Politiek cafe

Al wat niet met Polen te maken heeft mag hier geplaatst worden
Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Wilhelmus Johannes » di sep 30, 2014 8:12 am

Kinderen op pad voor partijdig doel

Wanneer kinderen bij ons aan de deur komen en ons vragen of we loten voor hun sportclub willen kopen, zeggen wij nooit nee. Het is goed dat kinderen zich willen inzetten voor hun club of voor een goed doel. Dat moeten volwassenen vooral stimuleren.

Dit jaar is ons oudste kleinkind aan de beurt om zich voor de kinderpostzegelactie in te zetten. Natuurlijk deden wij bij haar een bestelling. Tot onze schrik hoorden we later van een notaris dat een deel van de opbrengst van de actie dit jaar wordt besteed aan muzieklessen voor kinderen in Gaza.

Waarom worden kinderen op pad gestuurd om geld in te zamelen voor een politiek zeer gevoelig onderwerp? Waarom gaat er niet ook een deel van de opbrengst naar getraumatiseerde kinderen in Israël? Die zijn er immers ook. Maar dat durft de organisatie waarschijnlijk niet aan, bang voor de heisa of agressie die daarvan kan komen. De organisatoren van de Kinderpostzegelactie begrijpen kennelijk niet dat men kinderen niet moet misbruiken om hen voor hun eigen karretje te spannen.

Onze bestelling hebben wij doorgeschrapt, de machtiging ingetrokken en onze kleindochter uitgelegd wat de reden daarvan is. Het maakte ons zeer treurig om dit te moeten doen, maar wij wilden niet op deze manier via onschuldige kinderen bijdragen aan een partijdige actie.

Donald Pesch

http://www.telegraaf.nl/telegraaf-i/7Dr/ydQg9

Hulde voor die Opa en Oma, 6qq 6qq 6qq

Zelf dit jaar ook geen Postzegels gekocht voor het eerst van mijn leven.

admin
Site Admin
Berichten: 503
Lid geworden op: do aug 18, 2011 11:56 am

Re: Politiek cafe

Bericht door admin » di sep 30, 2014 8:37 am

Dit is jou laatste waarschuwing nog een keer dan kan je vertrekken ik laat mede burgers niet uit maken door jou racistische gedachten en ik waarschuw niet meer je hebt je te houden aan mij regels staat dit je niet aan vertrekken waar jij dit wel kan uit halen :evil: :evil:

kees
Berichten: 536
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 5:57 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door kees » di sep 30, 2014 5:01 pm

Goede doelen bestaan in de eerste plaats voor zichzelf. Normaal is dat 80% voor de onkostenvergoedingen voor de organisatie is. Van mij krijgen ze niks.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » wo okt 01, 2014 11:27 am

Kabinet vraagt ziekenhuizen om hulp bij ebola




HILVERSUM -
Ziekenhuizen krijgen deze week een brief van minister Edith Schippers (Volksgezondheid) waarin ze wordt gevraagd of ze kunnen helpen bij de bestrijding van ebola in Afrika. Het kabinet steunt daarmee de oproep van Artsen zonder Grenzen (AzG) aan de zorginstellingen om waar mogelijk gezondheidswerkers te leveren.




Minister Schippers van Volksgezondheid.Foto: ANP



Dat zei minister Lilianne Ploumen (Ontwikkelingssamenwerking) dinsdag bij Pauw. Volgens haar gaat het erom dat zoveel mogelijk hulp wordt gemobiliseerd om de dodelijke ziekte onder controle te krijgen. Dat gaat volgens haar nog zeker een aantal maanden duren.

De minister stelde al eerder 18 miljoen euro beschikbaar voor de aanpak van ebola, waarvan een deel naar AzG gaat. De medische hulporganisatie werkt samen met het kabinet, dat de situatie goed wil volgen en coördineren. Volgens Ploumen is er niet alleen geld, materiaal en logistieke steun nodig maar ook mensen die kunnen helpen in de getroffen landen.

