Steden stellen extra eisen aan arbeidsmigrant

Al wat niet met Polen te maken heeft mag hier geplaatst worden
bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Steden stellen extra eisen aan arbeidsmigrant

Bericht door bertvaneck » ma dec 09, 2013 8:51 am

Steden stellen extra eisen aan arbeidsmigrant 6qq




DEN HAAG/ROTTERDAM -
Den Haag en Rotterdam willen arbeidsmigranten uit onder meer Roemenië en Bulgarije straks niet zonder meer toelaten. Ze zijn bang voor extra overlast en willen eerst zeker weten dat nieuwkomers een baan en goede huisvesting hebben. Dat schrijven ze in een brief aan minister Ronald Plasterk van Binnenlandse Zaken.



Op 1 januari gaan de grenzen open voor de EU-lidstaten Roemenië en Bulgarije en is vrij verkeer van personen en goederen mogelijk.

„We willen de werkwijze omdraaien: eerst controleren en dan pas een burgerservicenummer (BSN) afgeven”, aldus de Rotterdamse wethouder Hamit Karakus van Wonen. Niet de mensen zelf, maar de situatie waarin ze verkeren zorgt volgens hem voor overlast. Heeft een arbeidsmigrant (nog) geen werk, dan kan zo iemand in bepaalde wijken van de stad niet wonen, vindt Karakus.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Steden stellen extra eisen aan arbeidsmigrant

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma dec 09, 2013 10:15 am

Goed bedoelt,maar te laat.
Over 3 weken gaan de grenzen open.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Steden stellen extra eisen aan arbeidsmigrant

Bericht door bertvaneck » ma dec 09, 2013 11:07 am

Ja Hans de tijd zal het leren er moet gewoon een knop om bij de Nederlanders de geen die gebruik maak van deze mensen en van de Nederlander die valt in deze groep en ook dit werk moeten doen en niet alleen maar roepen dat deze mensen hun verdringen !!! zo zie ik het kijk maar rond want werk wat smerig is daar heeft men geen zin in liever een uitkering 5qw


Afbeelding

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Steden stellen extra eisen aan arbeidsmigrant

Bericht door Houtstoker » ma dec 09, 2013 4:49 pm

Zo denken de Bulgaren ook. Hier geld incasseren en thuis lekker het heertje uithangen. De flauwekul met virtuele koeien en bussen met mensen die hier toeslagen komen halen zijn al bekend..

Die steden zijn toch al te laat, ik zie de bulgaren hier al maanden bedelen bij de supermarkten. Als je vroeg genoeg bent zie je hier dat ze rondgebracht worden voor dit werk in een luxe audi

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Steden stellen extra eisen aan arbeidsmigrant

Bericht door bertvaneck » ma dec 09, 2013 5:03 pm

Houtstoker er zit een wereld van verschil tussen Polen en Bulgaren en Roemenen en vooral dat Roma volk kijk maar in Polen wat daar loopt te bedelen en te stelen

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Steden stellen extra eisen aan arbeidsmigrant

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma dec 09, 2013 5:09 pm

Gecrashte Belgische Roma-kinderen liegen over alles
Bewaar

Door: redactie
9-12-13 - 08:13 bron: HLN.be © thinkstock.

De vier Romakinderen die het afgelopen weekend in Oost-Vlaanderen op rooftocht gingen met de wagen en crashten, maken deel uit van een criminele bende die op grote schaal inbraken pleegt en daarvoor kinderen inzet.

Het viertal zegt tussen 11 en 14 jaar te zijn, maar uit een botscan blijkt dat ze allen ouder zijn dan 14. Niet de enige onwaarheid die ze verkondigden: tijdens hun ondervragingen logen ze over alles, schrijft Het Laatste Nieuws.

