Politiek cafe

Al wat niet met Polen te maken heeft mag hier geplaatst worden
bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » do sep 25, 2014 5:39 pm

Nee gewoon een vrouw met het hart op de juiste plek je zal maar moeten leven en moeten lopen voor je leven ...

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Wilhelmus Johannes » do sep 25, 2014 5:42 pm

je zal maar moeten leven en moeten lopen voor je leven ...


Zal niet zolang meer duren Bert voordat De Nederlanders uit de Bananen Republiek Nederland dat moet in hun eigen land moeten.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Wilhelmus Johannes » do sep 25, 2014 5:45 pm

Dit is maar één van de honderden voorbeelden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2312 ... zen__.html

Het gaat hier dus over ONS EIGEN LAND Bert.

admin
Site Admin
Berichten: 503
Lid geworden op: do aug 18, 2011 11:56 am

Re: Politiek cafe

Bericht door admin » do sep 25, 2014 5:49 pm

Wilhelmus Johannes schreef:
je zal maar moeten leven en moeten lopen voor je leven ...


Zal niet zolang meer duren Bert voordat De Nederlanders uit de Bananen Republiek Nederland dat moet in hun eigen land moeten.

Daar ben ik ik niet bang voor maar type zoals jij moeten maar beginnen met achterom te kijken ik word door deze mensen met respect behandeld in de supermarkt naast ons complex,s

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Wilhelmus Johannes » do sep 25, 2014 6:02 pm

admin schreef:
Wilhelmus Johannes schreef:
je zal maar moeten leven en moeten lopen voor je leven ...


Zal niet zolang meer duren Bert voordat De Nederlanders uit de Bananen Republiek Nederland dat moet in hun eigen land moeten.

Daar ben ik ik niet bang voor maar type zoals jij moeten maar beginnen met achterom te kijken ik word door deze mensen met respect behandeld in de supermarkt naast ons complex,s


Winkels of bedrijven waar die lui "werken" daar kom ik niet Bert.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » vr sep 26, 2014 6:13 am

Koopkrachtstijging gaat in rook op
door Ronald van Gessel



DEN HAAG -
De koopkrachtplaatjes die het kabinet met Prinsjesdag voorschotelde kunnen nu al weer in de prullenmand. Met name voor werkenden was uitgegaan van een daling van de pensioenpremies, die moesten zorgen voor de kleine plusjes van gemiddeld een half procent.



Maar volgens de pensioenfondsen zit die premiedaling er bij de huidige ultralage rentestand helemaal niet in. Het Centraal Planbureau hield rekening met een daling van de pensioenpremies, omdat in het nieuwe pensioenstelsel mensen per jaar minder pensioen gaan opbouwen, de pensioenleeftijd is opgehoogd en mensen met een inkomen boven de ton drastisch minder pensioenpremie mogen aftrekken.

De praktijk is echter anders. Door de recente rentedaling dreigt een aantal fondsen nog voor het eind van het jaar terug te vallen in een situatie waarbij ze een dekkingstekort hebben. Bovendien dwingen de nieuwe regels de pensioenfondsen grotere buffers te creëren.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » vr sep 26, 2014 6:19 am

Winkels of bedrijven waar die lui "werken" daar kom ik niet Bert.[/quote]Hans dat hoeft jij niet te schrijven dat wist ik wel nou wij wel wij kunnen geen tweede rangs burgers maar een ding ik zal weinig supermarkten weten waar niet deze jongens of meisjes werken gelukkig en als ik een vraag hebt of iets niet kan vnden word ik keurig geholpen 6qq 6qq festivdd

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » vr sep 26, 2014 7:17 am

Namen ISIS-bestrijders strikt geheim
door Charles Sanders



VOLKEL -
Nederlandse F-16-vliegers die ISIS in Irak gaan bestrijden, blijven uit veiligheidsoverwegingen strikt anoniem.






Zelfs de naam van de detachementscommandant, tijdens vorige missies naar Afghanistan en Bosnië nog openbaar, wordt vanwege het extreem hoge persoonlijke dreigingsniveau geheimgehouden.

De eerste twaalf piloten zullen naar verwachting niet voor volgende week vrijdag het luchtruim richting Jordanië kiezen. Verkenners van de Koninklijke Luchtmacht onderzoeken momenteel twee locaties in Jordanië als mogelijke uitvalsbasis voor de zes toestellen en de twee reservejachtvliegtuigen.

