Politiek cafe

Al wat niet met Polen te maken heeft mag hier geplaatst worden
Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Wilhelmus Johannes » zo jun 22, 2014 6:53 pm

admin schreef:
Wilhelmus Johannes schreef:Is jouw balkon groot genoeg voor een moestuin Bert.
Wij hebben geen moestuin nodig we hebben genoeg geld achter de hand om het zonder te doen maar wij hebben niet elke gulden die binnen kwam op gemaakt maar de huidige generatie wil het liefs hun euro 2x uitgeven en wij waren toen ik 45 jaar was vrij van hypotheek voor onze huizen en als je zo leeft dan kom je niks te kort en voor mijn heeft Jetta Kleinsma gelijk en dan kan jij er lacher over doen ik klaag nooit maar bij jou is alles een klaagzang ....


Volgens mij droom jij elke nacht van geld? 5qw
Wij hebben ook geen hypotheek Bert en ik weet zeker dat jij en ik niet de enigen zijn.
Als ik klaag,klaag ik inderdaad over de leugens en corruptie in de politiek,die dag in dag uit gappen en roven van de Gemeenschap.

admin
Site Admin
Berichten: 503
Lid geworden op: do aug 18, 2011 11:56 am

Re: Politiek cafe

Bericht door admin » zo jun 22, 2014 10:44 pm

Wilhelmus Johannes schreef:
admin schreef:
Wilhelmus Johannes schreef:Is jouw balkon groot genoeg voor een moestuin Bert.
Wij hebben geen moestuin nodig we hebben genoeg geld achter de hand om het zonder te doen maar wij hebben niet elke gulden die binnen kwam op gemaakt maar de huidige generatie wil het liefs hun euro 2x uitgeven en wij waren toen ik 45 jaar was vrij van hypotheek voor onze huizen en als je zo leeft dan kom je niks te kort en voor mijn heeft Jetta Kleinsma gelijk en dan kan jij er lacher over doen ik klaag nooit maar bij jou is alles een klaagzang ....


Volgens mij droom jij elke nacht van geld? 5qw
Wij hebben ook geen hypotheek droom jij elke nacht van geld? 5qw
Wij hebben ook geen hypotheek Bert en ik weet zeker dat jij en ik niet de enigen zijn.
Als ik klaag,klaag ik inderdaad over de leugens en corruptie in de politiek,die dag in dag uit gappen en roven van de Gemeenschap.
Nee dat klop jij hebt een huur huis en ik hoor niet bij het soort dat mensen weg zet als onheimichs en twee dracht zaaien tussen culturen een hooft doel is is in het leven daar hoor ik niet bij en dromen over geld doe ik niet deze zorgen hebt ik nooit gehad ik hebt samen met de mensen die jij zo verafschuwd kunnen zorgen voor een goeden financiële basis voor een onbezorgde oude dag zonder af te geven op onze maatschappij en ik zou het advies geven ga jij eens leven in een ander land oa Polen dan kom je terug op je knieeen en hou je voor de rest van je leven je mond dicht als gaat over gezondheids zorg pensioen wacht lijsten voor bejaarden te huizen die er haast niet zijn sociale uitkeringen enz kan nog veel meer plussen op noemen van onze heilstaat Nederland

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma jun 23, 2014 6:54 am

als gaat over gezondheids zorg pensioen wacht lijsten voor bejaarden te huizen die er haast niet zijn sociale uitkeringen enz kan nog veel meer plussen op noemen van onze heilstaat Nederland


Alles wat je opnoemt,dat bedoel ik nu met gappen - roven en oplichten.
De Gezondheidszorg is een industrie geworden Bert,waar de hoogst biedende ( Net als in Polen EERST aan de beurt komt).
Ook die tienduizenden gelukszoekers die jaarlijks binnenkomen,hebben voorrang,zelfs zonder ook maar één cent te betalen,terwijl ONZE ouderen uit hun tehuizen worden getrapt.

Lees b.v. het stuk van Bob Smalhout van 14/6 eens.
Jij schrijft dat je nog veel meer plussen op kunt noemen,maar over belangrijke dingen lees je overheen of je wilt ze niet lezen.
http://www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/ar ... vaar.dhtml

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... er_th.html

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2276 ... lok__.html

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma jun 23, 2014 7:24 am

ma 23 jun 2014, 06:58

Nederland overweegt nieuwe missie Afghanistan

Nederland en andere westerse landen bereiden een nieuwe militaire missie in Afghanistan voor, om te voorkomen dat het land net als Irak ten prooi valt aan islamitische extremisten.

