Earthlings

Plaats reactie
Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Earthlings

Bericht door Przyrodnik » za nov 19, 2011 9:27 pm

In het eerste deel van de film worden beelden getoond uit de Tweede Wereldoorlog van het concentratiekamp "voor mensen, door mensen" in het tegenwoordig in Polen gelegen Auschwitz.

Veel plezier.



Earthlings
Earthlings is een documentaire uit 2005 en heeft verschillende prijzen gewonnen. De film is geschreven en geregisseerd door Shaun Monson en geproduceerd door Shaun Monson en Persia White. Het verhaal in de film wordt verteld door acteur and dierenrechtenactivist Joaquin Phoenix. De muziek in de film is onder andere gemaakt door Moby.

Samenvatting
Earthlings is een documentaire over het houden van dieren en de afhankelijkheid van de mens van dieren voor voedsel, kleding, entertainment en voor experimenten op dieren.
In een uitgebreide studie naar dierenwinkels, 'puppy mills' en asielen, de bio-industrie, de leer- en bonthandel, de sport- en entertainmentindustrie, en uiteindelijk de medische wereld en wetenschap, gebruikt Earthlings verborgen camera's en nog niet eerder vertoond beeldmateriaal om de dagelijkse gang van zaken in enkele van de grootste industrieën ter wereld die dieren vanuit een winstoogmerk gebruiken, in beeld te brengen.
Deze tocht langs verschillende uitingen van de verhouding tussen mens en dier roept vragen op over onderwerpen als dierenrechten, de bio-industrie en vivisectie, zonder hier direct een antwoord op te geven of de kijker hierover een mening op te dringen.

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Earthlings

Bericht door Stamgast » zo nov 20, 2011 5:04 pm

Zeer schokkend.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Earthlings

Bericht door Przyrodnik » vr nov 25, 2011 9:05 pm

Man man man, als ik dat lees over die waterbakmethode waarmee de kip om het leven wordt gebracht (althans dat is het idee) en dat 70% van de geiten en schapen in ons land onverdoofd wordt geslacht.. gewoon meteen het mes op de keel dan denk ik maar 1 ding: zum KOTSEN.

Bah!

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Earthlings

Bericht door Wilhelmus Johannes » za nov 26, 2011 9:08 am

en dat 70% van de geiten en schapen in ons land onverdoofd wordt geslacht.. gewoon meteen het mes op de keel dan denk ik maar 1 ding: zum KOTSEN.


En wat vind je er van,dat ze voor de slacht eerst nog meerdere keren sexueel misbruikt zijn?

Ik ben overigens ook tegen ritueel slachten,maar ook tegen sexueel misbruikt van schapen en geiten,JIJ dan?

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Earthlings

Bericht door pietje Bell » za nov 26, 2011 11:15 am

Zo lang er twee benige beesten bestaan,zal er dierenleed blijven.
Als ik het filmpje zo bekijk,en dan vooral naar die gasten die in de slagerij werken.
Klopt het eigenlijk wel,althans zo als ik dit zie,als je een bakker zie,deze is mager,een kok meestal dik,een schilder mager en grauw met een shagie,een politieagent streng.Een rechter ziet er uit als verstrooid,een slager dik en rode handen met een rode neus.Een vrachtwagenchauffeur heel dik of brandmager ,gevangennis bewaarders ook van die aparte typen,en ga zo maar door,deze gasten in de slagerij zijn gefrustreerd en hebben een sadistische inborst,anders kan je dit soort werk niet doen.Althans zo zie ik het.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Earthlings

Bericht door Przyrodnik » za nov 26, 2011 1:45 pm

Klopt en de mensen die het eten zijn de onwetende konsument.

Verder heb ik het niet over ritueel slachten, maar wel over slachten in het algemeen.

Ritueel slachten is vanuit dierenwelzijn een stap slechter, maar bijna al het slachten valt wel wat over aan te merken en bovendien is dat ritueel slachten naar verhouding nog beperkt. Het geeft zeker geen vrijbrief om op de andere manieren van slachten niet streng te zijn!!!

Maar waar ik me voor mezelf wel bewust van ben, dat ik bij de kebabboer nog vaker en liever voor een vegetarische Turkse pizza of Falafel zal kiezen. En beide vind ik smakelijke gerechten, bovendien best gezond volgens mij dan.

Ik eet ook vlees en dat zal niet veranderen, maar kritiek moet en mag er zijn.

Plaats reactie