Sotsji: Opmerkelijke verhalen

Alle berichten m.b.t. de Olympische Spelen mogen hier gepost worden
Plaats reactie
Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Sotsji: Opmerkelijke verhalen

Bericht door Plievo » ma feb 10, 2014 6:17 am

Poetin te gast in HHH

Van onze Telesportredactie

Een opvallende gast in het Holland House in Sotsji. De Russische president Vladimir Poetin kwam daar op bezoek. De visite van de Rus was bewust stilgehouden. Na een kwartiertje hield hij het voor gezien.

Afbeelding
Vladimir Poetin meldt zich bij het Holland House.

Afbeelding
De Russische president Vladimir Poetin Foto: Twitter Erben Wennemars

Poetin stapte binnen, kort voordat Ireen Wüst gehuldigd zou worden. De 27-jarige Brabantse pakte zondagmiddag in de Adler Arena goud op de drie kilometer.

Poetin had afgelopen woensdag in de eetzaal van het olympisch dorp al handen geschud met de shorttrackzusjes Yara en Sanne van Kerkhof.

http://www.telegraaf.nl/telesport/sotsj ... use__.html

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Sotsji: Opmerkelijke verhalen

Bericht door Plievo » ma feb 10, 2014 6:18 am

Corendon-baas leegt blaas bij villa Poetin

Afbeelding
Foto: TLG

door Esther Wemmers
SOTSJI -

Corendon-baas Atilay Uslu is gisternacht aangehouden in Sotsji, omdat hij had geürineerd tegen het hek van de woning van Vladimir Poetin. Uslu had samen met een vriend de medailleregen van de schaatsers gevierd in het Holland Heineken House, toen hij rond twee uur ’s nachts nog een broodje shoarma wilde eten.



„Op zoek naar een eettentje moest ik zo vreselijk nodig dat ik het niet meer op kon houden. Omdat ik nergens een wc kon vinden, liep ik een stukje van de weg naar een hoog hek. Daar heb ik toen even snel tegenaan geplast.”

Op dat moment, zo zegt Uslu, kwamen er een stuk of vijf commando’s uit een keet rennen. „De mannen waren twee meter hoog en leken wel twee meter breed. Ze namen me mee hun hok in en ik ben daar enige tijd vastgehouden.”Tot grote schrik van de Nederlands-Turkse reisbaas laat een van de commando’s al snel het woord ’zindan’ vallen. „Dat is Turks voor kerker. Vervolgens begon hij over ’one way to Siberië’. Of ik de tientallen camera’s rond het hek niet had gezien en of ik wel wist dat dat het huis van premier Poetin was. Het waren blijkbaar bewakers van het huis, dat ik verder niet kon zien.”

Uslu moest zijn zakken leeghalen en al zijn geld op tafel leggen. „Ik had 3000 euro bij me, omdat ik nog schaatskaarten wilde regelen voor mensen die met Corendon (hoofdsponsor van de schaatsploeg van Jan Blokhuijsen, red.) op ons cruiseschip in Sotsji zitten. Ze keken er heel belangstellend naar, maar ik zag niet precies wat ze er mee deden omdat iemand anders me begon te ondervragen."

Na een uurtje mocht Uslu zijn spullen weer in zijn zakken steken en wordt hij vrijgelaten. „Toen ik op de boot mijn geld telde, bleek er 1000 euro te zijn verdwenen. Maar ik voel geen aandrang om deze terug te halen.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2228 ... in___.html

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Sotsji: Opmerkelijke verhalen

Bericht door Lech » di feb 11, 2014 10:05 am

leeër wéér opgeslotenVan onze Telesportredactie

FOTO'S De andere leden van het Amerikaanse team in Sotsji durven inmiddels geen kleine ruimte meer in met Johnny Quinn. De bobsleeër raakte eerder deze week opgesloten op zijn wc en zat nu weer vast in een defecte lift.


Johnny Quinn zit weer vast

Samen met onder andere David Cripps verzeilde Quinn in Sotsji dus wederom in een benarde positie. "Nu zitten we vast in een lift. Kan Johnny ons hier uit halen?", liet Cripps via twitter met bijgaande foto weten.

Quinn wist zich eerder uit de badkamer te bevrijden door de deur in te beuken. Dat lukte dit keer niet, maar de mannen zijn bevrijd.

De voormalig American footballer is inmiddels een cultheld aan het worden in Sotsji. Toen een aantal van zijn landgenoten vanmorgen een teambespreking had en de deur van de kamer op slot bleek, werd er al snel een tweet de wereld in gestuurd: "Waar is Johnny Quinn als je hem nodig hebt?"

 

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Sotsji: Opmerkelijke verhalen

Bericht door Wilhelmus Johannes » di feb 11, 2014 6:20 pm

Ook de VREDELIEVENDE RELIGIE doet weer een DUIT in het zakje.

di 11 feb 2014, 16:20
Radicale groep bidt voor aardbeving in Sotsji
MOSKOU -

Als het aan een groep radicale moslims uit de Kaukasus ligt, halen de Nederlandse schaatsers geen medailles meer op de Olympische Spelen. Een onderdeel van de opstandige groep het Kaukasische Emiraat heeft zijn volgelingen opgeroepen te bidden voor een vernietigende aardbeving in Sotsji.

In een oproep op het internet schrijft de radicale moslimgroep dat de Olympische Spelen voor de atheïsten zijn gemaakt. „De varkens zijn zo arrogant dat ze hebben besloten de Spelen te houden op de bodem die onze voorouders met hun bloed voor de islam hebben verdedigd.”

