Limburg ziet in Pool bedreiging

Nieuws uit niet Poolse media
Plaats reactie
Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Limburg ziet in Pool bedreiging

Bericht door Przyrodnik » vr mar 29, 2013 7:31 am

Limburg ziet in Pool bedreiging

Eén op de drie Limburgers ziet de aanwezigheid van arbeidsmigranten uit Midden- en Oost-Europa als een bedreiging voor de ontwikkeling van de economie. Tevens vindt bijna de helft dat ze voor meer overlast en misdrijven zorgen dan autochtonen.

van onze verslaggever
Dat blijkt uit de resultaten van het 'Belevingsonderzoek Arbeidsmigranten', uitgevoerd in opdracht van de provincie Limburg.
Het onderzoek is verricht met het oog op de verwachte toename van arbeidsmigranten in Limburg. Volgens een woordvoerder van de provincie zijn ze in de toekomst nóg harder nodig en is het in verband met hun integratie belangrijk om een beeld te hebben van het maatschappelijke draagvlak voor deze groep. De resultaten van de enquête worden verwerkt in de 'kadernotitie arbeidsmigranten', die binnenkort wordt gepresenteerd.
Bijna 1.200 Limburgers deden mee aan het onderzoek. In het algemeen denken burgers verschillend over de aanwezigheid van arbeidsmigranten. Een kwart staat er negatief tegenover, 20 procent is positief en de rest is neutraal.
Opvallend is dat de Limburger de arbeidsmigranten eerder ziet als een bedreiging dan als een kans voor de ontwikkeling van de Limburgse economie. De voornaamste reden die daarvoor wordt genoemd, is dat Limburgse burgers werkloos zijn, terwijl de arbeidsmigranten wél werken.
Bijna de helft van de respondenten, 46 procent om precies te zijn, denkt dat arbeidsmigranten, zoals Polen, voor meer overlast en criminaliteit zorgen dan autochtonen. De onvrede zit met name in Noord-Limburg: 58 procent vindt dat de arbeidsmigrant in sterke mate overlast veroorzaakt. Niettemin toont de Limburger zich hulpvaardig als een arbeidsmigrant in zijn straat komt wonen. Meer dan de helft geeft aan hem of haar te helpen met praktische problemen, zoals het invullen van formulieren.

Gepubliceerd op: 28.03.13 06:00

http://www.limburger.nl/article/2013032 ... bedreiging

= = =

Eén op de drie Limburgers... vooral PVV-ers uiteraard.

ron
Berichten: 732
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Limburg ziet in Pool bedreiging

Bericht door ron » vr mar 29, 2013 9:25 am

Przyrodnik schreef:De voornaamste reden die daarvoor wordt genoemd, is dat Limburgse burgers werkloos zijn, terwijl de arbeidsmigranten wél werken.


Dan moeten ze die werkeloze Limburgers even vragen waarom zij dat werk niet willen doen. Kom maar op met de resultaten, ik ben benieuwd!

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Limburg ziet in Pool bedreiging

Bericht door bertvaneck » vr mar 29, 2013 1:03 pm

Heren ben het helemaal met jullie eens 6qq

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Limburg ziet in Pool bedreiging

Bericht door Houtstoker » vr mar 29, 2013 3:16 pm

Een tijdje geleden in een bedrijf meegemaakt dat ca 90 tijdelijke arbeidskrachten (NL en PL) vervangen werden door Duitsers. Reden; uurloon van de Duitsers was € 6,30 bruto. Reisgeld kregen ze slechts vanaf de grens. Gaat dit tegen de CAO in? Jawel, maar daar trekken ze zich niets van aan.

Er zijn ook al competente Nederlanders geweigerd in bedrijven omdat ze niet in het team van Polen passen. Die werken nl goedkoper.

Polen zijn ook flexibeler. Je laat ze voor 25 uur komen, en als het druk wordt werken ze 80 uur. Je kunt ook makkelijker van Polen af komen. Gewoon aangeven dat zijn woonruimte volgende week leeg moet zijn voor een andere Pool.

Start hier een bedrijf, en als ik fatsoenlijk behandeld wordt (en normaal betaald wordt) kom ik graag voor jullie werken. Helaas werkt het hier niet meer zo. Lees het nieuws maar eens goed na, en kijk wat voor misstanden er gevonden zijn bij werk en huisvesting van buitenlanders. Wat je leest is het topje van de ijsberg!

