Poolse man herkent achtergelaten blikken bier

Nieuws uit niet Poolse media
Lech
Berichten: 4942
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Poolse man herkent achtergelaten blikken bier

Bericht door Lech » wo jul 10, 2019 5:35 am

Poolse man herkent achtergelaten blikken bier van merk uit zijn land en helpt politie opruimen in Waalwijks bos

WAALWIJK/EINDHOVEN - Een Poolse man uit Eindhoven die maandag de foto's zag van de achtergelaten blikken bier in het bos bij Waalwijk, heeft dinsdagmiddag besloten de zooi op te ruimen. Dariusz Bolczak zegt zelf niet betrokken te zijn bij het voorafgaande feest, maar wilde de bierblikken graag opruimen omdat hij de Poolse merken herkende. ,,Niet iedereen hoeft hiervan de dupe te zijn”, zei hij.
Erik Luiten 09-07-19, 20:39 Laatste update: 21:30

Afbeelding



Politieteam Waalwijk plaatste maandagmiddag een foto met de berg afval in het bos bij Waalwijk. ,,Dit maakt je toch boos?”, vroeg een wijkagent. ,,Ook dieren hebben hier onder te lijden. En de gemeente mag het weer gaan opruimen.”

‘Helaas is dit Pools bier’

De Poolse Eindhovenaar zag de post op Facebook, die gedeeld werd onder zijn vrienden, en vond het zo asociaal van de mensen die de rotzooi hadden achtergelaten, dat hij besloot de politie een handje te helpen. Hij reageerde onder de Facebookoproep van de politie: ,,Helaas, zoals u kunt zien zijn de meeste producten Pools op de foto. Daar schaam ik me diep voor.”

Omdat degenen die verantwoordelijk zijn voor de achtergelaten lege blikken niet reageerden op de oproep van de politie, vroeg Bolczak: ,,Kunt u mij vertellen waar het is? Dan help ik mee met opruimen.” Een aantal vrienden van hem reageerden en wilden ook meehelpen.
Reed van Eindhoven naar Waalwijk om het bos schoon te maken

Dinsdagmiddag reed Bolczak in zijn auto naar het bos in Waalwijk, waar hij de lege blikken in vuilniszakken gooide. De politie kon dat enorm waarderen en plaatste het resultaat op de pagina. ‘Chapeau voor hem en zijn vrienden!’, schreven ze erbij.

,,Ik hoop dat mensen ons niet over een kam scheren”, zegt Bolczak, die eigenaar is van een klein uitzendbureau, in een reactie tegen deze site. ,,Dat het Polen waren die afval dumpten, wil niet zeggen dat we allemaal zo zijn. Met deze actie hebben we hopelijk laten zien dat een vervelend incident niks zegt over alle Polen in Nederland.”

Plaats reactie