Ophef over Palestijnse studiereis Auschwitz

Nieuws uit niet Poolse media
bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Ophef over Palestijnse studiereis Auschwitz

Bericht door bertvaneck » ma apr 14, 2014 8:13 am

Ophef over Palestijnse studiereis Auschwitz






Een Palestijnse professor heeft voor ophef gezorgd door zijn studenten mee te nemen op excursie naar het Poolse concentratiekamp Auschwitz.

Met de reis wilde hij zijn studenten meer empathie en tolerantie bijbrengen, maar de Arabische universiteit Al-Quds in Jeruzalem neemt nu afstand van de trip. Palestijnse critici noemen hem een verrader en zeggen zelfs dat hij zijn studenten hersenspoelt.




Docent Mohammed Dajani had de kritiek wel verwacht, zegt hij in de Washington Post. "Ik denk dat een georganiseerd jongerenbezoek van Palestijnen aan Auschwitz niet alleen zeldzaam is, maar zelfs het allereerste." Veel Palestijnen denken dat Joden en Israëliërs de Holocaust aanvoeren als reden om het bezetten van Palestijns grondgebied goed te keuren, zegt hij.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Ophef over Palestijnse studiereis Auschwitz

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma apr 14, 2014 8:55 am

Zijn de Polen helemaal gek geworden om dat volk tot hun land toe te laten?
Hebben ze dan helemaal geen respect meer voor de slachtoffers?

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Ophef over Palestijnse studiereis Auschwitz

Bericht door bertvaneck » ma apr 14, 2014 9:20 am

Wilhelmus Johannes schreef:Zijn de Polen helemaal gek geworden om dat volk tot hun land toe te laten?
Hebben ze dan helemaal geen respect meer voor de slachtoffers?
Ik Denkt Hans dat je dit verkeert leest deze proffesor brengt het positief zo lees ik het .

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Ophef over Palestijnse studiereis Auschwitz

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma apr 14, 2014 9:54 am

bertvaneck schreef:
Wilhelmus Johannes schreef:Zijn de Polen helemaal gek geworden om dat volk tot hun land toe te laten?
Hebben ze dan helemaal geen respect meer voor de slachtoffers?
Ik Denkt Hans dat je dit verkeert leest deze proffesor brengt het positief zo lees ik het .


Bert,wat er van jongs af aan is ingeslagen,dat krijg je er niet meer uit.
Palestijnen (een volk dat eigenlijk niet bestaat omdat Arafat dat woord bedacht heeft en dat was een Egyptenaar )
willen maar één ding en dat is de Israëliers zo znel mogelijk de Middenlandse Zee in drijven.

http://israeltoday.nl/headlines/9-neder ... gen-israel

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Ophef over Palestijnse studiereis Auschwitz

Bericht door bertvaneck » ma apr 14, 2014 10:52 am

Hans daar ging het thema niet over het thema ging dat deze proffesor probeerde iets in te laten zien !!!!

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Ophef over Palestijnse studiereis Auschwitz

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma apr 14, 2014 3:35 pm

Bert,als hij die studenten iets wil laten zien,dan zijn er beelden genoeg te vinden van aanslagen die zijn volk al 50 jaar tegen Israël pleegt,eerst daar maar eens mee stoppen.

Hier één beeld,maar er zijn er duizenden. :twisted: :twisted:

Afbeelding

Lech
Berichten: 4992
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Ophef over Palestijnse studiereis Auschwitz

Bericht door Lech » ma apr 14, 2014 3:53 pm

Misplaatste berichtgeving van Wilhelmus Johannes helaas, de professor laat de studenten zien wat de geschiedenis is.
Het oogsten van begrip gebeurt pas na het zaaien.

Top actie van de professor en de studenten zullen dit thuis zeker doorvertellen.
6qq

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Ophef over Palestijnse studiereis Auschwitz

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma apr 14, 2014 4:06 pm

Volgens mij vergis je jezelf lelijk Lech,Opvoeding en begrip begint bij de basis,dus vanaf kind zijnde (kijk even bij mijn link hoe ze opgevoed zijn/ worden)
Het risico om het thuis te vertellen zullen ze vast niet nemen in een dergelijke haat cultuur.
Bovendien zijn tal van hun leiders Holocaust ontkenners.