Waarschijnlijk zullen de Nederlanders daar samen met zes Belgische F-16’s gaan opereren. De piloten zijn tijdens hun operationele loopbaan continu bijgeschoold voor de ultieme nachtmerrie: wat te doen als achter vijandelijke linies de schietstoel moet worden gebruikt?

Hun jaarlijkse training is een voortdurende aanvulling van de overlevingstechnieken tijdens de pilotenopleiding in de Verenigde Staten en vindt plaats op het Vliegveiligheid Oefen en Test Centrum (VOTC) van helikopterbasis Gilze-Rijen.

’Personnel recovery’, de lessen zelfredzaamheid in geïsoleerd en vijandelijk gebied en hoe terug te keren naar eigen troepen, zal de piloten op hun missies boven de woestijn van Noord-Irak van pas komen bij een onverhoopte ’bail out’.

Ook zijn er voortdurende tests om doorzettingsvermogen en mentale veerkracht van de vliegers te peilen. Vanwege de ISIS-wreedheden lijken de vooruitzichten om te overleven als het gruwelscenario zich voltrekt dat een coalitiepiloot gevangen wordt genomen, nihil.

Onder de vliegers heerst in elk geval geen angst. Voor deze missie is er hetzelfde enthousiasme als tijdens eerdere uitzendingen naar brandhaarden in Bosnië, Kosovo en Afghanistan, meldt de Koninklijke Luchtmacht.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » vr sep 26, 2014 2:34 pm

Kabinet kiest voor drie grote windparken op zee



26/09/14, 13:56 − bron: ANP



© anp. Het Prinses Amalia Windpark in de Noordzee, ter hoogte van IJmuiden.

Er komen drie grote windmolenparken op zee. Dat heeft het kabinet vandaag besloten. Negen vergunningen die eerder voor windparken op zee waren afgegeven, worden ingetrokken. De betrokken energiebedrijven krijgen compensatie. Over de hoogte moet nog worden onderhandeld. .



© anp.

Windmolens in het Nederlandse landschap.


Volgens de betrokken ministers Henk Kamp (Economische Zaken) en Melanie Schultz (Infrastructuur en Milieu) gaan door clustering van de nieuwe windparken de kosten flink omlaag. In de drie gebieden komen in totaal 5 windparken. Het levert de komende 15 jaar in totaal een besparing van 3 miljard euro op, aldus Kamp.

Volgend jaar kan bij Borssele worden begonnen met de ontwikkeling van het eerste park. Dit park komt zeker 22 kilometer in zee te liggen. De andere parken voor Noord- en Zuid-Holland komen op maximaal 18,5 kilometer uit de kust. Doordat ze dichter bij land liggen dan gepland, wordt nog eens 1,2 miljard bespaard.

De procedure is ook veranderd. De onderneming die het beste en goedkoopste een windpark kan bouwen, krijgt tegelijkertijd een vergunning én subsidie. Voorheen moesten energiebedrijven eerst een vergunning bemachtigen en pas daarna kon een subsidie worden aangevraagd.

Energieakkoord
Windenergie speelt een belangrijke rol in het Energieakkoord. Dat akkoord werd vorig jaar gesloten door overheid, bedrijfsleven, milieuorganisaties en sociale partners om de energievoorziening in Nederland te verduurzamen.

Eerder dreigde energiebedrijf Eneco de aanleg van een windmolenpark voor de kust van Bergen aan Zee te schrappen als minister Henk Kamp van Economische Zaken de al verleende vergunning zou herzien. Kamp had in april gezegd dat hij de vergunningen voor windparken nog eens onder de loep wil nemen omdat hij dacht dat het goedkoper kon.
Super actie van deze minister 7qq 6qq 6qq

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Wilhelmus Johannes » vr sep 26, 2014 6:48 pm

Alle windmolenparken in zee kampen met verzakkingen, schade honderd miljoen

Categorie: Energie

16 juni 2011 - Alle windmolenparken op zee kampen met verzakkingen van het tussenstuk van de molens. De sector weet niet goed hoe ze het probleem op moet lossen; wel worden de molens al goed in de gaten gehouden. De schade om het op te lossen bedraagt al gauw honderd miljoen euro, zo werd woensdagmiddag duidelijk bij een trip naar het windmolenpark in de Noordzee van Noordzeewind, de joint-venture van Nuon en Shell, voor de kust van IJmuiden.

