Politiek cafe

Al wat niet met Polen te maken heeft mag hier geplaatst worden
Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Wilhelmus Johannes » zo sep 28, 2014 9:51 am

Nee hoor Bert,Alle Mohammedanen het land uitknikkeren is al een prima oplossing,dat kan ook ZONDER olie.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » zo sep 28, 2014 10:25 am

Hoe jij denkt is mij bekend maar gelukkig krijgen jullie nooit de meerderheid in dit land en zal de club van de PVV nooit iets worden als Roetetoeters of verliezers en wat ik het fijnste vind dat ik anders in elkaar zit zit in mij gene gekregen van mij ouder,s die de stelling hadden beter helpen als geholpen worden en dat heeft ons geestelijk en materieel geen windeieren gelegd .... 6qq 6qq en hebt jij als jou dag gekomen is veel uit te leggen bij Petrus .....

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » zo sep 28, 2014 10:32 am

Rutte 2 rekent zich rijk
Willem Vermeend en Rick van der Ploeg




De economen Willem Vermeend en Rick van der Ploeg concluderen dat Rutte 2 met de voorgenomen belastingherziening nauwelijks banen zal scheppen. Volgens de economen heeft staatsecretaris Wiebes economisch gezien geen ruimte om de gewenste lagere lastdruk op arbeid mede te financieren uit de verhoging van andere belastingen, zoals de BTW, accijnzen en energieheffingen. Deze verhoging remt de groei en werkgelegenheid en doet de positieve effecten van een verlaging van de belastingdruk op arbeid te niet. Een belastingherziening die teven de economie en werkgelegenheid aanjaagt, heeft volgens Vermeend en Van der Ploeg alleen maar zin als deze wordt gefinancierd uit lagere overheidsuitgaven. Het moet per saldo gaan om een echte belastingverlaging voor burgers en bedrijven, waarbij verhogingen achterwege blijven.






Op Prinsjesdag verraste het Kabinet Rutte 2 vriend en vijand met de aankondiging dat er de komende tien jaar honderdduizend extra banen gecreëerd worden. Deze nieuwe werkgelegenheid moet mede gerealiseerd worden met een ingrijpende belastingherziening. Bij deze herziening , waarvan een ruwe schets door staatssecretaris van Financiën, Eric Wiebes, aan de Kamer is toegezonden, wordt de belasting-en premiedruk op arbeid met 15 miljard verlaagd, gecombineerd met een netto lastenverlichting voor burgers van 3-5 miljard euro. Deze week bleek tijdens de zogenoemde financiële beschouwingen in de Tweede Kamer dat de beloofde banen gebaseerd zijn op een eigen ruwe inschatting van het kabinet en niet zoals gebruikelijk op een solide doorrekening van het CPB.

Ook zonder de inschakeling van deze rekenmeesters had het kabinet kunnen weten dat je met de globale opzet van het nieuwe stelsel, zoals Wiebes dat wil invoeren, geen honderdduizend nieuwe banen kan scheppen. Voor alle duidelijkheid, het gaat hier om extra werkgelegenheid die door lastenverlichting vooral in het mkb tot stand moet komen. De spoorboekjes van het CPB maken duidelijk dat de banencreatie in het bedrijfsleven pas echt op gang komt bij een netto structurele verlaging van de lastendruk op arbeid van 10-15 miljard euro. Maar dan moet die niet gecombineerd worden met forse lastenverzwaringen op de consumptieve bestedingen die toch al op een historisch laag niveau liggen. Volgens deze spoorboekjes leidt een netto verlaging van deze omvang, acht jaar na invoering, tot een indicatieve raming van 150.000 extra banen. Met de aanpak van het kabinet kom je in het beste geval op de lange termijn niet verder dan rond de 50.000 nieuwe banen.

Wiebes heeft geen ruimte om de BTW en ander heffingen te verhogen

Uit de door staatsecretaris Wiebes gepresenteerde schets van een nieuw belastingstelsel blijkt dat deze herziening in hoofdzaak gefinancierd wordt uit het schrappen van aftrekposten, fiscale toeslagen en andere tegemoetkomingen in de loon- en inkomstenbelasting. Een andere belangrijke financieringsbron om de lastendruk op arbeid te verlagen, is het verschuiven van de belastingdruk op arbeid naar consumptie. Dit komt neer op het verhogen van de BTW, accijnzen en energiebelastingen. Economische studies wijzen uit dat deze drukverschuiving op zich goed uitpakt voor de economische groei en werkgelegenheid, maar ook dat deze effecten pas op de langere termijn zichtbaar worden. Bovendien geldt wel als voorwaarde dat voor deze drukverhoging op consumptie voldoende ruimte is en dat de positieve effecten op groei en werk van de lagere lasten op arbeid niet te niet wordt gedaan door minder consumentenbestedingen en grenseffecten met buurlanden die lagere btw-tarieven en accijnzen hanteren.