Polen worden hier al heel langzaam verdrongen door Bulgaren en Roemenen. Waarom? Omdat die nóg minder in te brengen hebben als Polen! (en minder kosten)

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Limburg ziet in Pool bedreiging

Bericht door bertvaneck » vr mar 29, 2013 4:00 pm

het is gewoon een schandaal zulk tuig van werkgevers :evil:

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Limburg ziet in Pool bedreiging

Bericht door Houtstoker » vr mar 29, 2013 5:26 pm

Dit is hier de realiteit Bert. Ik heb je nu nog niet eens alles verteld, het is weer slechts het topje van alle ellende.
Het is ook moeilijk aan te pakken omdat vaak van uitzendburo's gewisseld wordt. De ene keer zitten deze uitzendburo's in NL, dan weer in De en daarna weer in PL. Zo blijf je achter de feiten aanlopen.

Dinsdag krijg ik een nieuwe knie. In augustus mag ik weer aan het werk (via WSW regeling)
Dan mag ik ook nog van geluk spreken dat die regeling (wet sociaal werk) nog niet weg is. Volgend jaar wordt deze afgeschaft, op dit moment wordt er veel in gereorganiseerd. Wachttijd om via deze regeling aan het werk te kunnen is ca 3 jaar!

- Arbeidsbemiddeling is wegbezuinigd
- controle en hulp bij werk zoeken is wegbezuinigd
- omscholing/bijscholing is wegbezuinigd
- persoonlijk contact met uitkeringsinstantie is wegbezuinigd (gaat tegenwoordig via email)
- wia (vroeger WAO) kom je enkel nog in als je bijna dood bent, of ooit veel geld verdient hebt (klinkt krom, is het ook, zo is het)
- bij ziekte tijdens uitkering loopt de uitkering 3 maanden door voor de ziekmelding geaccepteerd wordt.
- Kortdurend werk kun je als uitkeringsgerechtigde (dus ook bijstand) niet meer aannemen. Uitkering begint met een wachttijd van 14 dagen. dus als je kortdurend werk accepteerd kom je regelmatig 2 weken zonder geld te zitten!

Heeft de regering op de kleintjes gelet, of de Polen een goede basis verstrekt? Vul het zelf maar in!

Laatste schrijnenende wapenfeit;
een vrouw is laatst op haar uitkering gekort (lees maar stopgezet) omdat haar vriend's auto te vaak voor haar deur stond. Het vermoeden bestond dat ze zouden samenwonen. Dat die vriend een eigen huis heeft (pas gekocht) daar stapt de gemeente overheen. Haar uitleg dat ze pas geleden gehoord had dat ze kanker had, daar stapt de gemeente overheen.

Nu krijgt ze dus geen uitkering meer, moet ze dit aanvechten. Ze krijgt ook 2 borstamputaties, maar krijgt in feite geen tijd om te herstellen (idd vanwege de bezwaar procedure die in diezelfde tijd loopt) Zoals het nu in NL loopt is het gewoon niet menselijk meer! iemand die zo een operatie te wachten staat, incl een nabehandeling met bestraling en chemo, verdient het niet zonder inkomen, dus ook nog op straat gezet te worden!

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Limburg ziet in Pool bedreiging

Bericht door Wilhelmus Johannes » vr mar 29, 2013 8:31 pm

bertvaneck schreef:het is gewoon een schandaal zulk tuig van werkgevers :evil:


100% eens Bert.
Maar moeten WE daar ook niet de lieden die zoiets mogelijk maken op aanspreken ?

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Limburg ziet in Pool bedreiging

Bericht door bertvaneck » vr mar 29, 2013 8:37 pm

Houtstoker ik hebt dit artikel gelezen van de week over deze vrouw en ook het programma gezien de vrouw en haar vader schande maar ik moet zeggen dat er ook een stel oplichters rondlopen die de boel verziekt hebben en dan krijg je dat de goeden voor de kwaaie moeten lijden

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Limburg ziet in Pool bedreiging

Bericht door bertvaneck » vr mar 29, 2013 8:42 pm

Wilhelmus Johannes schreef:
bertvaneck schreef:het is gewoon een schandaal zulk tuig van werkgevers :evil:


100% eens Bert.
Maar moeten WE daar ook niet de lieden die zoiets mogelijk maken op aanspreken ?
Hans het is net houdstoker zegt dit soort tuig zit het ene moment in nederland en het ander moment in Polen enz en daar kan je de regering niet de schuld van geven want deze boeven glippen tussen de regels door :twisted:

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Limburg ziet in Pool bedreiging

Bericht door Wilhelmus Johannes » vr mar 29, 2013 8:54 pm

Gaf ik de Regering dan de schuld Bert?