De minister heeft ook met enkele Nederlandse bedrijven in de getroffen landen gesproken over wat zij kunnen en willen doen tegen ebola. Ze denkt daarbij onder meer aan lokale voorlichtingscampagnes die ze kunnen opzetten of het ter beschikking stellen van transportmiddelen voor het vervoer van medisch materiaal. Volgens Ploumen pikken deze bedrijven hun verantwoordelijkheid al op.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » wo okt 01, 2014 11:29 am

kees schreef:Goede doelen bestaan in de eerste plaats voor zichzelf. Normaal is dat 80% voor de onkostenvergoedingen voor de organisatie is. Van mij krijgen ze niks.
Ja Kees zo had ik jou wel in geschat ikke en de rest kan stikken 9qq 6qq

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Wilhelmus Johannes » wo okt 01, 2014 8:08 pm

bertvaneck schreef:
kees schreef:Goede doelen bestaan in de eerste plaats voor zichzelf. Normaal is dat 80% voor de onkostenvergoedingen voor de organisatie is. Van mij krijgen ze niks.
Ja Kees zo had ik jou wel in geschat ikke en de rest kan stikken 9qq 6qq


Hoe durf jij dat in hemelsnaam te zeggen Bert.
Als er op dit forum één super egoïst rondloopt ben jij het wel of heb je weer een zwerver een plakje worst gegeven. 5qw 5qw

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » do okt 02, 2014 4:58 am

Maar ik ben geen type zoals jij Hans eerst eigen volk eerst voor mij is ieder mens waardevol en wij kijken niet naar geloof of ras of kleur !!!! groet Bert 6qq en de bedragen die ik geeft per maand aan goeden doelen daar kan je heel wat mee doen maar geen bijdrage aan aan partijen die mensen tegen elkaar op zetten en ik hebt mee gekregen van mij ouder,s probeer te leven als christen en de beloning komt van zelf 6qq Als er op dit forum één super egoïst rondloopt ben jij het wel Hans daar is iedereen hier van overtuigt dat hebt jij wel laten blijken door jou reactie,s de afgelopen jaren o.a door geen kinderpostzegels te kopen omdat deze waren voor de kinderen in Gaza enz 9qq maar zo zitten wij niet in elkaar gelukkig ....

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Wilhelmus Johannes » do okt 02, 2014 7:49 am

Hier mijn antwoord en de reden om dit jaar geen Kinderzegels te kopen Bert.



Ondanks aandringen van Amerikanen en Europeanen bij de Palestijnse leiders om op te houden met de Palestijnse jeugd en de bevolking in het algemeen aan te zetten tot Jodenhaat, dit uiteraard om de Israelische toponderhandelaars over de streep te trekken om de vredesbesprekingen weer op te starten, lijkt het allemaal vergeefse moeite.

Palestijnen willen helemaal niet in vrede leven met de Joden van Israel. Dat is gewoon een fabel. Dat bleek andermaal op de zogenaamde zomerkampen voor de Palestijnse jeugd die gebruikt worden om de kinderen te indoctrineren voor de gewapende strijd tegen Israel en de vernietiging van de Joden.

Dat is niks nieuws onder de zon, verheerlijking van moordenaars van Joden behoort tot de dagelijkse vorming en leerstof van toekomstige Palestijnse terroristen.

Dalal Mughrabi slachtte zonder onderscheid Joodse bejaarden, vrouwen en kinderen af.

Zo meldt Palestinian Media Watch (PMW) dat tijdens een openbaar evenement dat georganiseerd werd door al-Fatah, onder auspicien van de chef van de Palestijnse Autoriteit Mahmoud Abbas, een lied werd gezongen en opgedragen aan de beruchte Coastal Road Massacre van 1978.

Tijdens het bloedbad dat toen tijdens die bloedige raid werd uitgevoerd door terroristen van al-Fatah, werden 37 Israeliers vermoord, onder hen bejaarde mensen, vrouwen en 13 kinderen. Bovendien geneerde de Palestijnse Autoriteit zich niet in het minst om twee zomerkampen te vernoemen naar Dalal Mughrabi, de vrouwelijke terrorist die deze bloedige aanval langsheen de kustweg leidde.