Dat melden bronnen in Den Haag en op het NAVO-hoofdkwartier in Brussel, schrijft de Volkskrant maandag.

Het kabinet overweegt om vanaf 2015 circa honderd militairen naar Afghanistan te sturen voor het opleiden van leger en politie. De beoogde Nederlandse bijdrage zou onderdeel zijn van het nog te starten NAVO-trainingsmissie 'Resolute Support'.

Het operationeel plan van de hoogste NAVO-generaal ligt klaar op de bureaus van alle ministers van Buitenlandse Zaken van de NAVO-lidstaten, aldus de krant. Nederland moet op 9 juli tijdens een force generation conference aangeven hoeveel militairen en materieel er wordt bijgedragen. Een definitief besluit wordt na de zomer verwacht.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2277 ... an___.html

Gelukkig hebben Teeven - Opstelten - Hennis en AIVD hier in ONS land alles onder controle,dus kunnen ze onze militairen met een gerust hart naar de zandbak sturen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2276 ... jk___.html denken

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma jun 23, 2014 7:44 am

ma 23 jun 2014, 09:29

Timmermans wil duidelijkheid van Russen
LUXEMBURG -

De Europese Unie moet meer helderheid krijgen over de Russische houding tegenover het buurland Oekraïne. Als de Russen werkelijk niet willen bijdragen aan een oplossing voor de crisis, kunnen er zwaardere Europese sancties komen.

Wat Nederland betreft, moet de EU de zaak niet escaleren maar proberen een dialoog te ondersteunen, stelde minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken in Luxemburg. Hij spreekt daar met zijn collega's over onder meer de crisis in Oekraïne, waar pro-Russische inwoners rebelleren tegen de prowesterse regering in Kiev.

Aan de ene kant zijn er positieve berichten vanuit Moskou, aldus de minister. Maar aan de andere kant is er overduidelijke Russische steun aan de opstandelingen. De Russen moeten stoppen „met het voortdurend stoken in Oost-Oekraïne”, aldus Timmermans.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2277 ... sen__.html

Hahaha,de Russen moeten ophouden met stoken.

denken Wie stond er ook alweer op een sinaasappelkistje in Kiëv te orakelen. sssst

kees
Berichten: 536
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 5:57 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door kees » ma jun 23, 2014 1:14 pm

Wat betreft die gezondheidszorg, een corruptere organisatie is er niet. De bevolking van Nederland word steeds ongezonder, men heeft steeds meer chronische ziekten maar de kosten nemen toe ieder jaar en niet zo'n beetje. De werkelijke oplossing, plantaardig rauw eten word niet bekend gemaakt. Gewone artsen en ziekenhuispersoneel weet dit meestal niet, maar die boven in die hierarchie zitten weten wat ze doen. Maar natuurlijk zagen ze niet de tak af waar ze op zitten. Als opeens de gezondheid uitbreekt zou dat voor de gezondheidszorg de grootst mogelijke ramp zijn. Overigens is gezondheidszorg een verkeerd woord voor deze organisatie, beter is te zeggen de symptomenbestrijding. In het oude China had men een ander systeem: een dokter werd een bedrag betaald wat hoog was als zijn patienten gezond bleven. Werden ze ziek dan beurde hij minder. Hier is het net andersom, en dat is een verkeerde prikkel.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » ma jun 23, 2014 5:25 pm

Hoe Wilders zoekt naar een EP-fractie om blokkades op te kunnen werpen



Door: Pieter Smit − 23/06/14, 13:45



© afp. Marine Le Pen van het Franse Front National met Geert Wilders van de PVV.

Wilders' PVV moet zich uiterlijk woensdag aansluiten bij een fractie in het Europees Parlement. Lukt het de PVV om samen met het Front National de benodigde vijf andere partijen te vinden? En waarom wil Wilders eigenlijk een fractie vormen in het door hem verafschuwde Europees Parlement? .






