Woede om klaagsite Polen AMSTERDAM - De PVV lanceert deze w

Nieuws uit niet Poolse media
Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Woede om klaagsite Polen AMSTERDAM - De PVV lanceert de

Bericht door Plievo » vr feb 10, 2012 7:44 pm

Volg link voor de uitzending: http://gemi.st/13786002

Werkgevers blij met Polen

9 februari 2012
Bron: EOEr zijn Nederlanders die juist erg blij zijn met de Polen. Werkgevers bijvoorbeeld. De grootste werkgeversorganisatie van ons land vindt dat de PVV met haar Polen-meldpunt demoniseert en vreemdelingenhaat oproept. Verslaggever Johan Eikelboom bezocht vandaag twee bedrijven die dankbaar gebruik maken van Poolse werknemers.


http://www.eo.nl/programma/devijfdedag/ ... e=12909220

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

PVV lanceert haatsite tegen Polen

Bericht door bertvaneck » vr feb 10, 2012 9:56 pm

PVV lanceert haatsite tegen Polen
Straatterroristen, moslims en dierenbeulen kunnen de komende tijd rustig ademhalen. De PVV heeft de pijlen gericht op een nieuwe multiculturele groepering voor het populistisch zetelscoren. Deze keer zijn de Polen, Roemenen, Bulgaren en overige zakkenrolvolken de pineut. De buitenlandhaters van de PVV hebben een website gelanceerd waar mensen ongezien Oost-Europeanen aan kunnen geven, met name wanneer ze zich verbergen achter boekenkasten. "Heeft u overlast van MOE-landers? Of bent u uw baan kwijtgeraakt aan een Pool, Bulgaar, Roemeen of andere Midden- of Oost Europeaan? Wij willen het graag horen." Lekker snitchen, mensen. Daar houden de brave Hollandse borsten van de PVV wel van. Tot groot verdriet van de Poolse ambassade, uiteraard. Die noemen dit een 'stap in de verkeerde richting' en beweren dat Polen de liefste, aardigste, leukste en gezelligste mensen ter wereld zijn. Als je de zwaar onderbetaalde straalbezopen uitzendkrachten in gestolen busjes even negeert, natuurlijk. Goed, de PVV gaat dus crowdsourcen als alternatief voor etnische registratie. Daar kunnen we ze best bij helpen. Even wat verhalen opsturen over vermeende invasieplannen van de Polen. Of over Bulgaarse knokploegen die hele bedrijven etnisch zuiveren van Nederlands personeel. Wijken met een eigen Roemeense politiemacht, regels en munteenheid. Je kunt het zo gek niet verzinnen, of de PVV wil het horen. Als u het kunt bedenken, mag u uw Oost-Europese horrorstory aan de PVV schenken. Trololo!

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Polen gaan in de tegenaanval door Alex de Vries

Bericht door bertvaneck » za feb 11, 2012 7:46 am

Polen gaan in de tegenaanval door Alex de Vries
AMSTERDAM - De Poolse ambassadeur Janusz Stanczyk start samen met een groep prominente landgenoten in ons land een actie tegen de klachtensite van de PVV. Vanaf vandaag kan iedereen zijn steunbetuiging kwijt over Polen en andere Oost-Europeanen op de website www.propolen.nl. De actie wordt gesteund door werkgeverskoepel VNO-NCW.


„Het brandmerken door de PVV van een bevolkingsgroep die zo belangrijk is voor de Nederlandse economie is moreel verwerpelijk. Dit kan de politiek en eigenlijk ook het kabinet niet zomaar laten passeren”, zegt de ambassadeur.

Harde woorden voor een diplomaat, in wiens eigen land de PVV-actie tot een storm van kritiek leidde. Ambassadeur Stanczyk benadrukt verder dat het de „goede relaties tussen onze beide landen niet raakt. Maar het blijft verdrietig en zorgelijk voor alle hardwerkende Polen in Nederland. Wij ontvangen gelukkig veel steunbetuigingen per e-mail van Nederlanders en dat kan straks zichtbaar via de website

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: PVV lanceert haatsite tegen Polen