De Palestijnse president Mahmoud Abbas schreef een proefschrift waarin hij onder verwijzing naar Robert Faurisson en Raul Hilberg stelde dat er helemaal geen zes miljoen, maar maximaal 890.000 Joden omgebracht zouden zijn. Hamas-voorman al-Rantissi beweerde tijdens een interview in 2001 dat "de misdaden van de nazi's (voor zover het al niet een van de grootste leugens uit de geschiedenis betrof) in het niet vallen bij de misdaden die door zionisten tegen het Palestijnse volk zijn begaan".[5]

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Ophef over Palestijnse studiereis Auschwitz

Bericht door bertvaneck » ma apr 14, 2014 4:16 pm

Lech schreef:Misplaatste berichtgeving van Wilhelmus Johannes helaas, de professor laat de studenten zien wat de geschiedenis is.
Het oogsten van begrip gebeurt pas na het zaaien.

Top actie van de professor en de studenten zullen dit thuis zeker doorvertellen.
6qq
Lech ik deel jou mening ik vond het ook een prima actie maar wie haat zaait zal het oogsten zo zit Hans in elkaar jammer 9qq

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Ophef over Palestijnse studiereis Auschwitz

Bericht door bertvaneck » ma apr 14, 2014 4:19 pm

Wilhelmus Johannes schreef:Volgens mij vergis je jezelf lelijk Lech,Opvoeding en begrip begint bij de basis,dus vanaf kind zijnde (kijk even bij mijn link hoe ze opgevoed zijn/ worden)
Het risico om het thuis te vertellen zullen ze vast niet nemen in een dergelijke haat cultuur.
Bovendien zijn tal van hun leiders Holocaust ontkenners.

De Palestijnse president Mahmoud Abbas schreef een proefschrift waarin hij onder verwijzing naar Robert Faurisson en Raul Hilberg stelde dat er helemaal geen zes miljoen, maar maximaal 890.000 Joden omgebracht zouden zijn. Hamas-voorman al-Rantissi beweerde tijdens een interview in 2001 dat "de misdaden van de nazi's (voor zover het al niet een van de grootste leugens uit de geschiedenis betrof) in het niet vallen bij de misdaden die door zionisten tegen het Palestijnse volk zijn begaan".[5]
We zullen maar denken jij met jou club heeft gelijk nou gelukkig denkt ik er anders over en ik sta niet alleen in mij gedachten goed 9qq

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Ophef over Palestijnse studiereis Auschwitz

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma apr 14, 2014 4:25 pm

Het enige dat ik er nog over wil zeggen is:

Jullie lezen en zien m.i.z. alleen maar wat jullie GRAAG willen lezen en horen om jullie gelijk af te dwingen en daarbij de realiteit uit het oog verliezen.

Voor mij EINDE discussie want dit wordt als zo vaak een kwestie van welles - nietes.

Dat bedoel ik dus Bert,jij haalt er gelijk weer "mijn" club bij en dan spreek je ook nog over wie haat zaait zal haat oogsten (inmiddels verwijderd natuurlijk zoals zo vaak)

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Ophef over Palestijnse studiereis Auschwitz

Bericht door bertvaneck » ma apr 14, 2014 4:37 pm

Nee Hans wij zijn normale mensen die andere ook een recht willen geven op bestaan recht en dat ontbreekt bij jou jij ziet alles ook alles van deze mensen als niet normaal en als je reageert doe je dit uit haat tegen deze mensen om hun geloof daar ligt jou probleem !!!! ik kan gelukkig spreken dat ik goeden ervaringen hebt met deze mensen en wij kunnen veel van ze leren in de zorg voor hun ouders de zorg voor elkaar het delen van het weinige wat men heeft en zo kan ik er nog wel meer op noemen maar ik ga niet trekken aan een dood paard 6qq 5qw

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Ophef over Palestijnse studiereis Auschwitz

Bericht door bertvaneck » ma apr 14, 2014 4:40 pm

Wilhelmus Johannes schreef:Het enige dat ik er nog over wil zeggen is:

Jullie lezen en zien m.i.z. alleen maar wat jullie GRAAG willen lezen en horen om jullie gelijk af te dwingen en daarbij de realiteit uit het oog verliezen.

