Nederland dupe van dalende misdaad Oost-Europa

Nieuws uit niet Poolse media
Plaats reactie
bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Nederland dupe van dalende misdaad Oost-Europa

Bericht door bertvaneck » do sep 19, 2013 1:21 pm

Nederland dupe van dalende misdaad Oost-Europa

19-09-2013 05:07



Reportage 1

http://www.metronieuws.nl/x/metro/2013/ ... /index.xml



Nederland -



Criminelen uit Oost-Europa stelen in Nederland als de raven. In hun thuisland is men blij met dalende misdaadcijfers.
Landen in Oost-Europa zien de laatste jaren ineens een spectaculaire daling van de misdaadcijfers. Eén van de redenen daarvan is de vlucht van hun criminelen naar West-Europa, waar vooral Nederlanders makkelijke slachtoffers zijn.



”Het probleem verschuift”, geeft prof. Krysztof Krajewski van de Poolse universiteit in Krakou toe. ”Bij ons zien we de laatste jaren echt een enorme daling van het aantal diefstallen, roven en overvallen. Een reden is de export van criminelen naar het Westen. De politie bij ons wordt harder en beter. Op dit moment worden 712 criminele groeperingen in Polen in de gaten gehouden. En waar we in de jaren 90 fikse stijgingen zagen wat criminaliteit betreft, zijn de cijfers nu omlaag geschoten.”



De Poolse inwoners beginnen dat inmiddels te merken. ”Maar liefst 90 procent van de Polen vindt zijn eigen buurt veilig en 66 procent denkt dat Polen een veilig land is. Dat was voorheen wel anders. Dat ze hun eigen buurt veiliger vinden dan het land, komt doordat ze op televisie dingen zien die ze in eigen buurt nooit merken”, aldus Krajewski.



Het Centre for Information and Research on Organised Crime (Ciroc) in Nederland deed ook onderzoek naar de criminelen uit Oost-Europa en constateert het gelijk van Krajewski. ”In de landen in Oost-Europa neemt de criminaliteit af en bij ons wordt het probleem groter”, stellen de onderzoekers. ”In Nederland wordt het gevangeniswezen ook als soft aangeduid.”



Nederlanders worden daarnaast als een naïef en lief volk gezien door dieven en oplichters uit landen als Bulgarije, Polen, Litouwen en Roemenië. ”Auto’s worden niet goed beveiligd, sleuteltjes liggen vaak voor het oprapen en Nederlanders hebben een goed hart. Ze vinden snel iets zielig en gaan dan in gesprek met criminelen door wie ze op straat worden aangeschoten. Met alle gevolgen van dien”, stelt Ciroc.



De criminelen zijn in verschillende groepen te verdelen. Zo zijn er de zogenoemde survivalcriminelen. Ze stelen supermarkten leeg voor eigen consumptie. Ze trekken van stad naar stad en gaan nooit meer naar hun thuisland, omdat ze daar als losers te boek staan. Vaak zijn dit alcoholverslaafden.

Ook is er een grote groep die in Nederland auto’s steelt of andere zaken om genoeg geld te sparen voor een luxe wagen. In Oost-Europa is men volgens de onderzoekers geobsedeerd door auto’s. Sommigen hebben niet eens een woning, maar wel een Mercedes, waar ze in slapen. De wagen wordt gezien als statussymbool.



Verder zijn er de georganiseerde bendes, waarvan de leiders vaak goede contacten hebben met corrupte politici in eigen land. Zij ronselen arme landgenoten en zetten die, onder leiding van stromannen in Nederland, aan het werk als prostituees, zakkenrollers, winkeldieven, straatrovers of oplichters. Opvallend is dat de rijkere leiders van deze bendes in eigen land vaak een merkteken van een auto op het dak van hun auto hebben staan. Ook op grafstenen pronken Mercedessterren.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Nederland dupe van dalende misdaad Oost-Europa

Bericht door Wilhelmus Johannes » do sep 19, 2013 1:44 pm

Wisten we al Bert,de politiek en politiekorps (63000 lieden, ja drie en zestig duizend prutsers) weten dit ook al jaren,maar kijken permanent de andere kant op. :twisted: :twisted: :twisted:

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Nederland dupe van dalende misdaad Oost-Europa