Transitiedeel
De verzakkingen bij het park van Noordzeewind kwamen in juli 2009 aan het licht. Het probleem werd ontdekt bij een inspectie door de bouwer van het park, Ballast Nedam, zo vertelde iemand van het bedrijf tegen ons. Het middelste deel van de windmolens, het deel tussen de fundering en de mast zelf, was een paar centimeter verzakt. Dat deel, het transitiedeel, wordt bij de bouw in de fundering geschoven en dan vastgezet met grout, een soort cement.

Waterpas
De reden dat de transitiepaal niet simpelweg met een 'flens' vastgeschroefd wordt aan de fundering is dat het bijna niet mogelijk is om een fundering er helemaal recht in te slaan. De mast moet echter wel recht staan, vandaar dat grout wordt gebruikt om het transitiedeel en daarmee de mast daarboven precies recht te zetten. Door de krachten die de golven en de wind op de molen uitoefenen ontstaan er echter in de loop van de tijd gaten tussen het grout en de paal. De paal kan dan gaan verzakken als een molen ineens stil komt te staan omdat het te hard gaat waaien, zo vertelde de projectmanager Albert Ploeg van het park tegen Energieenwater.net, woensdagmiddag op de boot.

Beton storten
Het probleem bij het park van Nuon en Shell is inmiddels opgelost. Er is beton in de 36 funderingspalen gestort.Typisch aan dit park is echter dat de transitiepaal aan de binnenkant van de funderingspaal zit, waardoor de transitiepaal vast komt te staan in het beton. Bij alle andere parken in zee zit het tussendeel aan de buitenkant van de funderingspaal en dan werkt dit foefje niet. Dat is het probleem waar anderen eigenaren van windmolenparken in de Noordzee mee te maken hebben. Er staan er inmiddels zo'n 1300 molens. Nadat het euvel was ontdekt bij Noordzeewind heeft de projectmanager zijn concullega's opgebeld met de tip om toch ook maar eens naar hun eigen palen te gaan kijken.

Lassen
Die zijn inmiddels aan het rekenen geslagen en goed gaan monitoren. De vraag die de ingenieurs zich stellen is hoe lang de palen het houden. Bij de bouw van een molen worden tijdelijk een soort blokjes in de funderingspaal gezet om de transitiepaal te ondersteunen totdat het grout droog is. Op die blokjes steunen de palen nu en de vraag is dus hoe lang ze dat houden. Uiteindelijk zal er toch gelast moeten worden, zo verwacht Ploeg. Het vastzetten van het transitiedeel met pennen of iets dergelijks brengt het risico met zich mee dat de paal zelf gaat scheuren.

Wie gaat betalen?
Een volgend probleem is natuurlijk wie dat gaat betalen. Nuon en Shell zeggen dat de bouwer, Ballast Nedam, verantwoordelijk is. Die stelt echter dat de parken gebouwd zijn volgens internationale normen en dat er ook op is toegezien dat dat is gebeurd. Alle bouwers hebben dan ook dezelfde fout gemaakt. Die normen zijn de normen van DNV (Det Norske Veritas) en het Nederlandse ingenieursbureau DHV heeft gecontroleerd of Ballast Nedam zich daaraan heeft gehouden.

Bard-oplossing
Funderingspalen van nieuwe parken zullen taps gaan toelopen, zo zegt Ploeg. Dan kan de transitiepaal niet verzakken. Ook zal de huid van de pijp ruwer worden gemaakt. Een andere optie is om het type funderingspalen van Bard te gaan gebruiken. Daar bestaat de fundering uit drie palen die boven bij elkaar komen. Er zullen dan minder krachten inwerken op de transitiepaal. De projectleider is echter niet enthousiast. Het probleem van dit type fundering is dat de drie delen boven aan elkaar gelast worden en dat de naden mogelijk los kunnen raken door de krachten die er op komen te staan. Bovendien is het veel meer werk en zijn de kosten van deze funderingspalen dan ook een stuk hoger. Hij moet nog niet hoe lang de palen het houden. Mogelijk dat er ook een patent op deze palen zit.

