Prins Willem-Alexander naar inauguratie paus AMSTERDAM - Pri

Al wat niet met Polen te maken heeft mag hier geplaatst worden
Plaats reactie
bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Prins Willem-Alexander naar inauguratie paus AMSTERDAM - Pri

Bericht door bertvaneck » vr mar 15, 2013 4:51 pm

Prins Willem-Alexander naar inauguratie paus AMSTERDAM - Prins Willem-Alexander, prinses Máxima en premier Mark Rutte zullen dinsdag naar de inauguratie van de nieuwe paus gaan.




Dat meldde vicepremier Lodewijk Asscher vrijdag. Bij het aantreden van de vorige paus, Benedictus XVI in 2005, was de prins ook aanwezig in Vaticaanstad, in het gezelschap van de toenmalige premier Jan Peter Balkenende. Máxima liet toen verstek gaan, omdat ze hoogzwanger was. Het feit dat de nieuwe paus een Argentijn is, net als Máxima, staat volgens Asscher los van het besluit om de prinses bij de inauguratie aanwezig te laten zijn.

Wat Asscher betreft hoeft het bezoek van het aanstaand koningspaar aan de paus niet te betekenen dat de paus wordt uitgenodigd voor de inhuldiging van Willem-Alexander op 30 april. Dat was tot nog toe ook nog niet ter sprake gekomen, reageerde Asscher op vragen. Asscher noemde de installatie van paus Franciscus een belangrijk moment voor de katholieke kerk. De paus krijgt dinsdag het pallium (een soort stola) en de pauselijke vissersring, waarna hij officieel aan de slag kan.

De Italiaanse autoriteiten verwachten meer dan een miljoen bezoekers in de stad ter gelegenheid van de plechtige installatie van de 266e rooms-katholieke paus. Daar worden een reeks Latijns-Amerikaanse presidenten verwacht onder wie Cristina Fernández, de president van het vaderland van de paus, Argentinië. Voorts wonen de Spaanse kroonprins en premier, respectievelijk prins Felipe en Mariano Rajoy, de Amerikaanse vicepresident Joe Biden, de Duitse bondskanselier Angela Merkel, de Franse premier Jean-Marc Ayrault en naar verluidt ook EU-president Herman van Rompuy en de voorzitter van de Europese Commissie, José Manuel Barroso, de plechtigheid bij.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Prins Willem-Alexander naar inauguratie paus AMSTERDAM -

Bericht door Wilhelmus Johannes » vr mar 15, 2013 5:30 pm

dat de paus wordt uitgenodigd voor de inhuldiging van Willem-Alexander op 30 april.


Ik zie eerlijk gezegd,Frans de Eerste ook nog niet aan de bar zitten in mijn oude stamkroegje in Amsterdam.

Afbeelding

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Prins Willem-Alexander naar inauguratie paus AMSTERDAM -

Bericht door bertvaneck » vr mar 15, 2013 5:36 pm

waar om niet het lijk mij een eenvoudig mens ik ben ook geen kroeg er loper Hans nu niet ook vroeger niet ik hebt bijna nooit alcohol gedronken ik vond het vies 5qw ben meer bowl klant glazen vol rainbow

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Prins Willem-Alexander naar inauguratie paus AMSTERDAM -

Bericht door Wilhelmus Johannes » vr mar 15, 2013 5:38 pm

Denk toch aan je suiker Bert met al die zoetigheid. 3qq 3qq

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Prins Willem-Alexander naar inauguratie paus AMSTERDAM -

Bericht door bertvaneck » vr mar 15, 2013 5:46 pm

Wilhelmus Johannes schreef:Denk toch aan je suiker Bert met al die zoetigheid. 3qq 3qq
Van vers fruit Hans het meesten 6qq

Plaats reactie