Bij de verdere uitwerking en echte doorrekening van de herziening zal het kabinet al snel de conclusie moeten trekken dat het, gezien de lage groeiverwachtingen en te lage consumptieve bestedingen, onverstandig is om de nu al hoge heffingen op consumptie, zoals de BTW, accijnzen en energieheffingen, verder te verhogen. Met onze Nederlandse tarieven behoren we op deze belastingterreinen al bij de Europese kopgroep en een verdere verhoging leidt bovendien tot ongewenste grenseffecten met België en Duitsland. Als onderdeel van de belastingherziening is door links in de politiek ook een verhoging van de belastingdruk op vermogens voorgesteld. In een eerder column hebben we al becijferd dat deze verhoging slecht uitpakt voor familiebedrijven en bedrijfsinvesteringen, relatief weinig oplevert en vooral symboolpolitiek is ( zie http://www.armrijk.nl). De economische conclusie is kristal helder: Rutte 2 heeft geen enkele ruimte om met verhogingen van andere belastingen de beoogde belastingherziening en vereenvoudiging te financieren. Deze verhogingen remmen de groei van onze economie en werkgelegenheid: ze werken averechts.

Een Poolse landdag en geen extra banen

Uit het politieke debat deze week is ook duidelijk geworden dat alle partijen hun eigen opvattingen, ideeën en wensen hebben over de omvang en inhoud van de herziening. Een Poolse landdag die weinig goeds beloofd. Met een verdeelde Kamer en economisch gezien geen ruimte voor belastingverschuivingen begint Wiebes aan een hopeloze operatie. Met het budgetje van 3-5 miljard euro, zelfs nog onvoldoende om als smeergeld te dienen voor evenwichtige inkomenseffecten te komen, is het onmogelijk de banencreatie in de marktsector aan te jagen. De enige mogelijkheid die resteert, is een verlichting van de lastendruk op arbeid die gefinancierd wordt met lagere overheidsuitgaven. Vluchten kan niet meer! Deze conclusie zal vooral door de politieke partijen links van het midden niet worden gedeeld. Maar wie extra werkgelegenheid wil scheppen en dat kiezers belooft, zal dan wel met een eigen doorgerekend alternatief moeten komen.

Ook om een andere reden zijn lagere overheidsuitgaven noodzakelijk. Onderstaande tabel maakt duidelijk dat het beslag van de overheid op onze economie boven de 50% ligt en dat de uitgaven voor zorg en sociale zekerheid, die tot een zware lastendruk op arbeid leiden, onhoudbaar worden. Met dit grote beslag van de overheid op onze economie en deze uitgaven lopen we internationaal gezien volledig uit de pas en dat gaat ten koste van de concurrentiekracht van de Nederlandse economie. Ook om die reden is het nodig deze uitgaven gefaseerd te verlagen tot de gemiddelde niveaus 2000-2010; dat levert 25-30 miljard op. Daarmee ontstaat ook ruimte om de onderwijsuitgaven die van cruciaal belang zijn voor de groei van onze economie en werkgelegenheid te verhogen richting 6-7%, waarmee ons land internationaal aansluiting krijgt bij de koplopers in de wereld. Wie om welke reden dan ook de uitgaven voor zorg en zekerheid op het huidige niveau wil handhaven, moet ook accepteren dat de belastingherziening er niet zal komen en ook de extra banen niet die vooral ten goede komen aan lagere en middeninkomens.


Foto: CPB weet je wat ook een verschil is tussen jou mij Hans dat ik de blunders van dit kabinet ook plaats wat jij niet doet de minen van de PVV 5qw 5qw

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » zo sep 28, 2014 10:40 am

'Aanval VS in Syrië mogelijk in strijd met oorlogsrecht'





De Verenigde Staten hebben met de luchtaanval in Syrië mogelijk het oorlogsrecht geschonden. Dat schrijft mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch naar aanleiding van de berichtgeving over mogelijke burgerdoden op het Syrische dorp Kafr Deryan.




