Aan de toog

Al wat niet met Polen te maken heeft mag hier geplaatst worden
bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Aan de toog

Bericht door bertvaneck » za jul 12, 2014 3:13 pm

nee de mijne is anders en nog goed bij de tijd voor de 82 jaar 6qq

ron
Berichten: 732
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Aan de toog

Bericht door ron » za jul 12, 2014 6:33 pm

Plievo schreef:Het is een lieverd maar komt met dit soort zaken met de meest vreemde oplossingen.


Heeft zij ook van die oplossingen die bijna (of helemaal) onder de noemer 'bijgeloof' vallen ? :)

Plievo
Berichten: 2948
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Aan de toog

Bericht door Plievo » za jul 12, 2014 9:55 pm

ron schreef:
Plievo schreef:Het is een lieverd maar komt met dit soort zaken met de meest vreemde oplossingen.


Heeft zij ook van die oplossingen die bijna (of helemaal) onder de noemer 'bijgeloof' vallen ? :)

Ach, jij kent mijn schoonmoeder ook? ;) :D

ron
Berichten: 732
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Aan de toog

Bericht door ron » zo jul 13, 2014 9:37 am

't Is een een klein wereldje, he? :)

Lech
Berichten: 4957
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Aan de toog

Bericht door Lech » wo jul 23, 2014 6:45 pm

Indrukwekkende reportage gezien van de aankomst van de slachtoffers van de ramp van MH17.

Plievo
Berichten: 2948
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Aan de toog

Bericht door Plievo » za jul 26, 2014 9:55 am

Bennie Jonker (51) vermist

Afbeelding

Bennie Jonker - Foto: Eigen foto / Politie Drenthe

Zwartemeer - De 51-jarige Bennie Jonker uit Zwartemeer wordt vermist. Dat meldt de politie Drenthe.

Bennie is voor het laatst gezien in een grijze Mazda 6, met kenteken 96-PB-RS.

De politie meldt op Twitter dat de familie van de Zwartemeerder zich zorgen maakt over zijn verdwijning.

Wie weet waar Bennie is of hem heeft gezien, wordt verzocht contact op te nemen met de politie via alarmnummer 1-1-2.



Alhoewel dit forum hier niet voor bedoeld is, hij is een collega van mij en ik probeer hiervoor op deze manier aandacht te vragen

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Aan de toog

Bericht door bertvaneck » za jul 26, 2014 10:11 am

Ik hoop Johan dat ze hem gauw vinden ...

Plievo
Berichten: 2948
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Aan de toog

Bericht door Plievo » ma jul 28, 2014 11:44 am

Zover bekend is hij nog niet gevonden.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Aan de toog

Bericht door bertvaneck » ma aug 11, 2014 3:32 pm

Amerikaanse ebolapatiënt schrijft: "Iedere dag voel ik me sterker"





De Amerikaanse dokter Kent Brantly, die besmet is geraakt met het ebola-virus tijdens zijn werk in Liberia, schreef in een brief vanuit het ziekenhuis: "Ik voel me iedere dag sterker". De 33-jarige hulpverlener ligt op een geïsoleerde afdeling van het Emory ziekenhuis in de stad Atlanta.






Brantly was de eerste ebola-patiënt die in de Verenigde Staten werd behandeld. De andere hulpverlener die besmet raakte, is zijn collega Nancy Writebol, die ook behandeld wordt in Atlanta.
geleerde
De dokter begint zijn verhaal met dat hij de brief vanuit zijn geïsoleerde kamer schrijft. Hij wil iedereen bedanken die gebeden heeft voor zijn herstel en dat van Nancy Writebol.

"Wanneer het ebola-virus zich in Liberia begon te verspreiden, veranderde het dagelijkse ziekenhuiswerk van mij en mijn collega's steeds meer in het behandelen van ebola-slachtoffers. Ik heb de handen van ontelbare mensen vastgehouden terwijl deze vreselijke ziekte hen het leven ontnam. Ik heb met eigen ogen de verwoesting gezien en kan me nog steeds ieder gezicht en elke naam herinneren", schrijft Brantly
en dan zijn er weer geleerde die het er niet mee eens zijn :evil:

Plievo
Berichten: 2948
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Aan de toog

Bericht door Plievo » ma aug 11, 2014 3:39 pm

Plievo schreef:Bennie Jonker (51) vermist

Afbeelding

Bennie Jonker - Foto: Eigen foto / Politie Drenthe

Zwartemeer - De 51-jarige Bennie Jonker uit Zwartemeer wordt vermist. Dat meldt de politie Drenthe.

