Scooterrijder mishandeld na botsing in Putten Scooterrijder

Nieuws uit niet Poolse media
Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Scooterrijder mishandeld na botsing in Putten Scooterrij

Bericht door Wilhelmus Johannes » wo okt 03, 2012 10:54 am

Lech schreef:Beste mensen,

Ipv elkaar aan te vallen, kunnen wij het over het onderwerp en Polen hebben?

Lech


Beste Lech,ik vind dat niet elkaar aanvallen,we proberen een verschil van mening op te lossen.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Scooterrijder mishandeld na botsing in Putten Scooterrij

Bericht door Przyrodnik » wo okt 03, 2012 11:07 am

De man die de scooterrijder mishandelde heeft, zo lijkt het, een straf verdiend. Maar als die straf is het land uit zetten, dan is dat een vreemde. Wel moet eerst worden bepaald wie gerechtigd is te bepalen welke straf opgelegd kan worden: is dat een Nederlandse of een Poolse instantie. Dat hangt lijkt mij mede af van de status van de pleger: of deze bij wijze van spreken op vakantie was in Nederland, of werknemer.

Vanaf het bericht dat Hans een link naar de Televaag plaatst heeft zijn bijdrage niets meer met het onderwerp te maken. Probeert mij met wildkamperen alleen op een verkeerd been te zetten. Kunnen dus beter de prullenmand in.

Mijn vraag of mensen het land uit moeten gaat dus over precies deze kwestie en niet over andere die er niets mee te maken hebben. Je kan dan ook wel zeggen, als een Nederlander in Polen een bekeuring krijgt wegens rijden onder invloed na consumptie van 2 liter bier, dat hij het land uit moet omdat alle Duitsers persoonlijk verantwoordelijk zijn voor alles wat er in de Tweede Wereldoorlog is gebeurd. Want dat heeft namelijk ook niets met elkaar te maken.

Wil je het toch hebben over de asielzoekers die in een tentenkamp verblijven, volgens mij is het tegenwoordig per gemeente in de APV bepaald of wildkamperen verboden is. Daarnaast is de vraag of men de regeling vervolgens altijd actief toepast.

Zelf heb ik ook in Nederland wel eens wildgekampeerd. Zondagnacht nog heb ik in Luik op het station geslapen. Ik ben dan blij dat ik mocht blijven staan of liggen. Ik vind het zelf heel raar hoor, dat mensen in Nederland verplicht zouden moeten zijn om binnenshuis te overnachten. Als je het dan hebt over, touwtje in de brievenbus moet kunnen, dan vind ik dat zelf bepalen waar je slaapt al helemaal moet kunnen.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Scooterrijder mishandeld na botsing in Putten Scooterrij

Bericht door Wilhelmus Johannes » wo okt 03, 2012 11:36 am

Laten we er maar over op houden Frank want we komen er toch nooit uit.
Ik blijf bij mijn menig elke Buitenlander die in dit overvolle landje (vrij naar Koningin Juliana) zich niet gedraagt,moet de grens over en nooit meer erin.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Scooterrijder mishandeld na botsing in Putten Scooterrij

Bericht door bertvaneck » wo okt 03, 2012 11:50 am

en zo denkt ik er ook over het aan gedogen moet een keer een eind aan komen deze Poolen zorgen er voor dat Nederland een negatief beeld heeft over Poolse werkers

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Scooterrijder mishandeld na botsing in Putten Scooterrij

Bericht door Przyrodnik » wo okt 03, 2012 12:29 pm

Nee, ik vind niet dat men in alle gevallen moet zeggen dat iemand die een handeling verricht die volgens het wetboek niet mag het land uitgezet moet worden. Waarom, omdat bijvoorbeeld uit dit artikel niet blijkt wat de gevolgen zijn geweest van het gedrag van de pleger. Er is niet vermeld hoe ernstig zijn actie was. Iemand neerslaan is, laat me duidelijk zijn, niet acceptabel, maar het maakt nogal een verschil als iemand vrij snel weer bij bewustzijn komt, of wanneer dit grotere gevolgen heeft.