De eurosceptische politieke partij die een Polenmeldpunt oprichtte, wil een fractie vormen in het Europees Parlement met een Poolse partij
Volkskrant-correspondent Marc Peeperkorn

Het is wel ironisch, zegt Volkskrant-correspondent in Brussel Marc Peeperkorn. 'De eurosceptische politieke partij die een Polenmeldpunt oprichtte, wil een fractie vormen in het Europees Parlement met een Poolse partij. Dat zit zeker nog in hun achterhoofd.' Maar zoals het nu lijkt gaat het Poolse KNP (nieuw rechts) toch kiezen voor de fractie met de PVV onder leiding van het Franse Front National. Dat zou de Poolse voorman Korwin Mikke vandaag hebben besloten. Hij moest wel, want voor woensdag moeten de fracties voor het Europees Parlement zijn gevormd.

Maar de rechtse fractie voor het Front National en de PVV is nog niet rond. Met het Belgische Vlaams Belang, het Oostenrijkse FPÖ en de Italiaanse Lega Nord passeren ze de grens van 25 zetels, maar staat de partijteller pas op zes. Dat moeten er zeven worden uit evenzoveel landen, schrijft het Europees Parlement voor. Mogelijk sluit een nationalistische Bulgaar of een Litouwse partij aan. Maar die laatste heeft zich al gecommitteerd aan de eurokritische fractie die al wel rond is, het Europa van Democratie en Vrijheid rond het Britse UKIP.

Mochten het Front National en de PVV woensdag niet de benodigde zeven partijen uit zeven landen verenigen, dan zijn ze er op 1 juli niet bij als de invloedrijke posities worden verdeeld. Zoals die voor commissie-voorzitterschappen en rapporteursfuncties bij wetsvoorstellen. Maakt dat wat uit voor Wilders, die toch iedere vorm van besturen vermijdt? Jazeker.

Effectief blokkades opwerpen
Want behalve macht uitoefenen, kunnen fracties ook effectiever blokkades opwerpen dan individuele parlementariërs. Zo is het alleen toegestaan voor fracties om vroeg in het proces van wetsonderhandelingen amendementen in te dienen. Partijen mogen alleen plenair commentaar leveren als op hoofdlijnen al is besloten over een wet. 'Plenair kunnen ze weliswaar boe roepen, maar dat heeft vrijwel geen invloed', zegt Peeperkorn. 'Zoals de PVV tot nu toe heeft gedaan.' Daar komt bij dat fracties relatief gezien meer financiële middelen krijgen dan fractieloze partijen.

Maar volgens Peeperkorn wordt de kans steeds kleiner dat de PVV en co voor woensdag een fractie kunnen presenteren. 'Als het in een maand tijd niet lukt, waarom zou het nu dan alsnog lukken?' Mochten Le Pen en Wilders het wel voor elkaar krijgen, dan is het de vraag hoe lang het standhoudt.

Het wordt dan ook een zeer wankel ensemble, denkt Peeperkorn. 'Er heerst weinig fractiediscipline bij deze partijen en de ego's zijn vaak groot. Bovendien komt het gros van de zetels van het Front National. De fractie valt of staat echter bij eenlingen van andere landen zoal het Vlaams belang. Dat is een man. Al met al is moeilijk opereren en dat weten ze daar natuurlijk ook. Het zou niet voor het eerst zijn dat zo'n fractie sneller uit elkaar valt dan dat die is gevormd.'

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » ma jun 23, 2014 5:38 pm

Wilhelmus Johannes schreef:Afbeelding

.
Je moet eens een keer iets plaatsen wat de waarheid is en geen leugens je moet eens meer informatie in winnen voor dat je deze onzin plaats 9qq


De wachtgeldregeling voor politici wordt soberder. Maar wat verandert er nu precies? Vijf vragen over de nieuwe regeling.

1. Wat verandert er nu precies?



De maximale duur van de wachtgeldregeling wordt korter. Kamerleden of ministers die de politiek verlaten, krijgen geen WW-uitkering, maar wachtgeld. Tot nu toe hadden ze recht op maximaal vier jaar wachtgeld. Dat maximum wordt nu met 10 maanden verkort tot 38 maanden. Dat is net zo lang als de maximale duur van een WW-uitkering.

2. Is de wachtgeldregeling nu hetzelfde als de WW?



Nee. Wie een WW-uitkering ontvangt, krijgt voor ieder jaar dat hij heeft gewerkt, een maand WW-uitkering. Voor politici werkt dat anders. Omdat ze kunnen worden weggestemd, hebben hun functies een groot 'afbreukrisico'. Daarom krijgen politici langer wachtgeld dan de WW-duur. Maar het maximum wordt dus straks verkort met 10 maanden.