Een Syrische vrouw en haar kinderen staan angstig te schuilen bij hun huis na een luchtaanval op Aleppo.



Volgens het oorlogsrecht mogen alleen militaire doelen worden aangevallen en moeten strijders voorbereidingen treffen om het aantal burgerslachtoffers te beperken. Bronnen uit het Syrische Idlib meldden echter aan Human Rights Watch dat bij de bombardementen op het dorp Kafr Deryan ook onschuldige burgers zijn gedood. Tenminste negen personen zouden door Amerikaanse Tomohawk-raketten om het leven zijn gekomen. Onder hen twee mannelijke leden van terroristische beweging al-Nusra, maar ook twee onschuldige vrouwen en vijf kinderen.

De mensenrechtenorganisatie doet onderzoek naar de meldingen en roept de Verenigde Staten en bondgenoten op om betere voorzorgsmaatregelen te nemen om onschuldige slachtoffers te voorkomen. Een woordvoerder van het Pentagon meldt dat ook in de VS een onderzoek is gestart naar de mogelijke burgerslachtoffers

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Wilhelmus Johannes » zo sep 28, 2014 10:53 am

bertvaneck schreef:
Wilhelmus Johannes schreef:Uniform móét uit


Nederlandse soldaten is niet gevraagd, maar verplicht om geen uniform te dragen in bus of trein. Dat blijkt uit interne mededelingen van defensie.

Vrijdag betoogde vicepremier Asscher nog dat het slechts om een advies ging. Maar op intranet van het leger en in brieven is van een advies geen sprake: „Militairen dienen tot nader order geen uniform te dragen tijdens woon-werkverkeer”, is te lezen. „Geen procent misverstand dat dit een order is”, stelt CDA-Kamerlid Knops.

Volgens een woordvoerder van minister Hennis (Defensie) is er strikt gezien geen sprake van een order „omdat deze instructie niet persoonlijk is meegedeeld aan het personeel

http://www.telegraaf.nl/telegraaf-i/7Dp/8rMRF

En weer staan Asscher en Hennis keihard te liegen. :twisted: :twisted:
Een pluim op de hoed voor Knops 6qq 6qq
Als het aan jou zou liggen word er alleen maar olie op het vuur gegooit jij moet gaan solliciteren als PR man bij de PVV .... 5qw




zo 28 sep 2014, 00:07

ISIS-vlag in beslag genomen
Foto: TLG
HOORN -

De Hoornse politie heeft zaterdagavond een ISIS-vlag in beslag genomen. Die was van drie jongens die hiermee zwaaiden, terwijl ze in een zwarte Volkswagen Polo door Hoorn reden en 'Allah-hu akhbar' schreeuwden.

De politie ontving rond 18.00 uur een melding over de jongens, meldt het Noord-Hollands Dagblad. Agenten kregen de Polo al snel in de smiezen en zetten die aan de kant. Na overleg met Justitie is besloten om de vlag in beslag te nemen. De jongens mochten na een kort gesprek met de agenten hun weg vervolgen.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » zo sep 28, 2014 11:12 am

Het incident heeft op Facebook geleid tot felle reacties. Ja wat daar op zit op facebook is 80 % tuig van de richel ik kom daar alleen omdat mij 6 kleinkinderen dat vroeger verder wil ik daar niks mee te maken hebben en nog iets het is te hopen voor jou als jij 71 jaar bent nog in staat bent om zo iets te leiden waar ik een keer vond dat hij onder maats presteerde zijn laatste debat en waar jou roetetoeter alleen maar voor de Buenen een motie van wantrouwen kon in dienen ..en verder asociaal woord gebruik wat ben ik blij dat de 136 andere leden beschaafder zijn !!!!!!!!!! 6qq

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Wilhelmus Johannes » zo sep 28, 2014 11:22 am

bertvaneck schreef:Het incident heeft op Facebook geleid tot felle reacties. Ja wat daar op zit op facebook is 80 % tuig van de richel ik kom daar alleen omdat mij 6 kleinkinderen dat vroeger verder wil ik daar niks mee te maken hebben en nog iets het is te hopen voor jou als jij 71 jaar bent nog in staat bent om zo iets te leiden waar ik een keer vond dat hij onder maats presteerde zijn laatste debat en waar jou roetetoeter alleen maar voor de Buenen een motie van wantrouwen kon in dienen ..en verder asociaal woord gebruik wat ben ik blij dat de 136 andere leden beschaafder zijn !!!!!!!!!! 6qq