Bericht door bertvaneck » do sep 19, 2013 2:50 pm

Hans er zijn ook zat goeden Politie agente hier ik hebt goed contact met hun als er wel eens iets is in het weekend wij wonen midden in het centrum links het stadhuis plein met de markt en rechts het uitgaans- centrum met de horeca maar als er soms te veel lawaai is dan loop ik naar beneden houd een agent aan en die maakt er een eind aan en over de regering deze mensen hebben het tuig ook niet aan een touwtje zitten het is de schuld van de ouders dat zei hun kroost geen opvoeding heeft bij gebracht 6qq

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Nederland dupe van dalende misdaad Oost-Europa

Bericht door Houtstoker » vr sep 20, 2013 2:41 am

Wilhelmus Johannes schreef:politiekorps (63000 lieden, ja drie en zestig duizend prutsers) weten dit ook al jaren,maar kijken permanent de

Geen prutsers, maar de politiek heeft ervoor gezorgd dat ze achter camera's zitten. Boetes uitdelen houd in NL de regering financieel boven water, boeven vangen brengt te weinig op.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Nederland dupe van dalende misdaad Oost-Europa

Bericht door Wilhelmus Johannes » vr sep 20, 2013 10:41 am

Boetes uitdelen houd in NL de regering financieel boven water


Maar WE worden toch al uitgezogen door Rutte en zijn bende,met een belastingdruk van bijna 60%,nog afgezien van BTW,accijns heffingen,milieu heffingen,heffingen op verzekeringen,OZB,wegenbelasting, en noem de eindeloze riedel maar op,van elke verdiende Euro ben je 95 cent aan de geldverslindende boevenbende van Rutte kwijt.

http://www.telegraaf.nl/overgeld/belast ... ent__.html

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Nederland dupe van dalende misdaad Oost-Europa

Bericht door bertvaneck » vr sep 20, 2013 10:47 am

Hans ik wist niet dat jou pensioen en je AOW zo hoog was 5qw 6qq

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Nederland dupe van dalende misdaad Oost-Europa

Bericht door Houtstoker » vr sep 20, 2013 12:14 pm

Mooi Hans. Ik zie dus dat je met me eens bent dat niet de NL politie de prutsers zijn maar diegenen die hun richtlijnen opgesteld hebben! Welke idioten zouden dat nu zijn? 3q zz4

admin
Site Admin
Berichten: 503
Lid geworden op: do aug 18, 2011 11:56 am

Re: Nederland dupe van dalende misdaad Oost-Europa

Bericht door admin » za sep 21, 2013 7:29 am

RIMINALITEIT VERHUIST MEE MET POLEN
#POLEN
Polen in Polen voelen zich nu een stuk veiliger.TwitsElders

De berichten over stijgende criminaliteit door Oost-Europeanen in Nederland hebben ook een positieve kant: de criminaliteitscijfers in Oost-Europa zijn de laatste jaren op spectaculaire wijze gedaald.

De inwoners van Polen voelen zich dan ook stukken veiliger in hun eigen land, aldus professor Krysztof Krajewski van de universiteit van Krakou. Het aantal misdrijven daalt nu boeven hun heil zoeken in West-Europa. Ondertussen treedt de politie harder op tegen de resterende criminele organisaties.

Ook het Centre for Information and Research on Organised Crime (Ciroc) in Nederland ziet een flinke verschuiving van de criminaliteit, schrijft Metro Nieuws. Het Nederlandse gevangeniswezen is zachter en ook de Nederlanders zelf zijn liever en naïever. Zo lopen Nederlanders niet direct weg wanneer zij op straat worden aangesproken door criminelen en beveiligen ze hun spullen niet goed.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Nederland dupe van dalende misdaad Oost-Europa

Bericht door Wilhelmus Johannes » za sep 21, 2013 7:47 am

59%

Nu CDA’er Pieter Omtzigt heeft aangetoond dat ik straks geen 52, maar 59 procent belasting ga betalen, voel ik de behoefte uit de doeken te doen wat dat voor mij persoonlijk betekent.

Ik werk tegen een vast loon. Als ik mijn zes vakantieweken er aftrek, plus de zon- en feestdagen waarop ik evenmin publiceer, betaalt deze krant mij ruwweg 330 euro per stuk van 500 woorden. Bespottelijk weinig, maar ik schrijf niet voor het geld. Ik schrijf voor u. En voor tante Jo, die mijn stukjes leest wanneer ze door constipatie wordt gekweld. Dat helpt altijd goed, zegt tante Jo.

