BIERBEEK - Mathias Vanden Bosch uit de Weterbeekstraat in Bi

Nieuws uit niet Poolse media
bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

BIERBEEK - Mathias Vanden Bosch uit de Weterbeekstraat in Bi

Bericht door bertvaneck » ma jan 30, 2012 10:06 am

BIERBEEK - Mathias Vanden Bosch uit de Weterbeekstraat in Bierbeek steunt zijn Poolse kennissen in hun strijd tegen kanker, en hoopt voldoende geld bijeen te krijgen om de medische kosten te helpen betalen.


'Er is niets zo mooi als mensen in nood helpen', moet Mathias gedacht hebben, en hij voegt de daad bij het woord. Mathias veilt zijn buffetpiano ten voordele van de zieke Karolina Kucharska uit Polen.

'De vader van mijn vriendin leerde de ouders van Karolina jaren geleden kennen via een uitwisselingsproject met Poolse jongeren van de stad Tienen', zegt Mathias Vanden Bosch. Daarna hebben ze elkaar een tijdje niet meer gezien, maar na een decennia zochten ze terug contact met elkaar. 'Vorig jaar in de paasvakantie zijn we dan met de familie naar ginder gereisd met de mobilhome', vervolgt Mathias. 'Wat ons meteen opviel, was dat het er zeer moeilijk leven is, er is bijna geen werk en het weinige werk dat er is, is slecht betaald', zegt Mathias. Daarom regelde de familie hier in België seizoensarbeid voor de vader van Karolina, zo kon hij het nodige geld bijeenkrijgen om zijn huis af te werken.


Toen hij hier in België aan het werk was, kreeg hij echter het slechte nieuws dat zijn dochter Karolina, 22, borstkanker had. Het geld dat hij hier verdiend had voor het huis, ging integraal naar de behandeling voor zijn dochter.

'Kort na Nieuwjaar, kwam er opnieuw slecht nieuws: ook in de andere borst was een knobbeltje gevonden', zegt Mathias. De vader van Karolina is onmiddellijk naar ons land teruggekeerd om hier te werken om de medische kosten te kunnen betalen, en zo het leven van zijn dochter te redden.

'Om hen een duwtje in de rug te geven, heb ik besloten om mijn buffetpiano te veilen', zegt Mathias. De link naar de piano is de volgende: www.2dehands.be/muziek/muziekinstrument ... pc_id=&afd. Wie geen interesse heeft in de piano, maar toch zijn hart wil laten spreken, kan ook iets overmaken op rekenig BE35377003433837.

'Ik hoop dat ik genoeg geld kan bijeenkrijgen zodat Karolina de behandeling krijgt die een jong meisje met kanker verdient', besluit Mathias.

Plaats reactie