Garantieperiode
Ondertussen is voor Noordzeewind eindelijk de fase ingetreden waarin het park zich al had moeten bevinden vlak na de ingebruikname in 2007, zo vertelt directeur Bart Hoefakker. Behalve de verzakkingen zijn er ook problemen geweest met de tandwielkast. Die moest vervangen worden. Daarbij moesten de dakjes van de turbinekasten bovenin opgesneden worden. De reden dat die niet open konden was dat de tandwielen toch niet kapot zouden gaan, zo redeneerde Vestas. Wel dus. Hopelijk gaat nu alles goed want volgend jaar loopt de garantieperiode van vijf jaar af en dan zijn Nuon en Shell zelf verantwoordelijk voor het onderhoud. Farce majeur is verzekerd maar technische problemen zijn niet goed te verzekeren, zo vertelt Hoefakker.

Copyright © Energieenwater.net

6qq 6qq 10qq 10qq

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » vr sep 26, 2014 10:12 pm

Waren ze maar net zo wijs als jou van jou type zeggen wij de besten stuurlui staan aan wal jij zal het niet zijn die weer niet negatief is maar dat zijn wij al gewent van jou wat moet jij toch een moeilijk leven hebben Hans nou gelukkig zit ik anders in elkaar 5qw 5qw festivdd

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » vr sep 26, 2014 10:43 pm

Helft heeft grote zorgen ISIS


Ruim de helft van de Nederlanders maakt zich zorgen om aanslagen nu Nederland heeft aangegeven de militaire missie tegen ISIS te steunen.


Dat blijkt uit een enquête in opdracht van RTL Nieuws. Ook denkt 50 procent dat er een verharding in de samenleving zal ontstaan.

Toch staat een meerderheid van de ondervraagden achter de missie, die bestaat uit het sturen van zes F-16-gevechtsvliegtuigen en 380 militairen. Slechts een derde vindt dat Nederland zich niet met het geweld in Irak en Syrië moet bemoeien.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » vr sep 26, 2014 10:45 pm

Rob Hoogland



Rob HooglandFoto: Telegraaf




Hm, ik wéét het niet, met dat fotobijschrift gisteren in deze krant. Dit stond er onder een kiek van een druk perron: „Bezorgd om zich heen kijkend loopt een NS-conducteur tussen de reizigers door die in- en uitstappen op het station in Tilburg.”






Terreurangst, werd daarmee gesuggereerd. Maar was daar ook sprake van? Werd in werkelijkheid niet de conducteur erdoor geplaagd, maar de dienstdoende bureauredacteur zélf? Misschien kijkt die arme spoorwegbeambte altijd wel zo. Wanneer je je als jochie ten doel hebt gesteld om groots en meeslepend te gaan leven, en je eindigt als treinconducteur, dan kun je aanvallen van somberheid volgens mij niet geheel en al uitsluiten. Wat ook zou kunnen is dat hij even eerder had ontdekt dat er een enorme scheur in de naad van zijn broek zat. Gezien de mondigheid van de hedendaagse treinpassagier zou ik het dan zelf als heel oncomfortabel hebben ervaren om kaartjes te gaan knippen. En was ik daardoor heel bezorgd om me heen zijn gaan kijken.

Angst?

Een slechte raadgever, wil ik er maar mee zeggen.

Heel het land bibbert van angst, zo lijkt het plots. Een of andere geflipte, naar Syrië afgereisde polderlandse jihadist, die al dan niet bewust is vergeten wat hij allemaal aan onze welvaart te danken heeft, mocht zo’n zeventien miljoen maal op de nationale radio- en tv-kanalen roepen dat de kruisvaarders ook in Nederland moeten worden gestopt. En wij begonnen met z’n allen als juffershondjes te beven, met alle gevolgen van dien.

Voorbeeld: dat fotobijschrift.

Ander voorbeeld: het verhaal dat Al-Qaeda zo jaloers is op de ’successen’ van ISIS, dat deze terreurorganisatie, om te laten zien dat zij er nog toe doet, overweegt om óók maar weer eens een paar plofjihadi’s te gaan inzetten. Hoewel daar misschien wel iets anders dan angst achter zit. Het verhaal werd immers naar buiten gebracht door EU-antiterreurchef Gilles de Kerchove. Zo’n man wil zijn budget voor de komende jaren óók veiligstellen.