136???? Ik zie er meestal maar 3 of 4,met jou als opperhoofd en betweter.
En nu is Facebook opeens weer tuig,hahaha jij bent net een struisvogel Bert,je zou zelfs lid van dit Rampen Kabinet kunnen zijn,WEGKIJKEN van ALLES dat niet in jouw straatje past

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » zo sep 28, 2014 11:33 am

Wilhelmus Johannes schreef:
bertvaneck schreef:Het incident heeft op Facebook geleid tot felle reacties. Ja wat daar op zit op facebook is 80 % tuig van de richel ik kom daar alleen omdat mij 6 kleinkinderen dat vroeger verder wil ik daar niks mee te maken hebben en nog iets het is te hopen voor jou als jij 71 jaar bent nog in staat bent om zo iets te leiden waar ik een keer vond dat hij onder maats presteerde zijn laatste debat en waar jou roetetoeter alleen maar voor de Buenen een motie van wantrouwen kon in dienen ..en verder asociaal woord gebruik wat ben ik blij dat de 136 andere leden beschaafder zijn !!!!!!!!!! 6qq


136???? Ik zie er meestal maar 3 of 4,met jou als opperhoofd en betweter.
En nu is Facebook opeens weer tuig,hahaha jij bent net een struisvogel Bert,je zou zelfs lid van dit Rampen Kabinet kunnen zijn,WEGKIJKEN van ALLES dat niet in jouw straatje past
Doe mij een plezier blijf jij gewoon bij je club van bruinhemden en ik kan dan misschien een betweter zijn maar geen racist ......

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » zo sep 28, 2014 11:36 am

En bij deze je bent bij mij te gast ik niet bij jou dus hou je aan mij regels en bevalt het jou niet moet je niet blijven mij gastvrijheid moet je niet misbruiken duidelijk :evil:

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » zo sep 28, 2014 12:24 pm

onder elk ras hebt je uitzonderingen maar laten wij eerst naar ons eigen kijken zoals de SGP en de Christen unie ook samen goed voor tien zetels die zijn geen haar beter nou ben ik niet het type van alles mag en moet kunnen misschien jij wel waar 1 op de drie echtscheidingen voor komt in vrijheid blijheid nou ik niet ik ben voor degelijkheid en voor christelijke normen en bij deze groepen komt het veel minder voor .....

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » zo sep 28, 2014 12:30 pm

Rel over foto Máxima




DEN HAAG -
Koningin Máxima is 'ongevraagd' met de Surinaamse presidentsvrouw Ingrid Waldring-Bouterse op de foto beland. Volgens de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) heeft er „geen onderhoud plaatsgehad“ tussen de twee vrouwen.


Op de foto, die terloops zou zijn gemaakt tijdens een receptie van secretaris-generaal Ban Ki-moon van de Verenigde Naties in New York, staat Máxima naast de vrouw van president Bouterse. De omstreden Surinaamse president werd in 1999 in Nederland bij verstek veroordeeld tot 11 jaar cel wegens drugshandel.

De foto kwam waarschijnlijk in de openbaarheid door de Surinaamse ambassadeur bij de Verenigde Naties, Henry Mac Donald, die hem op Facebook plaatste.

„Er zijn zoals gebruikelijk zowel officiële als informele foto's gemaakt”, aldus de woordvoerster van de RVD. „De betrokken foto is ongezocht gemaakt; de ontmoeting vond plaats als onderdeel van een reeks personen die voorgesteld werden.”
Dat bedoel ik met Facebook sensatie zoekers tuig van de richel !!!!!!!

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Wilhelmus Johannes » zo sep 28, 2014 12:32 pm

Je vergeet het CDA Bert. 9qq

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » zo sep 28, 2014 1:03 pm

Wilhelmus Johannes schreef:Je vergeet het CDA Bert. 9qq
Ik vergeet niks cda deze zijn ook niet tegen arbortes deze club zie ik niet meer als echt christelijk nou vind ik dat geloof van politiek gescheiden moet blijven .....daarom dat ik hun niet mee telden in de zetels

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » ma sep 29, 2014 6:01 am

Later sterven berooft gezin terminaal zieke
door Arno Reekers



AMSTERDAM -
Voor een terminaal zieke man wordt oudejaarsdag een kritische datum. Als hij ná 31 december overlijdt, krijgen zijn nabestaanden jaarlijks 15.000 euro minder. Dat is een bitter gevolg van de nieuwe pensioenregels die staatssecretaris Klijnsma doorvoert.



