169
Lid geworden op: za mar 31, 2012 2:07 pm

Google

Bericht door Alexander » za mar 31, 2012 10:02 pm

Hallo allemaal,

Sinds een paar weken is Google street view ook beschikbaar met beelden uit Polen.

Groeten, Alexander

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Google

Bericht door Plievo » za mar 31, 2012 10:39 pm

Hoi Alexander,

Welkom in het Polencafe :D .
Heb je voor mij misschien de link?

Groet,
Plievo

lief milieu
Berichten: 161
Lid geworden op: ma nov 28, 2011 9:47 am

Re: Google

Bericht door lief milieu » zo apr 01, 2012 5:33 pm

Dag Plievo

Google street vieuw werkt er niet anders dan bij ons.
Ga gewoon naar Google, klik op maps, geef straat- en plaatsnaam in, klik op het mannetje, verplaats het en je kan door de straten surfen. Opgelet de muis is supergevoelig. Misschien kan je eens naar Ron zijn landbouwbedrijf virtueel surfen.
Ik heb net een stukje van Gdansk mogen bewonderen. Veel plezier!

ron
Berichten: 732
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Google

Bericht door ron » zo apr 01, 2012 7:54 pm

Die streetview doet het jammer genoeg niet zo mooi als in nederland, bij mij in de buurt tenminste. Bij mij kan je alleen bij bepaalde plaatsen een foto bekijken en niet zoals in nederland de hele straat/weg rondom bekijken.


lief milieu schreef: Misschien kan je eens naar Ron zijn landbouwbedrijf virtueel surfen.


Vorig jaar waren de satalietfoto's geactualiseerd, en ze zijn bij mij nu schitterend van kwaliteit. Veel beter als voorheen. 1qq Schrijf maar eens 'Nowe Batorowo' op en niet zover van dat baken kan je m'n boerderij zien (de weg naar links volgen, bij de afslag linksaf naar beneden en na een kilometer sta je bij mij). De vrachtjes suikerbieten van de buurman kan je goed op het erf herkennen. Zelfs de trampoline in de tuin bij m'n huis is te zien (blauw cirkeltje)!
De foto is van najaar 2010. Als ik zo de geploegde percelen vergelijk met het werk wat we toen deden, moet de foto in het begin van de laatste week van oktober zijn gemaakt. Toen hadden we net geploegd en gezaaid wat we konden ploegen en zouden met een paar dagen met de suikerbietenoogst beginnen :) Schitterend, in de suikerbietenpercelen kan je de vossepaden zien lopen, verschillen in grondsoort op een perceel kan je eruit halen, sloten/dijken die na de overstroming zijn verdwenen kan je weer tevoorschijn halen door verschil in plantengroei, het gele cabinedak van m'n bieterooier voor de werkplaats is te zien, en ga zo maar door :)

Wat dat poppetje van de streetview betreft,
er staat een foto van het monumentje voor de arbeiders van concentratiekamp Stutthof, dat is langs de weg op een hoek van m'n land. En er staat een uitzichtsfoto op over mijn land genomen (met m'n tarwe), alleen jullie weten waarschijnlijkniet welke dat is.

lief milieu
Berichten: 161
Lid geworden op: ma nov 28, 2011 9:47 am

Re: Google

Bericht door lief milieu » zo apr 01, 2012 8:45 pm

Ongelooflijk, Ron, als je over de duivel spreekt, trap je op zijn staart! Je ruikt dat blijkbaar dat we over je bezig waren! 5qw

Ik kon bijna je veld virtueel betreden! Leuk zeg. Google street vieuw zal dan ook niet lang meer op zich laten wachten voor jouw buurt. Meestal doen ze eerst de grote steden en hoofdwegen. Er bestaat dus nog een kans dat ze niet langs je huis passeren.

Alexander
Berichten: 169
Lid geworden op: za mar 31, 2012 2:07 pm

Re: Google

Bericht door Alexander » ma apr 02, 2012 12:20 pm

Hallo allemaal,

@ Plievo
Dank je voor je welkom.

Ik heb er geen link bij gezet omdat ik dacht dat voor deze google applicatie eerst wat meer geinstalleerd moet worden. Maar zoals beschreven is e.e.a. vrij eenvoudig op te zoeken.

Op street view in Nederland staat het huis van mijn ouders, in een groot dorp, in een normale wijk, niet.
Dus ook in Nederland staat niet alles.

Warschau staat wel met mooi in beeld, in het algemeen natuurlijk. En ik heb al gezien dat de afbeeldingen in Warschau al weer achterlopen. :lol: Het groeit daar nog steeds gigantisch snel.

Groeten, Alexander

Plaats reactie