Om nog een voorbeeld te geven, als een Belg in Nederland te hard heeft gereden, betekent dit niet dat deze Belg nooit meer naar Nederland mag komen. Maar het te hard rijden op zich is niet acceptabel.

Persoonlijk denk ik dat in deze situatie van deze Pool een geldstraf geschikter is.

deze Poolen zorgen er voor dat Nederland een negatief beeld heeft over Poolse werkers


Maar de media spelen hierin een rol. Ik zie het alweer anders, Nederlanders gaan ook met elkaar op de vuist. Voor die jongemannen in Haaren heb je vast de doodstraf in gedachte of verbanning naar Rottumeroog. Maar waar hebben we het in Godsnaam over? Een miljoen euro schade, laat het er twee zijn. Dat is niet niks, maar het is nauwelijks meer dan een grote samenscholing van kwajongensstreken. Mensen hebben een uitlaatklep nodig, en we zijn hier met 17 miljoen mensen. Op die schaal gezien stelt het niet zo veel voor. Neem de Loveparade, daar was er een paar jaar geleden sprake van een 20-tal doden, mensen die bekneld raakten in een tunnel toen er paniek was ontstaan. Dat is erg, maar het zijn 20 levens op 1 miljoen bezoekers. Allemaal jonge mensen. Stel het waren mensen van 65+, dan waren er tijdens het feest al zoveel gestorven puur aan ouderdom. Ik zie dat in een perspectief. Ik moest zondag 150 euro betalen om met het openbaar vervoer van Reading-UK naar Maastricht te komen. Veel geld, drie keer zoveel als met een online geboekte busverbinding, maar ik wilde liften en heb zoveel gelift dat die paar centen me niets kunnen schelen. Had de ervaring niet willen missen.

Maar Bert, ik ben natuurlijk de grootste oetlul die op deze aardkloot rondloopt, omdat ik het durf onder werktijd in "jouw" Polencafe dit soort stukjes te typen. Wat een schande.

Oplossing. Stuur mij naar een onbewoond eiland zonder internet.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Scooterrijder mishandeld na botsing in Putten Scooterrij

Bericht door bertvaneck » wo okt 03, 2012 12:35 pm

jij hebt zelf kennis dat is waar :idea:

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Scooterrijder mishandeld na botsing in Putten Scooterrij

Bericht door Wilhelmus Johannes » wo okt 03, 2012 12:44 pm

Waarom, omdat bijvoorbeeld uit dit artikel niet blijkt wat de gevolgen zijn geweest van het gedrag van de pleger.


Voor dit geval moet dat inderdaad nog blijken,dus kan ik heel ver met je mee gaan.
Maarrrr maarrrrr,vanaf het moment (toch alweer z`n 40 jaar geleden) dat Nederland zich als afvalput van de wereld begon te manifesteren zijn er miljoenen voorbeelden op te noemen waarom dat tuig het land uit zou moeten.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Scooterrijder mishandeld na botsing in Putten Scooterrij

Bericht door Przyrodnik » wo okt 03, 2012 12:53 pm

Het gedeelte vanaf maarrr maaarrr is niet-gerelateerd geneuzel. Het heeft niet mijn voorkeur om dat hier te moeten lezen, maar als het er staat zal ik er maar weer eens op reageren. Is gewoon een ander onderwerp, monsieur Hans.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Scooterrijder mishandeld na botsing in Putten Scooterrij

Bericht door Wilhelmus Johannes » wo okt 03, 2012 1:01 pm

Nee hoor toen werkten er ook o.a. Polen in Nederland.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Scooterrijder mishandeld na botsing in Putten Scooterrij

Bericht door Przyrodnik » wo okt 03, 2012 1:03 pm

Het is goed met je. Ik denk dat de (eventueel) nog aanwezig lezers op dit forum nu wel weer een voldoende beeld hebben van wie WJ is!