Bennie is voor het laatst gezien in een grijze Mazda 6, met kenteken 96-PB-RS.

De politie meldt op Twitter dat de familie van de Zwartemeerder zich zorgen maakt over zijn verdwijning.

Wie weet waar Bennie is of hem heeft gezien, wordt verzocht contact op te nemen met de politie via alarmnummer 1-1-2.



Alhoewel dit forum hier niet voor bedoeld is, hij is een collega van mij en ik probeer hiervoor op deze manier aandacht te vragen

Helaas is hij in Tsjechië gevonden, de overheid wil 5000 euro om zijn lichaam vrij te geven.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Aan de toog

Bericht door bertvaneck » ma aug 11, 2014 4:05 pm

Waar is dat voor nodig Johan ?????? zit dit niet in het zorg pakket ?????

Plievo
Berichten: 2948
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Aan de toog

Bericht door Plievo » ma aug 11, 2014 6:21 pm

Ik begrijp dat dit "onderzoekskosten" zijn.
Het bericht gaat dat zijn werkgever dit geld (heeft) betaald.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Aan de toog

Bericht door bertvaneck » ma aug 11, 2014 6:44 pm

Nog een geluk voor zijn familie weten ze waar hij aan gestorven is ???Johan

Plievo
Berichten: 2948
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Aan de toog

Bericht door Plievo » ma aug 11, 2014 6:55 pm

Hij heeft de hand aan zichzelf geslagen :(

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Aan de toog

Bericht door bertvaneck » ma aug 11, 2014 7:16 pm

Dat is wat wist jij dat hij overspannen was Johan ik vind dit voor de nabestaanden vreselijk .

Lech
Berichten: 4957
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Aan de toog

Bericht door Lech » za aug 16, 2014 12:32 pm

Veel Duitse wilde zwijnen te radioactief

ERFURT - 

28 jaar na de ramp in de kerncentrale van Tsjernobyl zijn veel Duitse wilde zwijnen nog steeds te radioactief. Hun vlees is niet voor menseljke consumptie geschikt en moet worden vernietigd. Dit blijkt uit onderzoek bij 586 everzwijnen die in de deelstaat Thüringen zijn doodgeschoten, aldus de krant Leipziger Volkszeitung zaterdag.

Het probleem betreft vooral wilde zwijnen die in bossen leven. Die woelen in de grond en vreten vervolgens wortelstelsels van paddenstoelen op. Daarin is radioactief cesium opgeslagen dat bij de kernramp in 1986 vanuit Oekraïne naar Midden-Europa waaide. Bijna 10 procent van de wilde zwijnen in Thüringen is daardoor te radioactief om op te eten. Jagers worden gecompenseerd voor het vernietigde vlees.

Volgens de wet ligt de grens bij 600 becquerel per kilo vlees. 1 becquerel is gelijk aan 1 uiteenvallende atoomkern per seconde. Het probleem zal ook niet gauw zijn opgelost. Het cesiumisotoop dat de radioactiviteit in de bossen van Thüringen veroorzaakt, heeft een halfwaardetijd van 30 jaar. Dit betekent dat pas na drie decennia 50 procent van het resterende radioactieve cesium is afgebroken door het uiteenvallen van de atomen.

Afbeelding



Nu begrijp ik die verlichte koplampen op de veluwe savonds

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Aan de toog

Bericht door bertvaneck » za aug 16, 2014 12:51 pm

Lech het vlees van wilden varkens is wel lekker wij gaan regelmatig naar van de Valk daar hebt je herfst menu,s met alle soorten wilt Haas eend fazanten hert enz dan wij meestal naar Vught in Brabant prima geregeld en je mag net zoveel opscheppen wat je wilt dus doe ik mijn best 6qq 5qw

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Aan de toog

Bericht door bertvaneck » zo aug 17, 2014 7:47 am

Meer vals geld op de markt
Chris Ververs



BAARN -
Marktkooplui uit het hele land hebben in toenemende mate te maken met klanten die betalen met vals geld. Speelde het probleem voorheen nog op markten in de Randstad, nu komen signalen uit het hele land binnen.