De boefjes crashten zaterdagavond toen ze met hoge snelheid op de vlucht sloegen voor een BOB-controle in Zele. In hun wagen troffen de agenten geld, juwelen en laptops aan die ze vlak voor de crash gestolen hadden bij drie tot vier inbraken in Berlare en Merelbeke.

Het gerecht vermoedt dat de Servische Roma deel uitmaken van een grotere bende die inbraken pleegt over het hele land. 'Er zijn aanwijzingen dat meerderjarige kopstukken de minderjarigen aansturen om strafbare feiten te plegen', zegt het parket van Dendermonde.

De vier werden verhoord, maar ze logen over zowat alles. De buit in hun wagen? 'Wij weten van niks.' Hun leeftijd? Tussen 11 en 14 jaar, beweerden ze, terwijl uit botscans al snel bleek dat ze allen ouder zijn dan 14. Hun naam dan? Eén van de daders bleek gebruik te maken van liefst 13 aliassen. Woonplaats? 'Een woonwagenpark in Charleroi', luidde het, een smoesje dat betrapte zigeuners vaker gebruiken. Waarnaar ze op weg waren? 'Een vriendin in Brussel.' Wat ze dan in Oost-Vlaanderen deden? 'We waren de weg kwijt.'

Steeds vaker laten Oost-Europese bendes het vuile werk opknappen door kinderen. 'Ze zorgen voor grote opbrengsten omdat ze klein en lenig zijn. Zo komen ze snel een woning binnen', zegt Eddy De Raedt van de federale politie. Veiligheidsexpert Brice De Ruyver pleit voor een drastische aanpak van het oprukkende fenomeen. 'Want vroeg of laat wordt zo'n kind doodgeschoten.'

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... lles.dhtml

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Steden stellen extra eisen aan arbeidsmigrant

Bericht door Houtstoker » di dec 10, 2013 6:17 am

Bert, die wereld van verschil is me bekend. Een Pool zul je hier niet snel bedelend aantreffen, terwijl de bulgaren en vooral de Roma hier komen om te bedelenen onterecht toeslagen innen. Waar de Polen bekend worden omdat ze wel eens te diep in het glaasje kijken, raken de roemenen bekend met skimmen, winkeldiefstal en inbraken.

Echt een aanvulling voor de EU

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Steden stellen extra eisen aan arbeidsmigrant

Bericht door bertvaneck » di dec 10, 2013 6:27 am

Houtstoker ik zie het ook in Bydgoszcz deze mensen ze zien er vaak smerig uit lopen vaak op blote voeten staan bij de winkels je hebt een kleine wijk in Bydgoszcz wij moeten er vaak heen omdat daar een goedkope apotheek is ik ga nooit daar de auto uit Iwona gaat altijd snel naar binnen en haalt de bestelde spullen op en dan snel weg .

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Steden stellen extra eisen aan arbeidsmigrant

Bericht door Wilhelmus Johannes » di dec 10, 2013 8:42 am

ma 09 dec 2013, 12:44
|
lees voor
Asscher niet eens met aanpak steden
DEN HAAG -

Een plan van Rotterdam en Den Haag om arbeidsmigranten uit Oost-Europa niet automatisch een burgerservicenummer (BSN) te geven, is in strijd met Europese regels. Minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken heeft dat maandag gezegd in reactie op dat plan.

Hij wees er ook op dat het weigeren van een BSN nadelig is voor de migranten. Zij worden dan getroffen, en niet de huisjesmelkers of de malafide werkgevers.

Asscher noemt het „goed dat steden maatregelen nemen om de komst van Bulgaren en Roemenen in goede banen te leiden”. Het weigeren van een BSN is echter niet de juiste manier. „Bulgaren en Roemenen moeten worden ondersteund als ze uitgebuit worden en bestraft als ze overlast veroorzaken.”

Asscher gaat wel met de steden in gesprek over hun plannen. Hij benadrukt dat hij hun bondgenoot is in de strijd tegen huisjesmelkers en malafide werkgevers.

