Poolse geeft Nederlands aan Polen

Nieuws uit niet Poolse media
Plaats reactie
bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Poolse geeft Nederlands aan Polen

Bericht door bertvaneck » wo feb 29, 2012 6:41 am

Poolse geeft Nederlands aan Polen
ZIJTAART – Op 13 maart start de Poolse Ela Adriaans met een beginnerscursus Nederlands voor Polen in Het Klooster in Zijtaart.

“In mijn omgeving merkte ik dat er behoefte aan was. Steeds meer vrienden en kennissen vroegen me of ik hen niet ook Nederlands kon leren.” De beginnerscursus start op 13 maart en is vervolgens elke week. Hoe lang de cursus in totaal duurt, ligt aan de cursisten. “Ze betalen voor 20 uur, dan kijk ik hoe het gaat. Maar vaak ga ik door tot 25 uur. Het cursusgeld bedraagt € 150,- en dat is inclusief een boek.”

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Poolse geeft Nederlands aan Polen

Bericht door pietje Bell » wo feb 29, 2012 11:30 am

Ik vind slagroom of mokkataart lekker. 3qq

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Poolse geeft Nederlands aan Polen

Bericht door bertvaneck » wo feb 29, 2012 11:34 am

pietje Bell schreef:Ik vind slagroom of mokkataart lekker. 3qq
pietje ik hebt liever echte slagroom taart :D

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Poolse geeft Nederlands aan Polen

Bericht door Przyrodnik » wo feb 29, 2012 12:38 pm

Ik dacht dat Zijtaart net als Mokkataart een soort gebak was. Maar nadat ik bij Ela Adriaans een cursus had gevolgd wist ik dat alleen Mokkataart gebak is, en Zijtaart een dorp in Brabant.

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Poolse geeft Nederlands aan Polen

Bericht door Stamgast » wo feb 29, 2012 5:34 pm

Nederlands voor Polen Beginners 1.

Kurs jezyka niderlandzkiego dla poczatkujacych prowadzony w jezyku polskim przeznaczony dla osob ,ktore od niedawna mieszkaja w Holandii lub dla osob ,ktore maja problemy z nauka j. niderlandzkiego. Ten kurs pomoze w nauce :

mowienia pisania czytania

sluchania slownictwa gramatyki

Podczas kursu omawiane tez beda zwyczaje i tradycje tego kraju . Prosze wziac pod uwage to, ze w domu tez nalezy poswiecic 3-5 godzin tygodniowo na nauke. Przy wystarczajacej ilosci zgloszen istnieje mozliwosc od stycznia kontynuowania nauki na wyzszym poziomie .


Deze cursus is bestemd voor Poolse mensen die sinds kort in Nederland werken en/of wonen en geen of weinig ervaring hebben met de Nederlandse taal. Het is ook mogelijk dat u al langer hier verblijft en nog steeds problemen met de taal heeft. Deze cursus helpt u om het Nederlands beter te beheersen.

U legt de basis voor de volgende vaardigheden:

• spreken • schrijven • lezen

• luisteren • woordenschat • grammatica

Daarnaast besteden we tijdens de les veel aandacht aan de uitspraak van woorden. Gaandeweg de cursus leert u bovendien over de Nederlandse cultuur, tradities en gewoonten. Houdt u er rekening mee dat u thuis minimaal drie tot vijf uur per week studeert. Uw docente heeft een Poolse Nationaliteit, is speciaal geschoold en heeft veel ervaring in het geven van Nederlands aan anderstaligen.

Het is niet bij mij in de buurt, dus ik ga niet.
Maar voor Polen die zich hier willen vestigen is het goed dat dit soort mogelijkheden er zijn.

Plaats reactie