3. Hoe lang krijgen politici nu wachtgeld?



In principe krijgen politici net zo lang wachtgeld als ze in functie zijn geweest. Als je dus drie jaar staatssecretaris bent geweest, heb je recht op drie jaar wachtgeld. Maar er is een maximum, dat nu dus is verkort tot 38 maanden.


Ook is er een minimum: iedere politicus die langer dan drie maanden in functie is geweest, heeft recht op minstens twee jaar wachtgeld. Wie korter dan drie maanden in functie was, krijgt maximaal een half jaar wachtgeld.

4. Hoeveel wachtgeld krijgen politici?



Politici krijgen het eerste jaar nadat ze zijn gestopt 80 procent van hun salaris uitbetaald. Tenminste, als ze geen nieuwe baan hebben. Werken ze wel, maar verdienen ze minder dan die 80 procent, dan wordt hun salaris aangevuld. Vanaf het tweede jaar krijgen ze 70 procent van hun salaris.

Politici die in hun nieuwe baan meer geld verdienen dan hun wachtgeld, ontvangen niets. Kamerleden verdienen op dit moment exclusief vakantiegeld en reiskostenvergoeding ongeveer 7300 euro per maand, ministers ongeveer 11.000 euro per maand.

5. Geldt deze regeling ook voor de huidige Kamerleden?



Ja. De nieuwe regeling gaat gelden vanaf 1 september 2012, als de Eerste en Tweede Kamer de wetswijziging op tijd aanemen. Kamerleden die nu aankondigen dat ze niet verkiesbaar zijn bij de verkiezingen in 2012, zijn dan nog steeds in functie. Dat betekent dat de nieuwe regeling ook voor vertrekkende Kamerleden zoals Irrgang, Van Gent en Albayrak geldt.

Politici krijgen tien maanden korter wachtgeld









RTLNieuws.nl

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma jun 23, 2014 6:24 pm

Toch ook wel weer grappig,dat de op die andere 3 postings die er voor staan NIET ingaat.zullen dan in jouw ogen ook wel leugens zijn.
Ik ben jou gezwam spuug zat en bij deze jou beledigen reactie en uit dagende smullies ook doe dit maar bij je soort genoten maar niet hier en ik waarschuw niet meer ik verwijder ge :twisted: :twisted: lijk

admin
Site Admin
Berichten: 503
Lid geworden op: do aug 18, 2011 11:56 am

Re: Politiek cafe

Bericht door admin » di jun 24, 2014 12:12 am

Wilders: vorming van EU-fractie mislukt




DEN HAAG -
De PVV is er niet in geslaagd om op tijd een fractie te vormen met zes andere gelijkgestemde partijen in het Europees Parlement. Dat heeft PVV-leider Geert Wilders maandagavond aan persbureau ANP laten weten. Hij is er wel van overtuigd dat het later dit jaar alsnog gaat lukken om een fractie te vormen.




Daarvoor zijn zeven partijen uit zeven landen nodig. Het was maandag de laatste dag voor de vorming van nieuwe fracties in het Europees Parlement.

De PVV gaat volgens Wilders gewoon door met de samenwerking met het Franse Front National, de Italiaanse Lega Nord, het Oostenrijkse FP en het Belgische Vlaams Belang. In de afgelopen weken zochten de PVV en FN nog naar twee andere partijen. „Helaas is het niet gelukt voor de deadline van 24 juni een fractie te vormen met zes andere partijen in het EP. Ik ben ervan overtuigd dat dit later dit jaar alsnog kan gaan lukken en dat we dan wel parlementariërs uit de benodigde zeven landen zullen vinden”, stelt Wilders.

'Niet tegen elke prijs'

„De PVV wil graag een fractie vormen, maar niet tegen elke prijs. Zo is samenwerken in een fractie met Janusz Korwin-Mikke van de Poolse KNP een brug te ver voor ons. De samenwerking van de PVV met FN, Lega Nord, FP en Vlaams Belang zal met kracht worden voortgezet, ook buiten een formele fractie om, met als doel later dit jaar met nieuwe partners erbij alsnog een fractie te kunnen vormen”, aldus de PVV-leider.

De Poolse partij KNP (Congres van Nieuw Rechts) wordt in de media als extreem rechts bestempeld. Partijleider Korwin-Mikke pleitte voor afschaffing van het stemrecht voor vrouwen en uitte zich ook antisemitisch.