Het Kaukasische Emiraat strijdt voor een islamitische staat in het noorden van de Kaukasus. Vorig jaar riep de groepering haar aanhangers op aanslagen te plegen tijdens de Olympische Spelen. Circa 5 jaar geleden eiste het Kaukasische Emiraat de verantwoordelijkheid op voor de aanslag op een trein op het tracé tussen Moskou en Sint Petersburg. Die terreuractie eiste circa 25 levens.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2228 ... sji__.html

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Sotsji: Opmerkelijke verhalen

Bericht door bertvaneck » di feb 11, 2014 7:39 pm

Ja dat is niet het beste soort Russen deze club .....

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Sotsji: Opmerkelijke verhalen

Bericht door Plievo » do feb 13, 2014 4:10 pm

Schaatsster geeft zich bijna bloot in Sotsji

Afbeelding

De Russische snelschaatsster Olga Graf behaalde gisteren knap brons op de 3.000m op de Olympische Winterspelen in Sotsji.

Het was echter niet met die prestatie dat Graf de wereld rond ging. Wel met wat er na haar race gebeurde. De blondine wilde wat afkoelen en ritste daarom haar schaatspak open, maar ze was vergeten dat ze daaronder geen shirt droeg. Oeps.



http://www.gva.be/sport/olympische-spel ... otsji.aspx

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Sotsji: Opmerkelijke verhalen

Bericht door Lech » vr feb 14, 2014 3:40 pm

Langlaufer in korte broek

Afbeelding

Waar donderdag de Amerikaanse langlaufsters Sophie Caldwell en Sadie Bjornsen nog indruk maakten met hun korte mouwen, koos Chris Andre Jespersen vrijdag voor de overtreffende trap.

Jespersen verscheen aan de start van de 15 kilometer Cross-Country in een korte broek en een t-shirt. Het is dan ook niet echt koud in Sotsji, de temperatuur loopt er op tot boven de tien graden.

Jespersen werd in zijn zomerse outfit zesde.

http://www.telegraaf.nl/telesport/sotsj ... oek__.html

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Sotsji: Opmerkelijke verhalen

Bericht door Lech » do feb 20, 2014 8:38 pm

FOTO Russin scheurt uit bobsleepak
Van onze Telesportredactie

Nadezhda Sergeeva liet iets meer van zichzelf zien dan ze van plan was. Het pak van de Russische bobsleester begaf het op een wat pikante plek.
Afbeelding
Nadezhda Sergeeva gaat met de billen bloot. Foto: EPA

Sergeeva (26) eindigde in Sotsji overigens als 16e bij de tweemansbob.

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Sotsji: Opmerkelijke verhalen

Bericht door Plievo » vr feb 21, 2014 9:15 am

Russische minister gaat hard ingrijpen
SOTSJI - De Russische minister van Sport, Vitali Moetko, is teleurgesteld over de prestaties van Rusland bij de Spelen in Sotsji en heeft harde maatregelen aangekondigd. „IJshockey en biatlon zijn de lievelingssporten in ons land en in beide onderdelen zijn we nu al uitgeschakeld voor de medailles. Na de Spelen gaan we het werk van de coaches en sporters nauwkeurig bekijken en dan zullen er beslissingen worden genomen”, zegt Moetko in de Russische krant Sport Express.

De ijshockeyers werden woensdag in de kwartfinales uitgeschakeld door Finland. Deze klap kwam keihard aan in het gastland.



Vakantie Siberië? 5qw

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Sotsji: Opmerkelijke verhalen

Bericht door bertvaneck » vr feb 21, 2014 11:17 am

Dat zou zo maar kunnen het is een apart spul de Russen 5qw

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Sotsji: Opmerkelijke verhalen

Bericht door Plievo » ma feb 24, 2014 4:48 pm

BILD: 'Zelfs Holland was beter!' 1qq
Van onze Telesportredactie

Daar waar Nederland de meest succesvolle Winterspelen uit de geschiedenis beleefde, stelden de Duitse atleten veelal teleur. Tabloid Bild is dan ook vernietigend voor een deel van hen.
Afbeelding
Claudia Pechstein kon geen potten breken in Sotsji. Foto: EPA

"Zo slecht hebben we het in 42 jaar niet gedaan. Het is bitter, maar zelfs Nederland heeft het beter gedaan!", aldus Bild in een analyse.

Nederland eindigde met 24 plakken (8 gouden) op de 5e plaats in de medaillespiegel. Het veel grotere Duitsland deed het met 19 medailles (8 gouden) een stuk minder.

Vooral de Duitse schaatsers krijgen een veeg uit de pan. "Voor het eerst in 50 jaar hebben we geen medaille gewonnen. Een enorme blamage. Er zijn geen talenten, er zit geen idee achter. 1.800.000 euro aan overheidssubsidie die over de balk wordt gesmeten."

"Het is zelfs zo erg dat Claudia Pechstein over 4 jaar op 46-jarige leeftijd nog mag starten in Zuid-Korea, omdat er geen enkele concurrentie is. Het is armoede troef."

Waar Bild doorgaans cijfers geeft van 1 tot 5, met 1 als hoogste en 5 als laagste, krijgt het Duitse schaatsen een 6...

http://www.telegraaf.nl/telesport/sotsj ... r____.html

Plaats reactie