Wegenbelasting voor Oost-Europese auto's

Nieuws uit niet Poolse media
Plaats reactie
bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Wegenbelasting voor Oost-Europese auto's

Bericht door bertvaneck » za apr 27, 2013 3:17 pm

Wegenbelasting voor Oost-Europese auto's




HILVERSUM -
Voor auto's met een Oost-Europees kenteken die langdurig in ons land zijn, moet straks motorrijtuigenbelasting worden betaald. Dat zei staatssecretaris Frans Weekers van Financiën zaterdag in het radioprogramma TROS Autoshow.




Op dit moment hoeft voor deze auto's geen motorrijtuigenbelasting te worden betaald als zij korter dan een jaar in ons land verblijven, omdat ervan wordt uitgegaan dat zij dat al in hun land van herkomst betalen. Maar Weekers wil van deze regel af.

„Het lijkt mij wel fair als ze veel in Nederland van de weg gebruik maken dat ze gewoon meebetalen”, zei de bewindsman. Het gaat dan niet om vakantiegangers, maar bijvoorbeeld om Oost-Europese werknemers die hier langdurig verblijven.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Wegenbelasting voor Oost-Europese auto's

Bericht door Wilhelmus Johannes » za apr 27, 2013 5:01 pm

We zijn duidelijk van een gastvrij land afgezakt naar een bananen republiek.
Die paar hardwerkende buitenlanders moeten betalen,zodat Ruttos en consorten Miljarden naar deze landen kan storten .

Zie hier de achterlijkheid om oorlogzuchtige idioten van ONS geld te voorzien,waar natuurlijk 95% van aan de strijkstok blijft hangen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2151 ... li___.html

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Wegenbelasting voor Oost-Europese auto's

Bericht door Plievo » za apr 27, 2013 5:20 pm

Op zich een goed voorstel, of het daadwerkelijk gaat lukken is vers 2.

In vele landen binnen Europa betaal ik al tol als ik er overheen rijd, Polen b.v. ook.
Waarom niet degene die bijna dagelijks gebruik maken van onze wegen hiervoor ook mee laten betalen?

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Wegenbelasting voor Oost-Europese auto's

Bericht door bertvaneck » za apr 27, 2013 5:21 pm

Weet jij wat jij vergeet Hans je kan geen hek bouwen om Europa en ook deze mensen hebben recht op een beter leven plus nog wat anders wat heeft dit met het thema te maken en ik vind deze maatregel ook goed waarom moeten wij betalen wegenbelasting en de Polen niet ik zou ook graag met een Pools kenteken willen rijden dat zou in ons geval 18000 euro in mij zak hebben gehouden maar ik mag als Nederlander niet rijden in een auto met een buitenlands kenteken want dan word de auto in beslag genomen en of een Pool nu hard of niet hard werkt heeft hier niks mee te maken 9qq 5qw 6qq

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Wegenbelasting voor Oost-Europese auto's

Bericht door Houtstoker » zo apr 28, 2013 2:46 am

Deze wetgeving is al voor een deel ingevoerd/gewijzigd, zie site belastingdienst
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _nederland

Er wordt gesproken over mensen die verblijven in NL, (inschrijving basisadministratie), dat zijn er toch heel wat! Ook de auto "huren"of "lenen" van iemand anders moet nu vooraf gemeld worden. Mensen die de auto tijdelijk in NL gebruiken hoeven enkel voor de tijd dat ze in NL de auto gebruiken mrb en BPM af te dragen

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Wegenbelasting voor Oost-Europese auto's

Bericht door bertvaneck » zo apr 28, 2013 4:28 am

Hout stoker bedankt voor deze informatie ik wist dat het maximaal 2 weken was per jaar 6qq dus ik hebt begrip voor deze actie van de jongens uit Den Haag 5qw 6qq

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Wegenbelasting voor Oost-Europese auto's

Bericht door Houtstoker » zo apr 28, 2013 10:12 am

Hiermee laten ze wel zien wat voor boevenbende het is Bert. In feite gewoon diefstal (of graaien) Nergens in de EU is nl een belasting als de BPM te vinden. Voorgangers van de BPM zijn al vaker verboden door de EU. Na zo een verbod werd in Den Haag de naam en de berekeningsgrondslag veranderd, waardoor we nu dus met variant 3 zitten opgescheept. Dit is dan wel een variant die langzaamaan afgebouwd gaat worden. Helaas zal de MRB met het afnemen van de BPM verhoogd worden.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Wegenbelasting voor Oost-Europese auto's

Bericht door bertvaneck » zo apr 28, 2013 10:48 am

Houtstoker en toch zal ik nergens anders geboren willen zijn als in dit kleine landje aan de zee het heeft mij niet slecht behandeld en dan kunnen wij klagen wat wij willen als ik het journaal bekijk dan weet ik het zeker Nederland is voor mij een goed land 6qq 5qw

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Wegenbelasting voor Oost-Europese auto's

Bericht door Houtstoker » zo apr 28, 2013 1:42 pm

Je hebt gelijk Bert. Nederland is ook goed voor mij geweest. Helaas schrijven we beiden in de verleden tijd. Zelf ben ik aan het overwegen of Duitsland niet beter voor mijn portemonaie zal zijn. Qua afstand maakt het (zo'n 15 km) voor ons niet veel uit

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Wegenbelasting voor Oost-Europese auto's

Bericht door bertvaneck » zo apr 28, 2013 2:37 pm

Houtstoker dat is zeker niet veel ik hebt weleens overwogen om in Polen of Spanje te gaan wonen maar na mater wij ouder worden hebben wij besloten om hier te blijven we wonen hier in het centrum van Almere midden in het hart van de stad overvloed aan winkels 200 meter hier vandaan het ziekenhuis 2x een gezellige markt ons huis hier is helemaal klaar voor als wij oud en hulp nodig hebben en kijk zo van af ons dakterras 48 vierkante meter over het water de natuur in dus wat moeten wij nog meer ik hebt alleen een wens om samen oud te mogen worden met mij Iwona 3q

http://www.youtube.com/watch?v=GrSHhfuQ ... xJh8gc7MkI

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Wegenbelasting voor Oost-Europese auto's

Bericht door Houtstoker » ma apr 29, 2013 1:41 am

Ik gun het jullie van harte Bert. Zelf doe ik echter steeds meer boodschappen over de grens, en ik heb er zelfs in het ziekenhuis gelegen omdat ze hier in NL een te lange wachtlijst hadden. Wat dat betreft prijsontwikkeling, zorg, sociale wetten is Nederland hard achteruit aan het gaan, waarbij de belastingen toenemen en het bestuur steeds meer op paniek voetbal gaat lijken (een bananenrepubliek is er niets bij) waardoor reparaties van maatregelen steeds vaker voorkomen. Het lijkt wel alsof realistisch tellen in DenHaag steeds meer verleerd wordt

Plaats reactie