Als fractie in het EU-parlement kun je meer invloed uitoefenen en is er ook meer geld beschikbaar. Bovendien worden de belangrijke banen zoals de voorzitterschappen van commissies verdeeld over de fracties, maar ook de te onderhandelen rapporten.

admin
Site Admin
Berichten: 503
Lid geworden op: do aug 18, 2011 11:56 am

Re: Politiek cafe

Bericht door admin » di jun 24, 2014 5:35 am

Eigen moestuin als pensioenvoorziening is zo'n gek idee nog niet



Henriëtte Prast

dinsdag 24 juni 2014, 04:11

update: dinsdag 24 juni 2014, 07:12


Staatssecretaris Klijnsma heeft met haar opmerkingen over het hebben van een moestuin en een afgelost eigen huis de spijker op de pensioenkop geslagen.


In de finance theorie noemen we dit het hedgen van risico, in de pensioenliteratuur hebben we het over het vervangen van consumptie door huishoudproductie. PvdA-voorzitter Spekman zit er dan ook volledig naast als hij beweert dat Klijnsma's opmerkingen belachelijk en dom zijn.

Moestuin als asset

Toekomstige uitgaven aan wonen, eten en andere noodzakelijke levensbehoeften zijn op de financiële levensbalans een verplichting, een liability, aan jezelf. Je kunt er immers niet onderuit. Met het aflossen van een hypotheek en het hebben van een moestuin zet je tegenover die verplichting een vordering, een asset, die in waarde beweegt. En dus heb je pensioenrisico's afgedekt.

De afgeloste woning is een asset die in waarde mee beweegt met wat het kost om te wonen. De waarde van een moestuin beweegt mee met de kosten van eerste levensbehoeften, groente en fruit. Ook hier is een risico afgedekt. Wordt groente duurder dan heb je er geen last van.

Vrije tijd

Pensioen is het inkomen dat nodig is om de gewenste levensstandaard voort te zetten vanaf het moment dat iemand de arbeidsmarkt verlaat. In plaats van je arbeid te verkopen (werken) en met de opbrengst zaken te kopen (anderen voor je laten werken), kun je nu zelf in je consumptie voorzien.

Op het moment dat iemand met pensioen gaat, wordt vrije tijd veel minder schaars dan geld. Optimale planning over de levenscyclus betekent dan dat je meer tijd en minder geld inzet om je gewenste levensstandaard te realiseren. Je bakt zelf een appeltaart in plaats van er een te kopen, doet zelf klusjes in huis in plaats van iemand in te huren, vraagt vrienden thuis te eten in plaats van uit eten te gaan. Het zijn allemaal voorbeelden van optimale planning die ook nog eens de autonomie van de gepensioneerde vergroten door diens afhankelijkheid van de beweeglijkheid van aandelenkoersen, inflatie, dekkingsgraden en relatieve prijsveranderingen te verkleinen.

Cursus taart bakken

In een tijd waarin werknemers pensioenrisico toegeschoven krijgen, hebben ze baat bij cursussen groente verbouwen, wecken, koken, breien, naaien, timmeren, loodgieten en taarten bakken. Dat levert ze iets op waarmee ze beter op hun pensioen zijn voorbereid. En voor Spekman zou een cursus personal finance geen overbodige luxe zijn.



Henriëtte Prast is hoogleraar Persoonlijke Financiële Planning in Tilburg 6qq

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Wilhelmus Johannes » di jun 24, 2014 7:14 am

In Duitsland is het leven veel goedkoper dan in Nederland

Duitslandnieuws Duitslandnieuws

4 dagen geleden — 20 juni, 2014 Leestijd: 2 minuten

Het leven in Duitsland is een stuk goedkoper dan in Nederland. Volgens de laatste cijfers van Eurostat betalen Nederlanders 10,1% meer voor hun dagelijkse boodschappen dan het gemiddelde van de EU-lidstaten. In Duitsland is dat slechts 1,5%. Sowieso hoeven de Duitsers veel minder diep in hun buidel te tasten dan hun meeste buurlanden. Alleen in Polen en Tsjechië is het prijsniveau lager.
Foto: Digital Cat (Flickr, CC)


Van brood bij de bakker tot aan een bezoek aan de kapper. Producten en diensten zijn in Duitsland nog steeds goedkoper dan bij de meeste buurlanden. Uit cijfers van Eurostat blijkt dat alleen in Polen en Tsjechië het prijsniveau lager ligt.
Nederland 10,1% duurder

De prijzen zijn in Duitsland gemiddeld 1,5% hoger dan het gemiddelde van de 28 EU-lidstaten. In Polen ligt het niveau 43,5% daar onder, in Tsjechië is dat 29,4%. Het duurste EU-lid is Denemarken, daar zijn consumenten 39,6% duurder uit dan het gemiddelde. Ook bij de andere buurlanden van Duitsland moeten mensen meer betalen voor een vergelijkbaar gevuld boodschappenmandje. In Luxemburg (+23,2%), Nederland (+10,1%), België (+9,3%), Frankrijk (+9,1%) en Oostenrijk (+6,9%) ligt het prijsniveau hoger.