Het uitgekozen nummer dat werd uitgevoerd op het Fatah-evenement verheerlijkte de moordenaars van de kustweg als ‘roofvogels’ en als ‘heldhaftig’. Ook werden de diverse stages van de aanval uitgebeeld, die begon toen terroristen vanuit Libanon via de zee aan land kwamen.

PMW haalt ook recente voorbeelden aan van verheerlijking door de Palestijnse Autoriteit van de terroriste Mughrabi waarbij de jeugd werd in betrokken – ondanks de vele en herhaalde verzoeken van Israel en de VS dat de Palestijnse Autoriteit zou stoppen met de Palestijnse jeugd te hersenspoelen met haat jegens Israel.

Zo bijvoorbeeld werd tijdens de slotceremonie op de Dalal Mughrabi zomerkampen van de PA voor meisjes in
Bethlehem, door de meisjes een theaterstuk gebracht getiteld “Dalal de legende”.
Het stuk werd naar verluidt goed gesmaakt door het publiek.

Yousuf Al-Aref, de locale al-Fatahleider in Bethlehem verklaarde dat het “naamgeven van deze zomerkampen naar de Shahida (martelares) Dalal Mughrabi, het gevoel van verbondenheid en burgerschap bij de Palestijnse meisjes versterkt.”

De officiele televisieomroep van de PA besteedde uitgebreid aandacht aan een ander Dalal Mughrabi Zomerkamp, dit keer in Syrie. Op de volgende videobeelden stonden de camera’s gericht op de T-shirts met foto’s op de rugzijde van Mughrabi die werden gedragen door de deelnemers.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » do okt 02, 2014 8:15 am

Hans ik reken geen kinderen af op hun ouders en wat ik ook vind dat de mensen in Gaza geen toekomst hebben door het beleid van de Joden terwijl zei beter moesten weten in wereld oorlog 2 hadden zei ook geen toekomst weet je wie de grootste smeerlappen zijn de Engelsen door dit te laten gebeuren in 1948 werden Palestijnse verdreven van hun grond nou ik kan mij voor stellen dat je dan niet blij bent met de Joden zei moesten toch zeker weten wat vervolgen is en ik reageerde op Kees zijn opmerking ik geeft niks wat ik erg egoïstische vind en nog maals je moet zelf weten wat je doet maar jou opmerking dat ik de grootste egoïst bent kan jij niet bewijzen niet dat ik daar van wakker ligt van jou opmerking maar ik wil het wel kwijt ik zou zeggen Hans kijk zelf eens meer in de spiegel voor je een ander beticht van egoïst en dan niet schrikken he . 5qw 5qw

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Wilhelmus Johannes » do okt 02, 2014 8:33 am

Er bestaat niet zoiets als een Palestijns volk.. Er heeft in de hele geschiedenis nooit een Palestijns volk bestaan. Er is een entiteit gecreeerd, die helemaal niet bestond. Er bestaat geen Palestijnse taal, geen Palestijnse cultuur en er is nooit sprake geweest van een land dat bestuurd werd door Palestijnen. Wat men heden ten dage het Palestijnse volk noemt is niets anders dan een verzameling Arabieren uit verschillende Arabische landen.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » do okt 02, 2014 8:40 am

Ik hebt wel in de gaten dat jij van geschiedenis weinig weet of je houd je eigen dom Hans goed lezen Hans en geen praat van jou club vertellen 5qw

http://www.stopdebezetting.com/geschied ... 2-2-2.html

1920 Groot Britannië wordt het mandaat over Palestina toegewezen.

1922 Een Britse volkstelling geeft aan dat de Palestijnse bevolking bestaat voor 78% uit moslims, 11% joden, en 9,6% christenen. Totaal aantal inwoners: 757.182.

1925 In Parijs wordt de Revisionistische Partij opgericht met als doel, een joodse staat te stichten in Palestina én Transjordanië.