De betrokken patiënt (een man van begin vijftig met vergevorderd stadium van kanker) is verbijsterd over de gang van zaken. Hij noemt de wetgeving „verwerpelijk’’. De man, die zijn naam niet in de media wil, vreest dat hij niet snel genoeg zal overlijden: „Er is geen enkele overgangsbepaling waardoor het ook niet mogelijk is om maar iets te repareren voor mijn nabestaanden.’’

De krankzinnige situatie dat de man uit financieel oogpunt vóór de oliebollen van oudjaar zou moeten overlijden, is ontstaan door het nieuwe pensioenstelsel. In dat stelsel is onder meer vastgelegd dat via de pensioenfondsen alleen een pensioen mag worden opgebouwd over een loon tot 100.000 euro bruto per jaar.

Het nabestaandenpensioen (voor de partner en kinderen die achterblijven) is gebaseerd op het ouderdomspensioen dat bereikt wordt als iemand blijft leven en doorwerkt. De partner krijgt 70 procent van het ouderdomspensioen. Maar nu opeens het ouderdomspensioen op een loon van 100.000 euro is gemaximeerd, valt het nabestaandenpensioen veel lager uit.

Iedereen die deelnemer is van een pensioenfonds krijgt jaarlijks het Uniform Pensioenoverzicht waarin staat hoeveel ouderdomspensioen én hoeveel nabestaandenpensioen er is.

Wetgeving komt te laat

De getallen in de brief met het pensioenoverzicht kloppen nu niet meer voor de inkomens vanaf 100.000 euro. Naar schatting betreft die 150.000 gezinnen.

Het grote probleem is dat de wetgeving die dit alles moet regelen nog niet klaar is. Op zijn vroegst komen de precieze regelingen ergens in december beschikbaar. Verzekeraars kunnen niet vóór 31 december al de gezinnen die dit risico willen bijverzekeren helpen. Voor veel gezinnen is bijverzekeren nodig omdat hun uitgaven (zoals hypotheek) zijn gebaseerd op de beloften uit het Uniform Pensioenoverzicht.

De echtgenote van de uitbehandelde patiënt zal binnenkort weduwe zijn en zal achterblijven met de zorg voor hun twee kinderen. Zij is verdrietig en boos tegelijk: „Hij kan er niets aan doen dat hij ziek geworden is, maar ik zou graag willen houden wat in een pensioenoverzicht altijd is aangegeven. Dit is onbetrouwbare wetgeving en een dito overheid.’’
het heel erg maar er zijn zat mensen die moeten leven van die 15000 euro Aow :?:

admin
Site Admin
Berichten: 503
Lid geworden op: do aug 18, 2011 11:56 am

Re: Politiek cafe

Bericht door admin » ma sep 29, 2014 10:35 am

Je moet je anti koningshuis praatjes ergens anders Houden niei op MIJ FORUM daar ben ik niet van gediend dat moet je maar doen op de webside van de PVV en nog iets ik zegt dit niet meer ik ben dat gezwam spuugzat :evil:

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » ma sep 29, 2014 2:21 pm

D66 vraagt Blok naar 'sjoemelen' isolatie-eis




DEN HAAG -
Minister Stef Blok (Wonen en Rijksdienst) moet wat D66 betreft snel met een verklaring komen voor de beschuldiging dat hij zou hebben 'gesjoemeld' met de aangescherpte eisen voor woningisolatie.




Minister Stef BlokFoto: ANP



Die beschuldiging wordt geuit in het vakblad Bouwformatie. Daarin wordt tevens gesteld dat Blok heeft geprobeerd publicatie van een interview met een topambtenaar over dit onderwerp te verbieden. Dat laatste wordt ten stelligste ontkend door zijn woordvoerder. „Hij heeft het interview niet eens gezien en houdt niet van verbieden”, zegt hij.