Ook in Zweden (+29,8%) en in Finland (+23,5%) is het leven duurder. Aan de andere kant van het spectrum staan landen als Bulgarije (-51,6%) en Macedonië (-53,3%).

Bovenaan de lijst prijken twee landen van buiten de EU. In Zwitserland (+55,9%) en Noorwegen (+54,9) moeten consumenten nog meer neertellen dan in Denemarken.
Duitslandnieuws over consumenten

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Plievo » di jun 24, 2014 8:10 am

Ikmdoe regelmatig mijn boodschappen over de grens, vooral benzine, vlees, cosmetica, sterke drank en wasmiddelen zijn er goedkoper.
Groente en fruit is er duurder en van slechtere kwaliteit.

Zou ik al mijn dagelijkse boodschappen over de grens kopen, dan ben ik niet goedkoper uit.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Wilhelmus Johannes » di jun 24, 2014 8:18 am

quote Kees.
Wat betreft die gezondheidszorg, een corruptere organisatie is er niet.


Lees hier onder maar even hoe Corrupt de Zorg - De Politiek en de Rechterlijke MACHT in Nederland is. :twisted: :twisted: :twisted:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2277 ... uur__.html

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Wilhelmus Johannes » di jun 24, 2014 8:29 am

Directeur Greenpeace vliegt naar zijn werk

Campagnedirecteur Pascal Husting van Greenpeace International vliegt al 2 jaar heen en weer vanuit Luxemburg naar zijn kantoor in Amsterdam. Per retourtje zorgt hij voor zo'n 140 kilo CO2-uitstoot.

Husting vloog toen hij eind 2011 begon in Luxemburg ieder weekend naar Nederland. Nu pendelt hij nog maar twee keer per maand op en neer. Dat schrijft het AD.

CO2-uitstoot is een van de speerpunten van Greenpeace en de milieuorganisatie zit dan ook in de maag met het woon-werkverkeer van Husting. Vliegverkeer is volgens Greenpeace een van de grote veroorzakers van klimaatverandering.

Verhuizen is geen optie voor Husting, omdat hij een jong gezin heeft. „Ik was directeur van Greenpeace Frankrijk en ben al twee keer verhuisd in 2 jaar tijd. Dan zouden mijn kinderen weer met een nieuwe taal te maken krijgen”, aldus Husting.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/2277 ... aak__.html

Walgelijke hypocriete Subsidie slurpers

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » di jun 24, 2014 9:29 am

Wilders krijgt eurofractie niet rond


maandag 23 jun 2014, 22:41 (Update: 24-06-14, 06:38)


Wilders en Le Pen november vorig jaar in de Tweede KamerANP.

PVV-leider Wilders is er niet in geslaagd om met gelijkgestemden een fractie te vormen in het Europees Parlement. Hij zegt dat het niet is gelukt om het benodigde aantal van zeven partijen bij elkaar te krijgen. Hij hoopt dat dit later dit jaar alsnog lukt.

Wilders trok bij de fractievorming samen op met Marine Le Pen van het Franse Front National. Ze hebben drie partijen gevonden die tot hun fractie wilden toetreden: het Vlaams Belang, de Oostenrijkse FPÖ en de Italiaanse Lega Nord.

Brug te ver

Eind mei zei Wilders dat hij "zeker" nog twee partijen zou vinden, maar dat is dus niet gelukt. Wilders zegt nu dat hij ervan overtuigd is dat hij later dit jaar alsnog parlementariërs uit twee andere landen zal vinden om een fractie te kunnen vormen.

"De PVV wil graag een fractie vormen maar niet tegen elke prijs", zegt Wilders. "Zo is samenwerken in een fractie met de heer Korwin-Mikke van de Poolse KNP een brug te ver voor ons." De KNP-parlementariër is omstreden vanwege uitspraken over onder meer homo's en de Tweede Wereldoorlog.