Bericht door pietje Bell » za feb 11, 2012 10:05 am

We kunnen er met zijn allen wel kwaad om worden.Ten eerste heeft hij het over oost-europeanen.
En volgens meerderen ligt Polen in Midden europa tenminsten dat heb ik wel eens op een forum gelezen.
Wat de puntmutsen [straattuig] betreft,weten wij ook veel langer hoe Wilders daar overdenkt.
Dieren beulen,daar hebben we al een partij voor,zelfs al een politie.Nu is het probleem,of althans de vraag,heeft U last van oost europeanen.Nou een deel van de mensen wel,als je bestolen of geskimd bent[gisteren nog een roemeen en een amsterdammer opgepakt]en ga zo maar door.Dat de poolse ambassadeur op zijn achterste benen gaat staan,moet hij weten,maar het is nu eenmaal zo.Alleen is het sneu voor de andere werkende polen,maar dit geld ook zo voor de goed willende marrokanen.Het mag en moet niet onder de mantel verstopt worden.Het is een gegeven,al denkt iemand hier anders over,dan liegt hij of zij zich zelf voor.Dat hier een site [meldpunt voor is opgericht,waarom niet.Misdaad anoniem bestaat toch ook!!!

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

PVV is niet geïnteresseerd in de situatie van Polen, maar ui

Bericht door bertvaneck » za feb 11, 2012 11:32 pm

PVV is niet geïnteresseerd in de situatie van Polen, maar uitsluitend uit op effectbejag
Redactie Trouw − 11/02/12, 09:22

De website met het meldpunt voor Midden- en Oosteuropeanen
Een provocatie om de provocatie. Anders kan het initiatief van de PVV om een website te openen waar klachten over in Nederland verblijvende Polen kunnen worden gedeponeerd niet worden gezien.

Het is niet allemaal pais en vrêe met Polen in Nederland. De wethouders van de gemeenten Rotterdam en Den Haag luidden onlangs nog de noodklok over de grote aantallen Polen die in hun gemeenten neerstrijken en die een potentieel probleem beginnen te vormen.

De oproep van de twee wethouders was echter een oproep aan het kabinet om met een gerichter beleid te komen. De klachtenlijn van de PVV kan niet in die categorie geplaatst worden. Het riekt vooral naar discriminatie. Het gaat die partij om niet meer dan de overlast, maar overlast wordt door meer mensen in Nederland veroorzaakt; denk aan sommige voetbalfans of aan (allochtone) jeugdbendes.

Op de PVV-website kunnen mensen ook hun klachten kwijt als zij denken dat zij hun baan zijn kwijtgeraakt aan Poolse werknemers. De PVV gaat hierbij voorbij aan het feit dat er in de Europese Unie vrij verkeer van werknemers bestaat. Ook veel Nederlanders profiteren hiervan en wonen en werken in andere Europese landen. Het is juist goed dat in Europa niet alleen producten zonder problemen de grens over kunnen, tot voordeel van de Nederlandse exporteurs, maar dat ook mensen vrij zijn de grens over te steken.

De PVV negeert ook maar gemakshalve het feit dat het Nederlanders zijn die als huisjesmelker grote groepen Polen op een kluitje huisvesten tegen aanzienlijke huren.

Het genuanceerdere verhaal komt de PVV niet uit. De partij is vooral geïnteresseerd in het effectbejag van haar actie. Deze partij wil geen problemen oplossen, ze wil problemen gebruiken om te scoren.

De terughoudende reactie van premier Rutte op het PVV-initiatief stelt teleur. Hij stelde deze week dat hij niet van plan is een oordeel te geven over initiatieven van individuele politieke partijen. Dat is op zich te begrijpen, maar de premier heeft wel een rol te spelen als een partij handelt in strijd met de wet, in dit geval artikel 1 van de Grondwet. Een krachtige reactie was op zijn plaats geweest.

Beter een reactie van de Nederlandse premier dan van de Europese Commissie, die gisteren aankondigde zich over het PVV-initiatief te zullen buigen. De premier laat dan een gat vallen, dat wil nog niet zeggen dat we Brussel nu meteen nodig hebben om onze binnenlandse misstanden aan te pakken.

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: PVV is niet geïnteresseerd in de situatie van Polen, maa

Bericht door Houtstoker » zo feb 12, 2012 5:24 am

Hoi Bert.