Rotterdam en Den Haag komen met hun voorstel enkele weken voor de grenzen ook opengaan voor werknemers uit Roemenië en Bulgarije. In een interview met NRC Handelsblad onderstreepte Asscher maandag dat hij arbeidsmigranten uit deze landen liever nog niet had toegelaten per 1 januari. De minister vreest dat er meer naar Nederland komen dan verwacht. Volgens EU-afspraken is het echter niet mogelijk Bulgaren en Roemenen nog langer tegen te houden.

Vorige week dienden PVV en SP in de Tweede Kamer nog een motie in om voor Roemeense en Bulgaarse werknemers vast te houden aan het systeem van tewerkstellingsvergunningen. Deze motie werd verworpen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2212 ... SN___.html

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Steden stellen extra eisen aan arbeidsmigrant

Bericht door Wilhelmus Johannes » di dec 10, 2013 8:44 am

Ben je nog zo blij met de PvdA in het kabinet Bert???

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Steden stellen extra eisen aan arbeidsmigrant

Bericht door bertvaneck » di dec 10, 2013 8:57 am

Ja ik wel als je afspraken maakt in het verleden moet je deze na komen dat jij daar andere gedachten over hebt dat mag maar ik ben geen draai tol zoals de SP en de PVV die alleen maar roepen de kont tegen de krib gooien maar ook weten dat dit niet kan dit noem ik manipuleren van mensen !!! 5qw 6qq

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Steden stellen extra eisen aan arbeidsmigrant

Bericht door Wilhelmus Johannes » di dec 10, 2013 9:21 am

bertvaneck schreef:Houtstoker ik zie het ook in Bydgoszcz deze mensen ze zien er vaak smerig uit lopen vaak op blote voeten staan bij de winkels je hebt een kleine wijk in Bydgoszcz wij moeten er vaak heen omdat daar een goedkope apotheek is ik ga nooit daar de auto uit Iwona gaat altijd snel naar binnen en haalt de bestelde spullen op en dan snel weg .


Dat wordt na 1 januari denk ik in Almere ook steeds erger denk ik Bert,mensen kunnen er nu al niet eens meer `s avonds een rondje fietsen.
Ik ben trouwens wel verbaasd,dat jij om een paar kwartjes goedkoper uit te zijn,je vrouw de auto uitstuurt in zo`n wijk,met alle risico`s van dien.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Steden stellen extra eisen aan arbeidsmigrant

Bericht door bertvaneck » di dec 10, 2013 9:33 am

Wilhelmus Johannes schreef:
bertvaneck schreef:Houtstoker ik zie het ook in Bydgoszcz deze mensen ze zien er vaak smerig uit lopen vaak op blote voeten staan bij de winkels je hebt een kleine wijk in Bydgoszcz wij moeten er vaak heen omdat daar een goedkope apotheek is ik ga nooit daar de auto uit Iwona gaat altijd snel naar binnen en haalt de bestelde spullen op en dan snel weg .


Dat wordt na 1 januari denk ik in Almere ook steeds erger denk ik Bert,mensen kunnen er nu al niet eens meer `s avonds een rondje fietsen.
Ik ben trouwens wel verbaasd,dat jij om een paar kwartjes goedkoper uit te zijn,je vrouw de auto uitstuurt in zo`n wijk,met alle risico`s van dien.
Daarom hebben wij nooit geld te kort gehad Hans en het is geen paar kwartjes maar 40 tot 50 euro wat het scheelt als wij voedings supplementen kopen en jij praat dat je niet rustig kan fietsen in Almere nou het is zwaar overdreven 6qq

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Steden stellen extra eisen aan arbeidsmigrant

Bericht door Wilhelmus Johannes » di dec 10, 2013 10:18 am

dat je niet rustig kan fietsen in Almere nou het is zwaar overdreven


Ondanks liefst zestien berovingen binnen één jaar tijd hoeven fietsers op het Spoorbaanpad in Almere niet op hulp van burgemeester Annemarie Jorritsma te rekenen.