Nóg een voorbeeld: het besluit van Jeanine Hennis, verwijzend naar de jihadistische moord midden op straat op de Britse militair Lee Rigby, om haar soldaten ongeüniformeerd aan het openbaar vervoer te laten deelnemen.

Onmiddellijk nadat dat tot mijn verbazing bekend was geworden, hoorde ik op Radio 1 enkele militairen reageren. Het deed me deugd te horen dat zij het eveneens een vreemde maatregel vonden. Ze waren trots op dat uniform. Je was soldaat of je was het niet, zeiden ze. En ik dacht: Srebrenica is geen opzichzelfstaand incident. Welke minister er ook aan het bewind is op Defensie, de lafheid wordt al een halve eeuw structureel van bovenaf opgelegd.

Ja, we lopen wellicht een ietsiepietsie meer risico in de trein.

Maar is dat een reden voor het zaaien, door media zowel als overheid, van zoveel angst?

Voorstel voor nieuw bijschrift: „Een NS-conducteur vertelt reizigers die in- en uitstappen op het station in Tilburg dat de trein op tijd vertrekt.”

Nadere mededelingen lijken mij voorlopig overbodig

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » za sep 27, 2014 10:07 am

Groentjes in bestuur snel in de problemen
Alexander Bakker



DEN HAAG -
Een half jaar na de gemeenteraadsverkiezingen is al een flink aantal nieuwe wethouders in de problemen gekomen. Sommigen slachtoffer van de daden van hun voorgangers, andere groentjes in het vak hebben blunders volledig aan zichzelf te wijten, blijkt uit onderzoek van De Telegraaf.




Cees Lok ...puberaal...

Dicky Voordijk-Nieuwenhuis …zwembaddossier…





Politicoloog Mirko Noordegraaf van de Universiteit van Utrecht waarschuwde gisteren in het blad Binnenlands Bestuur voor het gevaar van de grote aantallen onervaren wethouders die na de gemeenteraadsverkiezingen aan het werk zijn gegaan. Volgens hem zijn 761 van de in totaal 1483 wethouders ’groentjes’. Noordegraaf vindt dit ’heel riskant’ voor de lokale democratie en voor de burgers, omdat gemeenten volgend jaar verantwoordelijk worden voor de jeugdzorg en voor ondersteuning van ouderen en chronisch zieken.

Staatssecretaris Martin van Rijn (Volksgezondheid) is dan ook alert. Hij praat de komende weken met meer dan 400 wethouders over de nieuwe zorgtaken. Van Rijn wil weten hoe het staat met de voorbereiding hiervan. „Ik volg alles wat er gebeurt met tien vingers aan de pols”, zegt de bewindsman.

In Rotterdam ging het bij de installatie van de nieuwe bestuurders direct mis. De relatief onbekende Ingeborg Hoogveld van Leefbaar Rotterdam kreeg onvoldoende steun van de raad. Zij zou werkgever worden van haar eigen partner, oud-wethouder Marco Pastors. Hij was als topambtenaar verbonden aan het Nationaal Programma Rotterdam Zuid. Deze schijn van belangenverstrengeling ging zelfs enkele politici binnen de coalitie te ver.

Puinhopen

In Delft werd de kersverse D66-wethouder Aletta Hekker (Financiën) slachtoffer van de financiële puinhopen die haar voorgangers hadden achtergelaten. Onlangs maakte ze bekend dat Delft in financieel zwaar weer zat door de aanleg van een nieuwe spoortunnel.

De Roosendaalse VVD-wethouder Cees Lok merkte al snel dat niet alles kan en mag. Hij plaatste een filmpje op zijn Facebookpagina waarin een rondborstige dame zonder shirt en beha de schaar in het haar van de filmer zet. ’Zou ze ook goed kunnen knippen?’ vroeg hij zich af. De oppositie sloeg alarm: ’Onvergeeflijk puberaal gedrag’. De wethouder moest met de billen bloot: hij moest diepe spijt betuigen.

Ex-kraker en huidig wethouder Joris Wijsmuller van de Haagse Stadspartij was nergens te bekennen, toen in zijn eerste dienst als locoburgermeester een haatdemonstratie van ISIS-aanhangers in de Schilderswijk uit de hand liep. Een verklaring van het stadhuis gooide olie op het vuur.