Jammer dat het niet hierbij gevoegd is
viewtopic.php?f=16&t=1107

Dit verhaal onderschrijft ook al wat ik eerder aangaf. Het gaat er niet om dat een "uitroep" kan, het gaat erom dat er "iets" geroepen wordt om in de media aandacht te blijven
bertvaneck schreef:PVV is niet geïnteresseerd in de situatie van Polen, maar uitsluitend uit op effectbejag

Zo is het mooi en duidelijk verwoord en Wilders heeft mi nooit anders gedaan

Thomasz
Berichten: 155
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 1:39 pm

Re: PVV is niet geïnteresseerd in de situatie van Polen, maa

Bericht door Thomasz » zo feb 12, 2012 9:24 am

Mensen nog even en dat is het over en uit met die blonde zak.
In een nieuwe regering zal hij niet deel nemen, dus probeerd hij het nu zo lang mogelijk iut te zitten, maar straks komen en nieuwe plannen en dan is het zo voorbij, 11qw
Hijn kan beter iets op zetten hoe zijn eigen PVVers fout zijn en er mee moesten stoppen, het lijkt wel een cre--- bende.

Thomasz

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: PVV is niet geïnteresseerd in de situatie van Polen, maa

Bericht door bertvaneck » zo feb 12, 2012 9:33 am

maar Thomas ik hebt net het programma gezien op de Poolse tv en dat ging over dat de Nederlander de Polen niet meer ziet zitten ik hou mij hart vast hoe men zich gaat op stellen tegen over ons door de opmerkingen van die blonden zak ze mogen hem voor mij op hangen aan ze voeten die racist :evil:

Thomasz
Berichten: 155
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 1:39 pm

Re: PVV is niet geïnteresseerd in de situatie van Polen, maa

Bericht door Thomasz » zo feb 12, 2012 10:20 am

Bert ik schaam me kapot, er is hier ook veel aandacht, op tv en in kranten.
Nu beginnen ze me ookte vragen wat voor land ik geleefd heb met zulke bandieten.
Ik probeer wel zachtjes te zeggen dat er veel niet goed zijn, maar dat komt voor in alle bevolkings groepen, maar de meeste Nederlanders denken er total anders over.
heb twee kennisen die geregeld daar werken, en zeggen het is schandalig hoe wij weer iedere keer onderbetaald worden door julie ja de Nederlanders.
hand in eigen boezem steeken denk ik maar.
Thomasz

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: PVV is niet geïnteresseerd in de situatie van Polen, maa

Bericht door bertvaneck » zo feb 12, 2012 10:53 am

ik weet het Thomasz ik schaam mij ook voor dit tuig mij moeder vertelden tegen mij dat aan het begin van de tweede wereld oorlog 70 % sympathie haat voor de club van Hitler we zijn gewoon een land van collaborateurs alleen geld telt

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: PVV is niet geïnteresseerd in de situatie van Polen, maa

Bericht door pietje Bell » zo feb 12, 2012 11:20 am

Tja het blijft een punt,alleen moeten we realistisch blijven.Er wordt gevraagd naar ervaringen die mensen gehad hebben met lui uit oost-europa.Lees de krant,en dan kan je zelf lezen ,wat er door mensen uit oost europa wordt uitgevreten.En een pool die hier uitgebuit wordt,doet in mijn ogen dit zelf,dit heb je natuurlijk al in de eerste week door,zo niet is het geen slimme pool.Alle andere dingen die hier bijgehaald worden,gaat het helaas niet over.
Wat is U ervaring met oosteuropeanen.Mijn ervaring is tot nu toe goed.Maar dit kan als je auto eens een x gejat wordt door een pool[b.v] wel eens heel anders worden.Dan is het in een x geen brave lieve hard werkende pool meer.Dan is het een crimineel. 3qq

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: PVV is niet geïnteresseerd in de situatie van Polen, maa

Bericht door bertvaneck » zo feb 12, 2012 11:28 am

pietje Bell schreef:Tja het blijft een punt,alleen moeten we realistisch blijven.Er wordt gevraagd naar ervaringen die mensen gehad hebben met lui uit oost-europa.Lees de krant,en dan kan je zelf lezen ,wat er door mensen uit oost europa wordt uitgevreten.En een pool die hier uitgebuit wordt,doet in mijn ogen dit zelf,dit heb je natuurlijk al in de eerste week door,zo niet is het geen slimme pool.Alle andere dingen die hier bijgehaald worden,gaat het helaas niet over.
Wat is U ervaring met oosteuropeanen.Mijn ervaring is tot nu toe goed.Maar dit kan als je auto eens een x gejat wordt door een pool[b.v] wel eens heel anders worden.Dan is het in een x geen brave lieve hard werkende pool meer.Dan is het een crimineel. 3qq
Pietje dat ben ik met je eens maar hoeveel tuig zit er niet onder de Nederlanders ik zie het dagelijks hier in het centrum alles van zich af gooien tegen muren aan pissen in het weekend laveloos rond lopen braken enz

