Aankondiging: De expositie Vol op stoom ==> Wolsztyn

Plaats reactie
admin
Site Admin
Berichten: 503
Lid geworden op: do aug 18, 2011 11:56 am

Aankondiging: De expositie Vol op stoom ==> Wolsztyn

Bericht door admin » di jan 29, 2013 7:50 pm

Aankondiging: De expositie Vol op stoom

Afgelopen jaar heb ik tijdens het bezoek aan Wolsztyn in Polen veel foto’s gemaakt van de stoomtreinen die daar nog altijd dagelijks een reguliere dienst rijden. Deze foto’s krijgen nu alle aandacht in een nieuwe expositie die in samenwerking met de Bibliotheek Maas en Peel wordt gehouden. Bij deze expositie komt alles over de stoomtreinen aan bod, waarbij mijn foto’s een belangrijke rol spelen.

Afbeelding
Een grote schoonmaak tussen elke rit

De foto’s worden gepresenteerd in prachtige collages op groot formaat die ik speciaal voor deze expositie heb samengesteld. Later in het jaar komt ook Wojtek Lis, dè expert op het gebied van de stoomtreinen in Wolsztyn, op bezoek voor enkele lezingen. De expositie heeft als titel ‘Vol op Stoom’. Ofwel Pełną parą in het Pools.

De expositie reist langs maar liefst zes bibliotheken in Noord-Limburg. De start is op 4 februari in Meijel en zal voorlopig in oktober eindigen in Panningen.

Afbeelding

Ik ben erg blij dat mijn foto’s uit Wolsztyn onverwacht zoveel aandacht krijgen en ik kijk uit naar het moment dat ze in Meijel voor het eerst te zien zijn. Iedereen is natuurlijk uitgenodigd om te komen kijken. De data staan ook in mijn agenda.


http://www.nandoonline.com/?p=1763

Lech
Berichten: 4948
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Aankondiging: De expositie Vol op stoom ==> Wolsztyn

Bericht door Lech » wo jan 30, 2013 8:30 am

Zeker eem bezoekje waard.
6qq

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Aankondiging: De expositie Vol op stoom ==> Wolsztyn

Bericht door Plievo » vr feb 01, 2013 6:14 am

Helaas te ver voor mij om te bezoeken, wel prachtige foto`s

Lech
Berichten: 4948
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Aankondiging: De expositie Vol op stoom ==> Wolsztyn

Bericht door Lech » do sep 07, 2023 4:48 am


Stoomlocomotieven weer op reguliere koersen in Wielkopolska!

Afbeelding

Vanaf 3 september.
Het Roundhouse van Wolsztyn deelt mee dat er sinds 3 september, dat wil zeggen sinds de invoering van de correctie van de dienstregeling, nog steeds stoomlocomotieven in het lijnverkeer in onze provincie te vinden zijn. - Elke dag van maandag tot en met vrijdag rijdt er een trein met een stoomlocomotief op de route Wolsztyn - Leszno, en op zaterdag op de lijn naar Poznań - informeert het locomotiefdepot.

Stoomlocomotieven zullen de treinen van Koleje Wielkopolskie trekken. Als je met zo’n trein wilt reizen, moet je specifieke vertrektijden kiezen: maandag t/m vrijdag 6.07 en 11.43 uur vanuit Wolsztyn en 7.50 en 13.44 uur vanuit Leszno, en op zaterdag 12.40 uur vanuit Wolsztyn en 16.24 uur vanuit Poznań.

https://epoznan.pl/news-news-142824-par ... elkopolsce

Plaats reactie