In Culemborg zijn de druiven het zuurst: het college strandde al na 81 dagen. Dicky Voordijk-Nieuwenhuis gaf haar baan op om wethouder te worden voor de ChristenUnie. Maar bij het eerste moeilijke debat over een gevoelig zwembaddossier verdronk ze in politieke spelletjes.
:?: grote ogen

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » za sep 27, 2014 1:18 pm

Voorwaarden strenger
Thijs Rösken




Mensen die zonder inkomen zitten en een bijstanduitkering willen aanvragen, moeten steeds beter opletten of ze aan alle voorwaarden voldoen. Zo is vrijwilligerswerk in sommige gemeenten verplicht. Waar moet u zoal op letten?






In Enschede werd begin september een voorstel gelanceerd waarbij men eerst de pensioenpot moest opmaken om in aanmerking te komen voor bijstand. Dat plan is na een golf van kritiek ingetrokken, maar de schrik zat er goed in. Ook moeten mensen vrijwilligerswerk doen of Nederlands leren.

De overheid geeft gemeenten de laatste jaren meer de vrije hand om extra voorwaarden op te stellen voor de bijstand. Zo laten tientallen gemeenten mensen die langdurig werkloos zijn en een bijstanduitkering aanvragen, werken met behoud van de uitkering.

Weigert u te werken in ruil voor uw uitkering, dan kunnen ze die afnemen. Een tegenprestatie is niet de enige voorwaarde. Zo mag u bijvoorbeeld niet te lang op vakantie. Elk jaar mag u vier weken weg. Niet langer dan twee weken achter elkaar. Gaat u langer of emigreert u zelfs naar het buitenland, dan stopt de gemeente met de bijstandsuitkering. Houd de gemeente ook op de hoogte als u samen of juist apart gaat wonen, omdat dit gevolgen heeft voor de hoogte van uw uitkering.

De gemeente kan u als bijstandontvanger nog meer verplichten. Als er cursussen voor re-integratie, solliciteren of taalvaardigheid en medische of psychologische onderzoeken worden aangeboden, dan dient u hieraan mee te werken. Verder moet u blijven zoeken naar werk als u uw uitkering wilt blijven ontvangen. Een inschrijving als werkzoekende bij het UWV is verplicht.

Het is tevens verplicht om eens per week te solliciteren, ook voor werk dat niet goed op uw CV aansluit. Bewaar dus uitnodigingsbrieven, noteer met wie en wanneer u heeft gebeld en om welke functie dit ging. Als uw sollicitaties worden gecontroleerd, kunt u zonder goede administratie uw uitkering mogelijk kwijtraken. Het kabinet is van plan mensen die hun sollicitatieplicht niet nakomen drie maanden hun uitkering te ontnemen.

Raakt u ziek of moet u zorgen voor een ziek familielid, dan kunt u tijdelijk ontheffing krijgen. Doe hiervoor navraag en stop dus niet zomaar met solliciteren. Ook vrijwilligerswerk waarbij u vaardigheden ontwikkelt die nodig zijn om een nieuwe baan te vinden of een noodzakelijke opleiding van maximaal een jaar kunnen ontheffing van de sollicitatieplichten opleveren.

Heeft u nog een mooi bedrag op uw spaarrekening staan, dan vindt de overheid dat u dit eerst moet aanspreken voordat u in aanmerking komt voor een uitkering. Als alleenstaande mag u €5850 vermogen bezitten, voor alleenstaande ouders en stellen geldt een maximaal vermogen van €11.590. Zelfs de spaarpot van kinderen wordt meegerekend. Verder wordt gekeken naar de waarde van uw auto en de overwaarde op uw eigen woning (als die meer is dan €49.400, kunt u uw bijstand alleen als lening ontvangen).