Thomasz
Berichten: 155
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 1:39 pm

Re: PVV is niet geïnteresseerd in de situatie van Polen, maa

Bericht door Thomasz » zo feb 12, 2012 11:54 am

pietje Bell schreef:Tja het blijft een punt,alleen moeten we realistisch blijven.Er wordt gevraagd naar ervaringen die mensen gehad hebben met lui uit oost-europa.Lees de krant,en dan kan je zelf lezen ,wat er door mensen uit oost europa wordt uitgevreten.En een pool die hier uitgebuit wordt,doet in mijn ogen dit zelf,dit heb je natuurlijk al in de eerste week door,zo niet is het geen slimme pool.Alle andere dingen die hier bijgehaald worden,gaat het helaas niet over.
Wat is U ervaring met oosteuropeanen.Mijn ervaring is tot nu toe goed.Maar dit kan als je auto eens een x gejat wordt door een pool[b.v] wel eens heel anders worden.Dan is het in een x geen brave lieve hard werkende pool meer.Dan is het een crimineel. 3qq


Mijn Bedrijfs auto is 7 jaar geleden ook gezat het was een Jeep en gewild in Afrikaanse landen toen waren er nog geen Polen in Nederland.
Heb wel hele slechte ervaringen op de bouw plaats met Nederlanders, lui, niets is goed, met de koude heb ik blikken erwten soeplaten aan rukken dacht je goed te doen, maar vraag waar om geen groente soep dat was dus de eerste en laatste keer.
Had steiger bouwers uit Polen kon ik wel op rekenen als het nodig was, maar de Nederlanders moesten naar huis niet om 16.00 zo was de werk tijd maar een half uur eerder zag je ze al weg gluipen, en toen dat werk gekort in salaris braK DE HEL LOS.
Thomasz

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: PVV lanceert haatsite tegen Polen

Bericht door Stamgast » zo feb 12, 2012 2:05 pm

pietje Bell schreef:We kunnen er met zijn allen wel kwaad om worden.Ten eerste heeft hij het over oost-europeanen.
En volgens meerderen ligt Polen in Midden europa tenminsten dat heb ik wel eens op een forum gelezen.


Hoi Pietje,

Deze ochtend passeerde Karolina Swoboda mijn beeldscherm, Zij is commercieel directeur bij OTTO Work Force en de vrouw van.
Zij lijkt mij een deskundige, maar heeft het ook alleen maar over Oost Europa, inzake Polen.

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: PVV is niet geïnteresseerd in de situatie van Polen, maa

Bericht door pietje Bell » zo feb 12, 2012 3:35 pm

Ook mijn patrol werd jaren terug gestolen,door wie weet ik nog steeds niet,doet er ook niet toe.
Het ding komt toch niet terug.En al die groepen die ned het leven zuur maken,dat weten we toch al hoe Wilders daar over denkt,nu de andere partijen nog :x ,en nu wil hij het van een andere groep weten,hoe wij deze als ned ervaren.Van de andere partijen[enkele]weten we het al hoe die over polen denken. :lol: Al het andere wat er bij gehaald wordt is niet relevant.Ondere elke bevolkings groepen heb je goeden en kwaden.Dat blijft toch zo,en zal nooit veranderen,ten koste van de goeden. 3qq

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: PVV lanceert haatsite tegen Polen

Bericht door pietje Bell » zo feb 12, 2012 3:38 pm

Dan heeft zij het misschien ook mis. 3qq .Misschien dat anderen het juiste weten hoe dit zit.

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: PVV lanceert haatsite tegen Polen

Bericht door Stamgast » zo feb 12, 2012 3:43 pm

Wat maakt het uit. Ergens zal wel een grens liggen.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Oost-Europa woedend op PVV Den Haag - Zeker tien landen in

Bericht door bertvaneck » zo feb 12, 2012 6:31 pm

Oost-Europa woedend op PVV Den Haag - Zeker tien landen in Midden- en Oost-Europa zijn woedend over het meldpunt dat de PVV afgelopen week opende.