1929 Ongeregeldheden over aanspraken op de klaagmuur in Jeruzalem, door de Britten bloedig onderdrukt.

1931 Volkstelling in Palestina geeft 1.03.000 inwoners aan, waarvan 16,9% joden.

1936-1939 Talrijke provocerende terroristische aanslagen door zionistische organisaties op Palestijnse burgers. Vervolgens breekt een Palestijnse opstand uit tegen het toelaten van duizenden joodse immigranten door de Britten. Deze wordt door hen bloedig onderdrukt ten koste van 30.000 á 40.000 Palestijnse doden

1937 Commissie Peel beveelt de verdeling van Palestina aan, waarvan 33% als joodse staat wordt aangewezen. Een gedeelte van de Palestijnse bevolking moet van deze staat worden overgeplaatst. Dit is onaanvaardbaar voor de Palestijnen. Vervolgens heffen de Britten alle Palestijnse politieke organisaties op, deporteren vijf van hun leiders en stellen militaire rechtbanken in tegen opstand door Palestijnen.

1938 Zionistische bommen doden 119 Palestijnen, Palestijnse bommen doden 8 joden.

1939 Zionistenleider Jabotinsky schrijft: “de Arabieren moeten ruimte maken voor de joden in Eretz Israël. Het was mogelijk om de Baltische volken over te plaatsen (door Stalin), het is ook mogelijk om de Palestijnse Arabieren te verhuizen.”

- Het Britse Lagerhuis keurt een “White Paper” goed dat onder voorwaarden Palestina na 10 jaar onafhankelijkheid wil verlenen en de immigratie regelt van jaarlijks 15.000 joden voor de komende 5 jaar. In 1943 wordt dit vijfjaren plan verlengd

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Wilhelmus Johannes » do okt 02, 2014 8:51 am

Allemaal Linkse Poppenkast Bert.

.De Jordaanse koningen hebben tot 1988 nooit ontkend dat Jordanië Palestina is. Nog in 1981 herhaalde koning Hussein: ‘Jordanië is Palestina en Palestina is Jordanië.’P

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » do okt 02, 2014 8:57 am

Jij moet eens niet draaien Hans je bent een draaitol het spijt mij verder geen discussie over dit punt !!!!!! 9qq

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Wilhelmus Johannes » do okt 02, 2014 9:04 am

verder geen discussie over dit punt !!!!!!


Snap ik Bert,je bent veel te bang om door de mand te vallen op dit punt.
Einde discussie dan maar. 5qw 5qw

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » do okt 02, 2014 9:08 am

Wilhelmus Johannes schreef:
verder geen discussie over dit punt !!!!!!


Snap ik Bert,je bent veel te bang om door de mand te vallen op dit punt.
Einde discussie dan maar. 5qw 5qw
Als er een door de mand valt dan ben jij dat niet ik Hans 9qq

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » do okt 02, 2014 1:10 pm

Marine Le Pen geen goede vriendjes meer met PVV



Geplaatst door Frank Verhoef op 2 oktober, 2014 - 12:00



Marine Le Pen probeert een Europese partij zónder de PVV van Geert Wilders op te richten.

Wat gebeurt er als je de relatie met je partner verwaarloost? Dan groei je uit elkaar en kan het zomaar een keer gebeuren dat je partner naar andere mensen begint te kijken. Hetzelfde geldt voor vriendschappen. Als een vriendschap wordt verwaarloosd, dan houdt het een keer op. Zo ook voor Marine le Pen (Front National), die Geert Wilders (PVV) niet eens meer heeft gevraagd voor haar nieuwe Europese partij.

Le Pen zoekt naar voldoende leden om haar Beweging voor een Europa van Naties en Vrijheid (MENF) te kunnen oprichten zodat ze subsidie van Brussel kan ontvangen, maar daar heeft ze Wilders niet bij nodig. Sterker nog, ze heeft in haar zoektocht naar Nederlandse samenwerkingspartners bewust de PVV en Wilders overgeslagen. Ze is meteen naar twee ex-PVV'ers gestapt: Louis Bontes en Joram van Klaveren. Het AD schrijft:


Een woordvoerder van Le Pen bevestigt dat Wilders nooit op de hoogte is gesteld van die toenadering. "Dat was niet nodig," aldus Ludovic de Danne, die namens Le Pen de oprichting van de nieuwe partij coördineert. "Wilders wilde toch niet meedoen."