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Scooterrijder mishandeld na botsing in Putten Scooterrij

Bericht door Wilhelmus Johannes » wo okt 03, 2012 1:13 pm

Frank,27 jaar geleden werkte ik al samen met mijn huidige Poolse vrienden hier in Nederland,Polen met ook een Duits paspoort werkten toen al hier.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Scooterrijder mishandeld na botsing in Putten Scooterrij

Bericht door Przyrodnik » wo okt 03, 2012 1:35 pm

Imago oppoetsen.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Scooterrijder mishandeld na botsing in Putten Scooterrij

Bericht door Wilhelmus Johannes » wo okt 03, 2012 1:49 pm

Neen,jou bij de les houden.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Scooterrijder mishandeld na botsing in Putten Scooterrij

Bericht door Przyrodnik » wo okt 03, 2012 1:57 pm

Welke les?

kees
Berichten: 536
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 5:57 pm

Re: Scooterrijder mishandeld na botsing in Putten Scooterrij

Bericht door kees » wo okt 03, 2012 2:05 pm

Berichten plaatsen in de baas zijn tijd, hier gaat west-europa aan kapot.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Scooterrijder mishandeld na botsing in Putten Scooterrij

Bericht door Przyrodnik » wo okt 03, 2012 2:17 pm

Valt wel mee joh. En er valt toch al niet veel meer te doen. En onbewoonde eilanden zonder internet zijn schaars tegenwoordig.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Scooterrijder mishandeld na botsing in Putten Scooterrij

Bericht door bertvaneck » wo okt 03, 2012 2:18 pm

kees schreef:Berichten plaatsen in de baas zijn tijd, hier gaat west-europa aan kapot.
Dat klop Kees ik zou er zo een niet in mij bedrijf willen hebben 6qq 5qw

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Scooterrijder mishandeld na botsing in Putten Scooterrij

Bericht door Przyrodnik » wo okt 03, 2012 2:42 pm

Bert, wat ben jij een zeiker. Altijd gelijk hebben omdat jij vind dat het klopt. Domme goedzak. En gewoon beweren dat het klopt, laat mij niet lachen man.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Scooterrijder mishandeld na botsing in Putten Scooterrij

Bericht door bertvaneck » wo okt 03, 2012 3:12 pm

Przyrodnik schreef:Bert, wat ben jij een zeiker. Altijd gelijk hebben omdat jij vind dat het klopt. Domme goedzak. En gewoon beweren dat het klopt, laat mij niet lachen man.
jij bent gewoon een profiteur van je werkgever en die heeft zijn ogen dicht bij mij had je geen kans gehad om de kantjes er af te lopen en domme goedzak laat mij maar dom zijn maar ik hebt nooit de boel getild wat jij doet op je werk bietser

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Scooterrijder mishandeld na botsing in Putten Scooterrij

Bericht door Wilhelmus Johannes » wo okt 03, 2012 3:25 pm

bertvaneck schreef:Zeker Hans dit soort verpest het voor de goeden Polen


Weet je wat het is Bert,dat tuig verpest het niet alleen in Nederland voor hun welwillende en hardwerkende landgenoten,ook Duitsland worstelt met dat probleem.
22 van mijn vrienden uit Polen vertrekken volgende week weer voor 2 maanden naar de Moesel om daar 12 uur per dag te werken.
Één van die mensen waar ik heel vaak contact mee heb en ik reeds 27 jaar ken,zei mij gisteren,WIJ (de Hardwerkende Polen dus) vragen ons nu al weer af wat het criminele Poolse tuig in de omgeving van ONS werkgebied nu weer allemaal heeft uitgevreten.
Zij en ik en ik denk jij ook Bert,zijn het zo langzamerhand beu om je steeds maar weer te moeten verdedigen voor gelukkig een klein percentage tuig dat keer op keer de goede naam van deze en vele andere Polen te grabbel gooit.
Misschien dat Frank het nu ook snapt.

Gesloten