Het Tweede Kamerlid Kees Verhoeven (D66) wil het onderwerp dinsdag aan de orde stellen tijdens het vragenuurtje. „De aantijging van Bouwformatie is zeer ernstig”, aldus Verhoeven. Hij wil weten of de Tweede Kamer niet of verkeerd is geïnformeerd over de isolatie-eisen aan nieuwbouwwoningen, zoals in het vakblad wordt gesteld. Die eisen zouden tegen de afspraken in op verzoek van de bouwbedrijven naar beneden zijn bijgesteld, aldus Bouwformatie.

Directeur/uitgever Jourdain Martens meent dat Bloks ministerie hem onjuiste informatie heeft verstrekt. Zo zou worden afgeweken van gemaakte afspraken in het energieakkoord. De toenmalige minister Liesbeth Spies droeg de bouwbranche op nieuwbouwwoningen per 1 januari 2015 40 procent beter te isoleren.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » ma sep 29, 2014 2:37 pm

Asscher voorziet baanloze toekomst




DEN HAAG -
Minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken sluit niet uit dat er in de toekomst voor veel mensen geen betaald werk meer is. Door technologische ontwikkelingen kan de meeste arbeid straks wellicht door robots of machines worden verricht. De overheid moet er dan voor zorgen dat er voor die mensen wel een inkomen is, zodat ze kunnen blijven profiteren van de welvaartsgroei.




Minister Asscher van Sociale ZakenFoto: ANP



Asscher zal dat maandag zeggen tijdens een congres in Den Haag. Welke voorziening hem precies voor ogen staat om mensen zonder werk een inkomen te garanderen, laat de minister in het midden. Hij onderstreept wel dat er dan „nieuwe instrumenten” moeten komen. „Dat gaat niet met ons huidige stelsel.”

Mocht een baanloos leven voor veel burgers op termijn realiteit worden, dan moet ook het fiscaal stelsel op de helling, vindt Asscher. „Bijvoorbeeld: wat gebeurt er met de loonbelasting als veel minder mensen werken?“

Voor Asscher is een toekomst waarin robots het werk van mensen overnemen allerminst denkbeeldig. Hij wijst op ontwikkelingen die nu al gaande zijn, zoals zelfrijdende auto's en volautomatische melkrobots. „Robots worden in hoog tempo toegankelijker, betrouwbaarder en goedkoper. Ze zijn goedkoop, snel, nooit ziek, werken 24 uur per dag.”

De overheid moet zich er volgens de vicepremier echter niet bij neerleggen dat veel werk dat nu nog door mensen wordt verricht, verloren dreigt te gaan. Via bijvoorbeeld onderwijs, opleiding, verlaging van de lasten op arbeid en een betere begeleiding van werklozen moet zijn proberen te voorkomen dat het zo ver komt.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma sep 29, 2014 6:39 pm

ma 29 sep 2014, 18:47

Nederland helpt Libanese douane
DEN HAAG -

Nederland gaat de Libanese douane helpen, onder meer met trainingen. Het is van het grootste belang dat de grens van Libanon met Syrië goed wordt bewaakt, zei minister Frans Timmermans (Buitenlandse Zaken) maandag na overleg met zijn Libanese ambtgenoot Gebran Bassil.

Een betere grensbewaking moet voorkomen dat gewapende extremistische strijders de grens overgaan en de stabiliteit van het land verder ondermijnen. Ook geeft het kabinet geld om de civiel-militaire samenwerking in het land te verbeteren.

De komende 3 jaar maakt het kabinet hier 1,8 miljoen euro voor vrij.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2313 ... ane__.html

kees
Berichten: 536
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 5:57 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door kees » ma sep 29, 2014 7:23 pm

Ik zie nog steeds niet in dat onze luchtmacht in Syrie moet gaan bombarderen. Laat die mensen het daar zelf uitzoeken. Europa is ook tot stand gekomen door zelf oorlog voeren en dat heeft door de eeuwen geleid tot de landen die we nu hebben. Eerst heeft Amerika daar in noord-afrika de zaak opgenaaid, zoals ze ook in Oekraine gedaan hebben, en in Egypte. Laat die landen het zelf uitzoeken dan komt er vanzelf een evenwicht. Met al dit ingrijpen in andere landen duurt het veel langer voor er een orde is en het kost veel meer slachtoffers.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » ma sep 29, 2014 10:04 pm

Kees ze gaan daar niet heen ze gaan naar Irak en ik sta daar helemaal achter je kan zo een club niet zijn gang laten gaan .... :?:

Plaats reactie