"In Brussel horen wij andere redenen", zegt NOS-redacteur Gwen ter Horst van Bureau Brussel. "Hier zegt men dat het juist de Polen waren die de boot afhielden, omdat ze het Polenmeldpunt van de PVV nog niet zijn vergeten."

UKIP wel

Er komt wel een eurosceptische fractie in het Europees Parlement rond de Britse UK Independence Party, die er wel in is geslaagd voldoende geestverwanten te vinden. De UKIP weigert met het Front National samen te werken omdat die partij nog steeds antisemitisch zou zijn.

Pikant is dat de UKIP aan zeven partijen is gekomen dankzij een Franse europarlementariër die uit het Front National is gestapt.

Invloed beperkt

Wilders zegt dat de samenwerking met Front National, FPÖ, Lega Nord en Vlaams Belang "met kracht zal worden voortgezet". Omdat die partijen nu geen officiële fractie vormen, is hun invloed in het parlement beperkt. Ze krijgen geen zitting in de parlementaire commissies en kunnen daardoor geen onderwerpen op de agenda zetten. Wel kunnen ze in het parlement overal over meestemmen.

Woensdag worden de commissies in het Europees Parlement ingedeeld. Om daarin een rol te kunnen spelen, had Wilders zijn fractie vandaag rond moeten krijgen.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » di jun 24, 2014 9:32 am

Wilhelmus Johannes schreef:Directeur Greenpeace vliegt naar zijn werk

Campagnedirecteur Pascal Husting van Greenpeace International vliegt al 2 jaar heen en weer vanuit Luxemburg naar zijn kantoor in Amsterdam. Per retourtje zorgt hij voor zo'n 140 kilo CO2-uitstoot.

Husting vloog toen hij eind 2011 begon in Luxemburg ieder weekend naar Nederland. Nu pendelt hij nog maar twee keer per maand op en neer. Dat schrijft het AD.

CO2-uitstoot is een van de speerpunten van Greenpeace en de milieuorganisatie zit dan ook in de maag met het woon-werkverkeer van Husting. Vliegverkeer is volgens Greenpeace een van de grote veroorzakers van klimaatverandering.

Verhuizen is geen optie voor Husting, omdat hij een jong gezin heeft. „Ik was directeur van Greenpeace Frankrijk en ben al twee keer verhuisd in 2 jaar tijd. Dan zouden mijn kinderen weer met een nieuwe taal te maken krijgen”, aldus Husting.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/2277 ... aak__.html

Walgelijke hypocriete Subsidie slurpers
Van mijn krijgen deze fanaten nog geen 10 eurocent op roerkraaiers ze hadden die schuit niet vrij moeten geven maar op moeten blazen

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Wilhelmus Johannes » di jun 24, 2014 10:50 am

cool cool c013 c013

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » di jun 24, 2014 11:55 am

Wilders niet naar Europees Parlement




DEN HAAG -
PVV-leider Geert Wilders ziet af van zijn plannen om zitting te nemen in het Europees Parlement. Hij heeft dat dinsdag laten weten. Reden is dat hij er niet in geslaagd is met zes gelijkgestemde partijen uit andere landen een fractie te vormen.




PVV-leider Wilders.Foto: ANP



Wilders: „Ik zal geen zitting nemen in het Europees Parlement. Nu er op korte termijn geen sprake zal zijn van een fractie waar de PVV lid van is, is er voor mij geen reden meer voor een dubbelmandaat. Ik wens mijn vriend Hans Jansen veel succes met zijn zetel, ik heb hem zojuist op de hoogte gebracht van dit nieuws.”

Wilders had zich recent nog ingeschreven als Europarlementariër, hoewel hij ook lid wil blijven van de Tweede Kamer. Een dergelijk dubbelmandaat is volgens de regels van het EP niet mogelijk, maar Wilders voerde daar een juridische strijd tegen.

Wilders was lijstduwer voor de PVV bij de Europese verkiezingen op 22 mei. Hij kreeg 290.239 stemmen. Dat was ruim 13.000 meer dan de PVV-lijsttrekker, Marcel de Graaf.
festivdd dansers

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » di jun 24, 2014 1:19 pm

Teksten als mohammedanen horen hier niet thuis in onze samenleving worden hier niet geaccepteerd ..... :?: die doe je maar op een site waar het wel kan maar hier niet meer ...

Plaats reactie