Goed. Dat waren dus de eerste 100 woorden, oftewel twintig procent van de column, ter waarde van €66. Makkelijk verdiend, denkt u wellicht. Maar ik zie er geen cent van. Dat geld gaat in de salarispot van de 1.000.000 ambtenaren van het Rijk, de provincies, de waterschappen, de gemeenten, het onderwijs, politie en Defensie, de onderwijsinstellingen en de gerechtelijke macht.

Geloof me, voorlopig krijg ik niks. Want tel maar na, de voorafgaande en deze alinea vormen gezamenlijk 130 woorden, ter waarde van €86. Ook dat bedrag gaat aan mijn neus voorbij. U kent het motto toch waarmee VVD en PvdA de volgende verkiezingen ingaan? „Rutte II, voor al uw nivelleringsfeesten en –partijen.” Daarom gaat dat geld naar de zorg, de werkloosheidspotten, de subsidiefondsen, de infrastructuur, et cetera.

Na 295 woorden zal ik met mijn ruim tweemaal modaal het punt hebben bereikt waarop ik zelf iets ga verdienen. Dat haal ik pas in de volgende alinea. Eerst schrijf ik nog om de klaplopers onder ons te financieren, de luiaards, de profiteurs en de religekkies. Als werkende ben ik nu eenmaal de sjaak. Iemand moet het betalen. En omdat ik volgens Samsom en trawanten… Ja, ja, ja! Het is zover! Met ’trawanten’ had ik 295 woorden voltooid, ofwel 59% van mijn stuk af, ofwel €194,75 bij elkaar geharkt.

Nu die andere €135,25 nog, zodat ik eindelijk iets in mijn eigen zak kan steken.

Maar wacht eens even… Ik moet mijn zorgpremie nog betalen. Mijn parkeergeld. Mijn wegenbelasting. Mijn gas, water en licht. Mijn waterschapsbelasting. Ziggo. De hogere accijnzen. En niet te vergeten de gemeentelijke belastingen, zoals daar zijn de ozb, de forensenbelasting, de hondenbelasting, de rioolbelasting en reinigingsheffing.

En wat dies meer zij, want ik vergeet nog heel veel.

Hierbij verzoek ik u het oude beeld in uzelf op te roepen van de leader van de serie ’Married with children’, waarin Al Bundy thuis op de bank zit, terwijl hij verongelijkt voor zich uitkijkend zijn gezinsleden onophoudelijk van bankbiljetten voorziet. Welnu, dat ben ik dus. Onder de huidige, door Rutte II geschapen omstandigheden, mag ik blij zijn als ik van die €330 een tientje voor mezelf overhoud.

Volgende week toch maar eens met de hoofdredactie praten.

Ik kijk wel eens om me heen, ziet u. Ik zie wat er gebeurt. En daarom denk ik: in de journalistiek zou zwart werken toch ook moeten kunnen?

https://telegraaf-i.telegraaf.nl/telegr ... 09/21/003/

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Nederland dupe van dalende misdaad Oost-Europa

Bericht door Wilhelmus Johannes » za sep 21, 2013 7:49 am

Houtstoker schreef:Mooi Hans. Ik zie dus dat je met me eens bent dat niet de NL politie de prutsers zijn maar diegenen die hun richtlijnen opgesteld hebben! Welke idioten zouden dat nu zijn? 3q zz4


Ad,dat politie en justitie met handen en voeten aan idiote regels zijn gebonden ben ik met je eens.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Nederland dupe van dalende misdaad Oost-Europa

Bericht door Wilhelmus Johannes » wo sep 25, 2013 6:57 pm

wo 25 sep 2013, 20:45 | 0 reacties

Bonden hekelen 'angstcultuur' bij politie
WOERDEN -

Bij de politie is een angstcultuur ontstaan doordat politiemensen die zich uitspreken over misstanden worden aangepakt. Dat stellen de voorzitters van de vakbonden voor politiepersoneel, de NPB, VMHP, ANPV en ACP, woensdag samen in een verklaring.

De vakorganisaties zien dat de afgelopen maanden steeds meer disciplinaire onderzoeken naar politiemensen worden ingesteld. Ook krijgen steeds meer leden te horen dat ze over knelpunten geen contact mogen opnemen met de vakbonden en medezeggenschap.

„Precieze aantallen hebben we niet, maar alle bonden zien deze trend”, aldus voorzitter Han Busker van de Nederlandse Politiebond (NPB). „Mensen zijn bang dat ze op een zijspoor worden gezet.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2192 ... ie___.html

Plaats reactie