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Limburg ziet in Pool bedreiging

Bericht door bertvaneck » vr mar 29, 2013 9:13 pm

Wilhelmus Johannes schreef:Gaf ik de Regering dan de schuld Bert?
nee nog niet maar ik voelde het aankomen Hans ik kan jou 5qw 6qq

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Limburg ziet in Pool bedreiging

Bericht door Houtstoker » vr mar 29, 2013 9:32 pm

Helaas zijn goede werkgevers veelal uitgestorven (crisis en zo) Wat over is gebleven is veelal niet fraai

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Limburg ziet in Pool bedreiging

Bericht door Wilhelmus Johannes » vr mar 29, 2013 9:36 pm

bertvaneck schreef:
Wilhelmus Johannes schreef:Gaf ik de Regering dan de schuld Bert?
nee nog niet maar ik voelde het aankomen Hans ik kan jou 5qw 6qq


Bert ik zat meer te denken aan Louche uitzendburo`s met mensen met een mentaliteit van O.
Vergelijkbaar met mensenhandelaren,zeg maar tuig van de richel.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Limburg ziet in Pool bedreiging

Bericht door Wilhelmus Johannes » vr mar 29, 2013 9:37 pm

Houtstoker schreef:Helaas zijn goede werkgevers veelal uitgestorven (crisis en zo) Wat over is gebleven is veelal niet fraai


Daar sla je de bekende spijker precies op de kop Houtstoker. 6qq 6qq
Laatst gewijzigd door Wilhelmus Johannes op vr mar 29, 2013 9:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Limburg ziet in Pool bedreiging

Bericht door bertvaneck » vr mar 29, 2013 9:41 pm

Ja Hans de hebt zucht van de mens is vreselijk geworden het is ike ike en de rest kan stikken :?:

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Limburg ziet in Pool bedreiging

Bericht door Houtstoker » za mar 30, 2013 5:47 am

Het kan ook anders. Dit is wel een oud verhaal.
Een van mijn buren is een zuinig mannetje. Zo zuinig dat je altijd moest oppassen wat je met hem afsprak als het om geld ging. Ik heb voor hem gewerkt (asperges steken) en heb wel gemerkt dat bij hem gold; afspraak is afspraak, en schulden kwam hij na. Ik heb er heel prettig gewerkt!

In de tijd dat Polen enkel illegaal konden werken heeft hij onze hulp ingeroepen voor vertalen. Er bleken toen 2 vrouwen te zijn gekomen die asperges wilden steken, het jaar ervoor waren ze ook geweest (illegaal natuurlijk) en dit keer waren ze zonder overleg of gevraagd te zijn met de bus gekomen. De boer had net een boete gekregen voor illegaal personeel, en kon (durfde) ze niet te werk stellen. Geld hadden de vrouwen niet, het laatste geld zat in het buskaartje.

Deze man heeft de vrouwen zakgeld gegeven, onderdak gegeven op een camping (2 weken) en heeft ze 2x per week eten/boodschappen gebracht. Hij heeft bij collega's nagevraagd of ze daar konden werken, en toen werk vinden niet lukte heeft hij ze op de bus naar Polen gezet, met elk 200 gulden zakgeld.

Dat deze man goed met zijn personeel omging wist ik, maar na dit meegemaakt te hebben buig ik voor hem (als ik het nog zou kunnen) tot mijn neus de grond raakt! Helaas vindt je zo'n ondernemers bijna niet meer.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Limburg ziet in Pool bedreiging

Bericht door bertvaneck » za mar 30, 2013 6:08 am

Dat klop houtstoker die zijn van het goeden soort die zijn bijna uitgestorven :?:

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Limburg ziet in Pool bedreiging

Bericht door Przyrodnik » za mar 30, 2013 7:40 am

Het is dus kennelijk zo dat de lonen te laag zijn en de arbeidsvoorwaarden niet goed, of het profiel van de local niet passend bij wat men aan werknemers op het oog heeft. Voor de voormalige Oostblokkertjes is het nog steeds zo dat zo'n inkomen uit die arbeid een veel wezenlijker betekenis heeft als voor een local. Om redenen die in het verleden meermaals genoemd zijn door een forumdissident. Hoewel ik ook kan zeggen dat jullie of ikzelf de dissidenten of dissonanten zijn. Het is maar hoe je het bekijkt. Verder zijn er in Limburg wel werklozen natuurlijk, hoewel vorig jaar 10 van de 12 Nederlandse provincies een hoger percentage inactieven kende.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Limburg ziet in Pool bedreiging

Bericht door bertvaneck » za mar 30, 2013 9:25 am

Frank ik hebt het geluk gehad nooit een dag zonder werk gezeten te hebben door ons bedrijf en dat ik op 56 jaar kon zeggen ik hebt er geen zin meer in en met het vut kon gaan waar ik blij om was 5qw 6qq

Plaats reactie