Je hebt gelijk Bert,waar maken de mensen in Almere zich druk om en overdrijven ze zo? 5qw 5qw

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Steden stellen extra eisen aan arbeidsmigrant

Bericht door bertvaneck » di dec 10, 2013 10:44 am

Wilhelmus Johannes schreef:
dat je niet rustig kan fietsen in Almere nou het is zwaar overdreven


Ondanks liefst zestien berovingen binnen één jaar tijd hoeven fietsers op het Spoorbaanpad in Almere niet op hulp van burgemeester Annemarie Jorritsma te rekenen.

Je hebt gelijk Bert,waar maken de mensen in Almere zich druk om en overdrijven ze zo? 5qw 5qw
Jij moet toch eens een keer een andere krant gaan lezen en niet die riool krant van de telegraaf die fout is geweest in de oorlog 9qq 5qw 6qq want jij reageert ergens op terwijl jij de situatie niet weet deze fietspad ligt in een buiten deel van de stad

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Steden stellen extra eisen aan arbeidsmigrant

Bericht door Wilhelmus Johannes » di dec 10, 2013 11:05 am

Heeft niets met de Telegraaf te maken Bert,meerdere dag en weekbladen meldden dit.

Zelfs Dichtbij.


Zet meer politie in op Spoorbaanpad
Stelling | 04 december 2013
Op het Spoorbaanpad vonden dit jaar al zestien berovingen plaats. Het achttien kilometer lange fietspad is moeilijk te beveiligen. Burgemeester Annemarie Jorritsma zei donderdag op de politieke markt dat de politie extra surveilleert op de zogenaamde 'hotspots', waar de meeste overvallen plaatsvinden. Het is volgens haar ondoenlijk om nog meer agenten vrij te maken. Dat zou ten koste gaan van andere zaken. Wat vind jij? Moet er toch meer politie worden ingezet?
Resultaat

In totaal hebben 211 bezoekers zijn/haar stem uitgebracht.
Eens 92%


Oneens 8%

Bron.dichtbij Almere.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Steden stellen extra eisen aan arbeidsmigrant

Bericht door bertvaneck » di dec 10, 2013 11:12 am

Wat onze burgermeester zegt daar heeft zei gelijk in Hans je kan niet op elke burger een agent zetten die voor stemmen als ze een euro meer moeten betalen dan slaan ze op til en dat is de waarheid Hans en natuurlijk hans het is een schande zulk tuig het is tuig wat geen opvoeding hebt gehad op bergen in een werkkamp :evil:

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Steden stellen extra eisen aan arbeidsmigrant

Bericht door Wilhelmus Johannes » di dec 10, 2013 11:15 am

Nederland heeft teveel van dit soort tuig Bert.Zie de signalementen.
En dit is echt niet buiten de stad (tenzij je alleen het centrum als stad bedoelt)

http://www.stadindex.nl/almere/1045124- ... ts-beroofd

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Steden stellen extra eisen aan arbeidsmigrant

Bericht door bertvaneck » di dec 10, 2013 11:18 am

Hans ben net gevallen de lift had storing en ik wou hem resteten en dat ging niet ik terug toe sloeg de trap onder uit ik maakte een klap van minimaal 2 meter op mij rug ik ben er helemaal van streek van :?:

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Steden stellen extra eisen aan arbeidsmigrant

Bericht door bertvaneck » di dec 10, 2013 11:22 am

Wilhelmus Johannes schreef:Nederland heeft teveel van dit soort tuig Bert.Zie de signalementen.
En dit is echt niet buiten de stad (tenzij je alleen het centrum als stad bedoelt)

http://www.stadindex.nl/almere/1045124- ... ts-beroofd
Hans die zitten er ook bij en hans waar dit gebeurt is een kilometer of 10 van het stad centrum

Plaats reactie