Polen pikken parkeerplaats in

Nieuws uit niet Poolse media
Plaats reactie
bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Polen pikken parkeerplaats in

Bericht door bertvaneck » do feb 06, 2014 12:11 pm

Polen pikken parkeerplaats in

Rijswijkers hebben een probleem. Oost-Europeanen veroorzaken parkeerheibel in hun buurt. Dit en meer in het Telegraaf TV Nieuws.

http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/ttvni ... _in__.html

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Polen pikken parkeerplaats in

Bericht door Przyrodnik » vr feb 07, 2014 10:17 am

Het bericht is erg tendentieus en dat is wat je van dit medium niet anders gewend bent.

De normbepalers van dit forum zijn niet anders.

Ik zeg dus niets, omdat ik geen zin heb in een tirade.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Polen pikken parkeerplaats in

Bericht door bertvaneck » vr feb 07, 2014 10:29 am

Ik zal je aanraden je aan te passen en staat dat je niet aan dan graag weg blijven !!!!

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Polen pikken parkeerplaats in

Bericht door Przyrodnik » vr feb 07, 2014 11:47 am

Lech

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Polen pikken parkeerplaats in

Bericht door Plievo » za feb 08, 2014 4:39 am

Een non-artikel.
Ik heb tegenover mijn huis 3 parkeerplaatsen.
Deze parkeerplaatsen worden bijna altijd bezet door mensen die verderop in de straat wonen en geen 2 auto`s op hun eigen oprit willen.
Nog nooit een artikel over gezien.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Polen pikken parkeerplaats in

Bericht door bertvaneck » za feb 08, 2014 8:00 am

Plievo ben dat met je eens dat gebeurt met iedereen maar nu zijn het de Polen die aan de beurt zijn om overal de schuld over te krijgen zo zit een groot aantal Nederlanders in elkaar .....

ron
Berichten: 731
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Polen pikken parkeerplaats in

Bericht door ron » zo feb 09, 2014 9:41 am

Bij inrichting van nieuwe wijken wordt ook steeds zuiniger gedaan met het aantal parkeerplaatsen per woning, aan woonruimte verdient de gemeente immers meer als aan parkeerruimte. Tsja, dan worden mensen meer geirriteerd en gaan de vingertjes vanzelf de gemakkelijkste kant op wijzen.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Polen pikken parkeerplaats in

Bericht door bertvaneck » zo feb 09, 2014 9:57 am

Ron wat ook word vergeten dat in veel gezinnen 2 of 3 auto,s zijn van de kinderen en daar word niet naar gekeken .maar het is zo makkelijk wijzen naar de Polen die staan nu in het hoekje ...

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Polen pikken parkeerplaats in

Bericht door Lech » zo feb 09, 2014 3:38 pm

Ik woon ik een redelijke nieuwe wijk, c.a. 15 jaar oud.
Wat mij opvalt is dat velen hun eigen auto`s niet allemaal op hun eigen parkeerterrein zetten, alhoewel de ruimte er wel voor is.
In de straat, op de weinige parkeerplaatsen (de opmerking van Ron klopt bij mijn wijk helemaal), behalve op hun eigen terrein.
In de zomer komen alle campers tevoorschijn en staan de parkeerplaatsen vol met die ondingen.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Polen pikken parkeerplaats in

Bericht door bertvaneck » wo feb 12, 2014 12:16 pm

Rel over innemen parkeerplaatsen door Polen
Van onze correspondent



AMSTERDAM -
In het Zuid-Hollandse Rijswijk is een ware dorpsrel uitgebroken over het parkeergedrag van Hagenaars. Sinds de hofstad betaald parkeren heeft ingevoerd, zetten bewoners, onder wie vooral veel Oostblokkers, hun auto massaal over de grens, waar het gratis parkeren is. Rijswijkers zijn woedend omdat ze hun wagen niet meer kwijt kunnen.

Polen nemen parkeerplaatsen in


De parkeerchaos, waartegen vooralsnog waarschuwend wordt opgetreden, is inmiddels uitgelopen tot een rel, waarbij twee politieke partijen over en weer met modder gooien. Coalitiepartij Onafhankelijk Rijswijk (OR) beticht Beter voor Rijswijk (BVR) van xenofobie, oftewel vreemdelingenangst, nadat de oppositiepartij foto’s maakte van de her en der geparkeerde auto’s en klusbusjes met Poolse, Bulgaarse en Hongaarse kentekens. BVR-raadslid Ger Kruger is woedend en gaat aangifte doen wegens smaad en belediging tegen wethouder en locoburgemeester Dick Jense en fractie en bestuur van de partij. ,,Als burger van Rijswijk word ik op een ongelooflijke manier geschoffeerd”, aldus Kruger.

Onafhankelijk Rijswijk neemt het op voor de hardwerkende arbeidsmigranten uit Laak, die door hun lage tarieven volgens OR ‘maar wat graag door ‘ons Nederlanders’ worden ingehuurd'.

Diverse partijen drongen gisteravond aan op snelle maatregelen, zoals de invoering van een vergunningensysteem. Jense liet echter weten dat het probleem eerst goed in kaart moet worden gebracht. ,,Simpele oplossingen zijn juridisch vaak niet haalbaar. Achter een kop koffie kunnen we allemaal heel gemakkelijk het parkeerprobleem oplossen, maar in het echt is het stukken moeilijker”.

Bij een controle door de gemeente bleek 25 procent van de geparkeerde auto’s in de Rijswijkse wijken geregistreerd te staan in Den Haag. Zo’n acht procent van de wagens had een buitenlands kenteken, aldus de wethouder.

Rijswijkers die geen plek kunnen vinden parkeren nu op groenstroken en hoeken. Burgemeester Michel Bezuijen heeft inmiddels laten weten dat daar tot eind volgende week niet tegen wordt opgetreden. ,,Alleen auto’s die de doorgang belemmeren of ervoor zorgen dat hulpdiensten er niet langs kunnen, krijgen een bekeuring”, aldus Bezuijen.

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Polen pikken parkeerplaats in

Bericht door Lech » wo feb 12, 2014 12:27 pm

En ondertussen laten de "Nederlanders" wel hun huizen opknappen door dezelfde hardwerkende Polen.
Grappig is dat de meeste auto`s juist een Nederlands kenteken hebben van mensen uit een wijkje verderop, toch wordt het een Polenprobleem genoemd.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Polen pikken parkeerplaats in

Bericht door bertvaneck » wo feb 12, 2014 12:39 pm

Lech ik schaam mij wel eens over het gedraag van de Nederlander hoe sommige zo racistische kunnen zijn maar het vreemde is dat de geen met een uitkering de grootste mond hebben 5qw

Plaats reactie