De ambassadeur van Polen heeft zijn afkeuring al uitgesproken, maar de woede is veel breder. Tien ambassadeurs van EU-lidstaten uit Midden- en Oost-Europa hebben over de actie van de PVV gesproken. Ze hebben een gezamenlijke brief opgesteld die maandag naar alle fractievoorzitters van de Tweede Kamer wordt gestuurd, meldt de NOS.

De ambassadeur van Polen heeft zijn afkeuring al uitgesproken, maar de woede is veel breder. Tien ambassadeurs van EU-lidstaten uit Midden- en Oost-Europa hebben over de actie van de PVV gesproken. Ze hebben een gezamenlijke brief opgesteld die maandag naar alle fractievoorzitters van de Tweede Kamer wordt gestuurd

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Woede om klaagsite Polen AMSTERDAM - De PVV lanceert de

Bericht door Wilhelmus Johannes » zo feb 12, 2012 10:00 pm

Mijn tweede reactie:

toelichting

Ik wil de toelichting van mijn vorige melding nog even aanvullen.
Mijn Familie en veel van onze vrienden en kennissen zijn echte Polen liefhebbers omdat wij ons erg thuis voelen in dat mooie land en de mensen die er wonen ons bijzonder aanspreken wat betreft hun vriendelijkheid - gast vrijheid en behulpzaamheid,b.v. in winkels - hotels - campings enz.
Wij zijn bang dat jullie als PVV ONZE opgebouwde reputatie met de Poolse bevolking volledig onderuit halen.
Wij betreuren dit zeer en vinden dan ook dat Uw meldpunt NERGENS op slaat.
U zelf als liefhebber van Israël zou dit toch moeten weten.
Stelt U zich eens voor als een grote groep Nederlandse Polenliefhebbers zo`n meldpunt over de Israëli zou opzetten en U bij Uw eerste de beste bezoek in Israël met de nek zou worden aangekeken,of keer op keer weer de vraag moet beantwoorden,WAAROM haten de Nederlanders de mensen in Israël toch zo?
Houd U zich s.v.p. toch bezig met belangrijkere zaken die ons land dienen en waarvoor de PVV stemmers U gekozen hebben n.l. Nederland vrijmaken van het Islamgeweld,dat ONS land al tientallen jaren teistert.
Dus wederom: haal dat meldpunt uit de lucht of vervang het voor een meldpunt tegen Islamitisch geweld in Nederland,wat ons dan waarschijnlijk vele dagen zal kosten om U al die Islamitische misstanden te melden,maar dat heb ik er graag voor over.

Hoogachtend.
W.J.
Naam bij U Bekent.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Woede om klaagsite Polen AMSTERDAM - De PVV lanceert de

Bericht door bertvaneck » ma feb 13, 2012 8:54 am

'Estland wil opheldering meldpunt Oost-Europeanen'



(Novum) - Estland neemt het premier Mark Rutte (VVD) kwalijk dat hij geen stelling neemt tegen een meldpunt dat de PVV opende om klachten over Midden- en Oost-Europeanen te verzamelen. De Estlandse premier Andrus Ansip gaat Rutte maandagavond bij een overleg in Berlijn om opheldering vragen, schrijft De Telegraaf maandag op basis van ingewijden in Den Haag.

Wat Rutte betreft gaat het om een interne partijaangelegenheid van de PVV die niks met het regeringsbeleid te maken heeft. Het is de vraag of Ansip hier ook zo tegenaan kijkt, aangezien de regering afhankelijk is van de gedoogsteun van de PVV.

In Estland zou het gevoel heersen dat ook Estse staatsburgers doelwit kunnen worden van het meldpunt. Rutte schuift maandagavond in Berlijn aan bij een diner met Ansip, de Deense premier Helle Thorning-Schmidt en de Duitse bondskanselier Angela Merkel. Daar wordt onder meer gesproken over de schuldencrisis en de Europese top van volgende maand.

Ansip zou ook het initiatief van de PVV aan willen snijden. Zondag meldde de NOS al dat tien ambassadeurs uit Midden- en Oost-Europa vrijdag bij elkaar zijn gekomen en een conceptbrief over het meldpunt hebben opgesteld. Maandag om 14.00 uur komen ze in Den Haag opnieuw bij elkaar om een definitieve brief te ondertekenen.

Plaats reactie