Verdient u naast uw bijstandsuitkering bij, dan mag u maandelijks een kwart hiervan houden tot ongeveer €200. De rest wordt op uw uitkering in mindering gebracht. Ook kinderen die goed verdienen of inwonende ouders tellen mee. Als het kind onder de 16 is mag hij of zij onbeperkt verdienen, 16- en 17-jarigen mogen bijna €900 per maand bijverdienen en meerderjarige kinderen tellen helemaal mee. Gaat uw kind fulltime werken, dan wordt dus verwacht dat uw kind ook in uw levensonderhoud kan voorzien.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » za sep 27, 2014 1:31 pm

Wilders wil héél véél 'taqqiya-moslims'



Geplaatst door Tim Engelbart op 27 september, 2014 - 09:00








© Rijksoverheid/Phil Nijhuis / Wikimedia Commons

Geert Wilders schreef een ronkend anti-islamstuk voor het prestigieuze Gatestone Institute over het islamprobleem in Nederland. Hij schiet echter ruimschoots zijn doel voorbij door zijn potsierlijke maatregelen.

De anti-islamkliek in Amerika is niet zo heel groot. Het heeft er waarschijnlijk mee te maken dat slechts 0,8% van alle Amerikanen islamitisch is, tegenover - pak 'm beet - 5% in Nederland. Vandaar dat wanneer de Yankees beschouwingen zoeken over de mohammedaanse godsdienst ze al snel de ogen op Europese blikvangers als Geert Wilders richten.

Vanzelfsprekend gebruikt Geert Wilders - op zijn beurt - graag de Amerikaanse aandacht voor zijn zaak. Deels natuurlijk omdat in Amerika in veel sterkere mate dan bij ons media-aandacht om te zetten is in keiharde duiten. En deels, uiteraard, zodat hij zijn partij kan voorzien van een zweem van internationale legitimiteit, wat hem een electoraal argument oplevert. Nederlanders zijn immers nogal snel geïmponeerd wanneer je over jezelf kan melden dat je in hoog aanzien in het buitenland staat.

En met zulke wederkerige voordelen kan het natuurlijk niet anders dan dat je vroeg of laat dit ziet gebeuren: een Engelstalig artikel van de PVV-leider op de website van de prestigieuze Amerikaanse denktank Gatestone Institute. Heel mooi voor ome Geert! Er is echter één probleem: Wilders laat weer eens zien dat zijn visie op de islam allesbehalve coherent is.

Ten eerste pretendeert de geblondeerde politicus dat er maar één islam is, met maar één type moslims. Te weten de ultraradicale, gewelddadige koppensnellersislam die niks anders doet dan haatzaaien en aanslagen plegen. Fijne boodschap voor alle gematigde moslims die misselijk worden van de misdaden van ISIS en alle wreedheid die gepaard gaat met de sharia! Wilders ontkent dus totaal dat er zat vredelievende moslims zijn die geen kwaad in de zin hebben.

Ten tweede is het natuurlijk een tikje naïef als je denkt dat wanneer je mensen een eed laat zweren, dat ze dan automatisch onze wetten en gewoonten gaan respecteren. Dat het probleem van de radicalisering plotsklaps verdwijnt op het moment dat je een handtekening laat zetten.

Kennelijk kan Geert Wilders het zich dus niet voorstellen dat radicalen daarover zouden liegen. Wat natuurlijk erg vreemd is, aangezien Wilders nota bene zelf een aantal jaar geleden nogal een boom heeft opgezet over het begrip 'taqqiya' (het liegen omwille van de islam). En nu ineens wil hij namens de PVV een maatregel introduceren om taqqiya juist te bevorderen? De consistentie is ver te zoeken. Wilders roept dus gewoon maar wat.

Ik hoop voor het Gatestone Institute dat ze binnenkort ook nog wat scherpere islamcritici zullen importeren uit Europa. Want in Amerika hebben ze het nog niet door, maar in Nederland wordt het immer duidelijker: Geert Wilders is geen serieuze deelnemer aan het islamdebat, maar de hofnar 5qw 6qq

Het Hofblad van de PVV http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... -296393377

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » za sep 27, 2014 11:13 pm

Al-Nusra dreigt met aanslagen




DAMASCUS -
Al-Nusra, een terroristische organisatie uit Syrië, dreigt met aanslagen tegen de Verenigde Staten en andere landen die meewerken aan de luchtaanvallen op Syrië. Dat liet de terreurgroep, die gelinkt is aan al-Qaeda, zaterdag weten.