Wilders wil namelijk nog steeds - zegt 'ie - een Europese fractie met Le Pen vormen, maar geen nieuwe Europese partij samen met haar. Wilders: "We hebben altijd gezegd dat we graag met Front National een fractie vormen. Dat geldt nog steeds. Maar we gaan geen partij vormen, omdat we immers uit de EU willen." Dat is een consistent standpunt van Wilders, maar het laat wel zien dat het de laatste tijd niet meer helemaal botert tussen de twee partijleiders.

Le Pen had op z'n minst een kopje koffie kunnen drinken met de PVV-leider om te kijken of hij echt niet over te halen is om een nieuwe partij op te richten. Waarschijnlijk zit er meer achter deze actie van Le Pen dan je in eerste instantie zou denken. Overigens hebben Bontes en Van Klaveren resoluut nee gezegd tegen de toenadering van de dochter van de antisemitische Front National-oprichter Jean-Marie Le Pen: "Wij willen niets met die extreemrechtse en antisemitische partij te maken hebben." Waarvan akte.
van het hofblad van de pvv http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... -296393377

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » do okt 02, 2014 1:13 pm

Eindelijk: giften politieke partijen openbaar



Geplaatst door Frank Verhoef op 1 oktober, 2014 - 20:02


© Rijksoverheid/Phil Nijhuis / Wikimedia Commons

Nou, nou, poe, poe.

Het is zover hoor: de giften aan de politieke partijen zijn openbaar gemaakt. Het gaat dan om giften boven de 4500 euro. De PVV, die zich altijd heeft verzet tegen het openbaar maken van de giften, heeft in 2013 niet één gift ontvangen boven dat bedrag, zo blijkt.

Bij andere partijen valt het ook wel mee qua giften boven de 4500 euro (hier en daar een enkele gift), behalve bij SP en GroenLinks:


De grootste schenkers aan hun eigen partij zijn politici van de SP en GroenLinks, omdat die vooraf afspreken dat ze een bepaald percentage van hun inkomsten afdragen. Dat verschilt bij beide partijen per functie. Bij GroenLinks schommelt dat tussen de 10 en 15 procent, zegt een woordvoerder van het partijbestuur.

Wie dus hoopte op flinke onthullingen over koffers met geld (uit Israël of de VS) bij de PVV, moet helaas worden teleurgesteld. De PVV was geen rijke partij, de PVV is geen rijke partij en de PVV zal nooit een rijke partij zijn ook

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » do okt 02, 2014 3:29 pm

PVV wil ook Nederlandse bommen op ISIS Syrië




DEN HELDER -
De PVV wil dat Nederlandse F-16's ook doelen van Islamitische Staat (ISIS) in Syrië gaan bombarderen. Dat stelde Tweede Kamerlid Raymond de Roon donderdag in het debat over de militaire bijdrage aan de internationale coalitie om de terreurbeweging ISIS te bestrijden. Ook het CDA pleit ervoor ook luchtaanvallen uit te voeren in Syrië.


Raymond de Roon

Nederland beperkt de inzet echter tot ISIS-doelen in Irak, omdat er volgens het kabinet voor militair ingrijpen in Syrië geen internationale juridische basis bestaat. Volgens De Roon is ISIS als een slang. Het lijf strekt zich uit over Syrië en Irak, maar de kop zit in Syrië. Die kop moet worden vernietigd om de slang onschadelijk te maken, zei de PVV'er.

Volgens zijn CDA-collega Raymond Knops slaat Nederland ,,in praktische zin een heel vreemde figuur'' door begrip te hebben voor de Amerikaanse bombardementen in Syrië en zichzelf te beperken tot Irak

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » do okt 02, 2014 11:44 pm

Pensioen: Wel tekort, maar niet korten



Geplaatst op 02-10-2014






De meeste pensioenfondsen staan weer onder water. Oorzaak is de historisch lage rente. Maar door het invoeren van het nieuwe financiële toetsingskader (ftk) hoeven pensioenfondsen voorlopig niet te korten.