Voor mij EINDE discussie want dit wordt als zo vaak een kwestie van welles - nietes.

Dat bedoel ik dus Bert,jij haalt er gelijk weer "mijn" club bij en dan spreek je ook nog over wie haat zaait zal haat oogsten (inmiddels verwijderd natuurlijk zoals zo vaak)
Ik hebt niets verwijdert Hans het staat er nog !!!!ik verwijder alleen iets wat rasistische is !!!!

kees
Berichten: 536
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 5:57 pm

Re: Ophef over Palestijnse studiereis Auschwitz

Bericht door kees » ma apr 14, 2014 4:45 pm

Ik moet het toch met hans eens zijn deze keer. De palestijnen zijn dezelfden als in de bijbel de filistijnen, en daar deugde toen al niet veel van. En bovendien gaf God de joden de opdracht naar het beloofde land te gaan en de daar levende volkeren te verdrijven. Dat staat letterlijk zo in de Bijbel.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Ophef over Palestijnse studiereis Auschwitz

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma apr 14, 2014 4:56 pm

kees schreef:Ik moet het toch met hans eens zijn deze keer. De palestijnen zijn dezelfden als in de bijbel de filistijnen, en daar deugde toen al niet veel van. En bovendien gaf God de joden de opdracht naar het beloofde land te gaan en de daar levende volkeren te verdrijven. Dat staat letterlijk zo in de Bijbel.


Tja Kees op jou wil ik wel reageren,omdat je de waarheid spreekt.
Bert ken de bijbel waarschijnlijk uit zijn hoofd en zal er wel iets anders in lezen.
Het is algemeen bekent,dat Palestijnen een verzinsel van de vliegtuig kaper Arafat is.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Ophef over Palestijnse studiereis Auschwitz

Bericht door bertvaneck » ma apr 14, 2014 5:02 pm

[quote ="kees"]Ik moet het toch met hans eens zijn deze keer. De Palestijnse zijn dezelfde als in de bijbel de filistijnen, en daar deugde toen al niet veel van. En bovendien gaf God de joden de opdracht naar het beloofde land te gaan en de daar levende volkeren te verdrijven. Dat staat letterlijk zo in de Bijbel.[/quote]Kees je moet dan toch eens je geschiedenis les cq bijbel les over doen Izaäk had twee zonen Jacob Ezou en Ezou werd verraden door zijn broer Jacob en die kreeg het eerste geboorten recht van zijn vader omdat hij zich voor deed als Ezou en de Arabieren en de joden stammen van de zelfde vader af Izaäk

Lech
Berichten: 4992
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Ophef over Palestijnse studiereis Auschwitz

Bericht door Lech » ma apr 14, 2014 5:30 pm

En wat heeft deze discussie te maken met het onderwerp studiereis Auschwitz?

kees
Berichten: 536
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 5:57 pm

Re: Ophef over Palestijnse studiereis Auschwitz

Bericht door kees » di apr 15, 2014 4:43 pm

Bert dit moet ik even nakijken, ik kom er nog op terug.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Ophef over Palestijnse studiereis Auschwitz

Bericht door Wilhelmus Johannes » di apr 15, 2014 5:12 pm

Lech schreef:En wat heeft deze discussie te maken met het onderwerp studiereis Auschwitz?


Leg dat dan eens uit.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Ophef over Palestijnse studiereis Auschwitz

Bericht door bertvaneck » di apr 15, 2014 5:21 pm

Daar heeft lech gelijk in jij haalt er alles bij een bus plaatje die opgeblazen is terwijl het thema was dat er professor met studenten naar Polen is geweest meer niet...

Plaats reactie