„Het is geen oorlog tegen al-Nusra, maar een oorlog tegen de islam”, zei een woordvoerder van al-Nusra in een audioboodschap op internet. Volgens hem zullen jihadisten over de hele wereld aanslagen plegen als vergelding van deze oorlog. Al-Nusra bedreigt niet alleen het Westen, maar ook de Arabische bondgenoten

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Politiek cafe

Bericht door Wilhelmus Johannes » zo sep 28, 2014 9:23 am

Uniform móét uit


Nederlandse soldaten is niet gevraagd, maar verplicht om geen uniform te dragen in bus of trein. Dat blijkt uit interne mededelingen van defensie.

Vrijdag betoogde vicepremier Asscher nog dat het slechts om een advies ging. Maar op intranet van het leger en in brieven is van een advies geen sprake: „Militairen dienen tot nader order geen uniform te dragen tijdens woon-werkverkeer”, is te lezen. „Geen procent misverstand dat dit een order is”, stelt CDA-Kamerlid Knops.

Volgens een woordvoerder van minister Hennis (Defensie) is er strikt gezien geen sprake van een order „omdat deze instructie niet persoonlijk is meegedeeld aan het personeel

http://www.telegraaf.nl/telegraaf-i/7Dp/8rMRF

En weer staan Asscher en Hennis keihard te liegen. :twisted: :twisted:
Een pluim op de hoed voor Knops 6qq 6qq

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » zo sep 28, 2014 9:43 am

Opstelten: reis 49 jihadgangers verhinderd




HILVERSUM -
Tot nu toe is van 41 mensen hun paspoort afgenomen om te verhinderen dat ze zouden afreizen naar strijdgebied in Syrië of Irak. Dat gebeurde soms in een half uur tijd, onder meer door de marechaussee op Schiphol.






Dat maakte minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) zondag bekend in het tv-programma WNL. Ook is van 8 mensen die al in het strijdgebied zitten, hun paspoort ingenomen.

De paspoorten van potentiële jihadgangers kunnen worden afgenomen doordat de veiligheidsdiensten deze personen in beeld hebben, aldus de minister. Het kabinet wil voorkomen dat mensen weggaan, omdat ze een groot risico vormen als ze terugkomen in Nederland. „Ze hebben getraind en gevochten”, zei Opstelten. Tot nu zijn ongeveer 140 mensen uitgereisd, zei hij. Onder hen zijn 40 vrouwen.

Van 8 Nederlanders die al in Syrië of Irak zitten is het paspoort ingetrokken. Onder hen is de man die afgelopen week het filmpje maakte waarin hij oproep tot een daad tegen Nederland, stelt een woordvoerder van Justitie. Als zij zouden terugkomen naar Nederland worden ze direct opgepakt. Verder kunnen mensen zonder geldig paspoort veel zaken niet meer regelen.

Verder zei Opstelten dat er inmiddels 30 strafrechtelijke onderzoeken in gang zijn gezet in verband met jihadisme. Het gaat onder meer om mensen die verdacht worden van opruiing, van recrutering van mensen voor de strijd, maar ook om personen die van plan zouden zijn terrroristische daden te plegen. Een aantal van de verdachten is opgepakt.
6qq 6qq festivdd

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Politiek cafe

Bericht door bertvaneck » zo sep 28, 2014 9:46 am

Wilhelmus Johannes schreef:Uniform móét uit


Nederlandse soldaten is niet gevraagd, maar verplicht om geen uniform te dragen in bus of trein. Dat blijkt uit interne mededelingen van defensie.

Vrijdag betoogde vicepremier Asscher nog dat het slechts om een advies ging. Maar op intranet van het leger en in brieven is van een advies geen sprake: „Militairen dienen tot nader order geen uniform te dragen tijdens woon-werkverkeer”, is te lezen. „Geen procent misverstand dat dit een order is”, stelt CDA-Kamerlid Knops.

Volgens een woordvoerder van minister Hennis (Defensie) is er strikt gezien geen sprake van een order „omdat deze instructie niet persoonlijk is meegedeeld aan het personeel

http://www.telegraaf.nl/telegraaf-i/7Dp/8rMRF

En weer staan Asscher en Hennis keihard te liegen. :twisted: :twisted:
Een pluim op de hoed voor Knops 6qq 6qq
Als het aan jou zou liggen word er alleen maar olie op het vuur gegooit jij moet gaan solliciteren als PR man bij de PVV .... 5qw

Plaats reactie