Het parlement bespreekt deze maand het nieuwe ftk, waarin de spelregels voor de pensioenfondsen zijn neergelegd. Het ftk wordt vanaf 1 januari aanstaande gefaseerd ingevoerd. Staatssecretaris Klijnsma heef toegezegd dat gedurende de overgang van de oude naar de nieuwe regels geen kortingen hoeven worden doorgevoerd. Pensioenfondsen moeten volgend jaar een plan indienen hoe zij aan de vereiste buffers van dertig procent kunnen komen. Om die te bereiken krijgen zij tien jaar de tijd. In praktijk krijgen zij zo elf tot twaalf jaar de tijd.

Middeling

Op papier leek het in augustus nog goed te gaan met de dekkingsgraden van de pensioenfondsen. Dat was het gevolg van de tijdelijke regels van de overheid. De pensioenfondsen mogen rekenen met de gemiddelde rente van de afgelopen drie maanden om hun verplichtingen vast te stellen. Bij een dalende rente wordt het pensioenfonds dus (tijdelijk) geholpen omdat de hogere rente van de eerste maanden nog meetelt. Aan de beleggingenkant profiteert het pensioenfonds omdat de obligaties (vaak zo’n 40 procent van de portefeuille) wel onmiddellijk reageren: obligaties worden meer waard als de rente daalt.

Dat effect loopt er echter elke maand uit, de eerste van de drie maanden – die met de hogere rente – telt een maand later immers niet meer mee. En dan daalt de dekkingsgraad weer. PNO Media is een van de weinige fondsen die daar transparant over publiceert. Zonder de driemaandsmiddeling staat dit fonds op 100,1 procent. Voor de meeste fondsen is de wettelijke bodem circa 105 procent.

Volgens AON Hewitt is de gemiddelde dekkingsgraad van de fondsen in september gedaald van 112 naar 108 procent. Omdat grote fondsen als ABP en Zorg en Welzijn qua dekkingsgraad redelijk vergelijkbaar zijn met PNO Media, staan die inmiddels ook onder water.

Geen korting in 2015

Door het nieuwe ftk hoeven gepensioneerden niet bang te zijn dat zij volgend jaar opnieuw gekort worden, zoals eerder is gebeurd bij de metaalfondsen PME en PMT en – in veel mindere mate – bij ABP. 2015 is een overgangsjaar voor de pensioenfondsen, die tot in 2016 plannen mogen opstellen hoe zij in tien jaar aan een dekkingsgraad van 130 kunnen komen. Dat is de - opgehoogde - buffer waarbij pensioenfondsen volledig mogen indexeren. Pas als pensioenfondsen gedurende vijf jaar niet in staat zijn om het door henzelf uitgestippelde pad te volgen, moeten zij alsnog gaan korten. Die korting mag over tien jaar worden uitgesmeerd. Alleen als fondsen onder een dekkingsgraad van circa 92 procent komen, moeten zij eerder ingrijpen.

Conservatief

Terwijl de pensioenfondsen ook dit jaar weer behoorlijke rendementen draaien, blijven zij zo in de gevarenzone. “Daarom vinden wij ook dat de buffers niet hoeven te verhoogd”, zegt directeur Liane den Haan van ANBO. “Met de lage rente staan de verplichtingen zo conservatief ingeschat, dat er geen extra zekerheden nodig zijn. Aan de rente kan niemand iets doen. Het is al erg genoeg dat daardoor indexatie voor iedereen, gepensioneerden en werkenden, zo lang uitblijft. Je kunt alleen van geluk spreken dat de inflatie momenteel laag is.”

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » vr okt 03, 2014 12:42 pm

'Trainingskamp jihadisten in de Ardennen'




BRUSSEL -
Radicale moslims in België hebben een trainingskamp opgezet in de Ardennen om zich voor te bereiden op de jihad. Volgens de Belgische kranten Het Nieuwsblad en De Standaard onderzoekt de politie de zaak.


Foto's van het kamp zijn op Facebook opgedoken. Ze staan op de pagina van een radicale moslim uit Brussel. „Dit is verontrustend en lijkt in niets op gewoon gezellig paintballen onder vrienden”, stelt de politie. „Dit heeft veel weg van een radicaal trainingskamp.”
:twisted: :evil:

Plaats reactie