Dat constateert de Centrale Vereniging van Ambulante Handel (CVAH). „We moeten voorkomen dat er straks massaal met vals geld betaald wordt”, stelt CVAH-zegsman Henk Achterhuis.

Kregen marktkooplui in Rotterdam, Amsterdam en Den Haag vorig jaar nog stelselmatig valse biljetten in de hand gedrukt, nu zijn ook kooplui uit het Gooi, Zwolle, Enschede en Eindhoven steeds vaker de klos. „We horen met steeds grotere regelmaat dat valse biljetten van twintig en vijftig euro er doorheen piepen”, weet Achterhuis. De CVAH voerde onlangs nog campagne waarin marktkramers wordt geadviseerd een geldscanner aan te schaffen om zo de foute biljetten te weren. Ondernemers krijgen namelijk twee keer de deksel op de neus. „Je mist niet alleen inkomen, je geeft deze mensen ook nog eens geldig wisselgeld terug.”

Zo worden in Gooi en Eemland al maanden ondernemers opgelicht met valse briefjes van vijftig euro. Afgelopen week was het weer raak. Eric de Graaf ontdekte dat er op één dag bij zijn viskar tot drie keer toe werd betaald met een waardeloos bankbiljet. „Het is me net nog overkomen. Weer een vals briefje. Om gek van te worden. Ik ben het zat.”

De Graaf staat met zijn kraam op markten in onder meer Baarn, Eemnes en Laren en Amersfoort. Hij vermoedt dat hij niet enige ondernemer is die slachtoffer is geworden van valsemunters in de regio Gooi en Eemland . „Ik wil alle ondernemers waarschuwen. Het loopt de spuigaten uit. Let goed op dus!”

De biljetten in omloop kenmerken zich door het identieke serienummer X45375254606.

„Het biljet is niet gemakkelijk van een echt biljet te onderscheiden en de nummers zijn altijd hetzelfde”, aldus De Graaf die het afgelopen half jaar al vier keer eerder vals geld in de kassa ontdekte. Vooral tijdens de piekuren wordt met vals geld betaald.
Dus Polen cafe vrienden hou u ogen goed open wij pinnen overal 6qq

Lech
Berichten: 4957
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Aan de toog

Bericht door Lech » zo aug 17, 2014 5:16 pm

ellendig, dit kost alleen maar geld, je kan het nergens vergoeden

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Aan de toog

Bericht door bertvaneck » di aug 19, 2014 7:39 am

Deurwaarder stuurt dagvaarding van 4 cent
Wessel Wit



ROTTERDAM, dinsdag -
Post ontvangen van een deurwaarder is nooit leuk, maar veel cliënten van deurwaarderskantoor Bazuin & Partners zullen waarschijnlijk vooral smakelijk gelachen hebben toen bij hen een dreigende sommatie op de deurmat viel.




Foto: tlg



Onheilspellend

Door een fout kregen honderden ’wanbetalers’ de afgelopen dagen een onheilspellende aankondiging van een dagvaarding toegestuurd voor een lachwekkend bedrag van hooguit een paar eurocent. „Bovengenoemde maatregel kunt u slechts voorkomen door betaling van het verschuldigde bedrag ad 0,04 euro”, staat bijvoorbeeld in een van de vele brieven.

„Er is iets helemaal misgelopen bij de instellingen van ons computersysteem”, zegt gerechtsdeurwaarder Eric Hundscheidt van de firma die vestigingen heeft in Rotterdam, Den Haag en Amstelveen. „Normaal gesproken sturen we alleen sommaties naar personen vanaf een bepaald bedrag, bijvoorbeeld 5 euro. Die limitering is om een of andere reden weggevallen.”

Om hoeveel onterechte brieven het gaat, weet het kantoor nog niet. „Het is niet duidelijk hoe lang de fout in ons systeem heeft gezeten. We versturen meer dan duizend brieven per dag.”
9qq 5qw 5qw

Plaats reactie