Kofferoorlog
Geplaatst: vr mar 13, 2015 6:19 am
Kofferoorlog
door Paul Eldering
Schiphol -
In alle stilte verhogen Nederlandse vliegmaatschappijen en reisorganisaties hun tarieven voor ruimbagage vanaf 1 april met tientallen procenten.
Op die manier moeten de steeds lagere ticket- en vakantieprijzen komend zomerseizoen gecompenseerd worden. Ook buitenlandse prijsvechters zijn sterk afhankelijk van extra inkomsten uit koffers, zitplaatsen, boordverkoop en service.
Concurrentie
„De concurrentie wordt harder. De consument wil goedkoper op reis en boekt ook bij de voordeligste. Maar er wordt bij de vakantiekeuze niet gekeken naar de kosten van koffers en aanvullende diensten. Daar moeten we dus geld verdienen”, zei Corendon-topman Steven van der Heijden gisteren.
Ook Arke, Transavia en KLM kunnen het zich niet veroorloven een dief van de eigen portemonnee te zijn. Corendon verhoogt de kofferprijzen tot 20 kg van 6 naar 8 euro enkele reis, Arke stijgt van 5 naar 8 euro en KLM op Europese vluchten van 15 naar 20 euro in de toeristenklasse.
door Paul Eldering
Schiphol -
In alle stilte verhogen Nederlandse vliegmaatschappijen en reisorganisaties hun tarieven voor ruimbagage vanaf 1 april met tientallen procenten.
Op die manier moeten de steeds lagere ticket- en vakantieprijzen komend zomerseizoen gecompenseerd worden. Ook buitenlandse prijsvechters zijn sterk afhankelijk van extra inkomsten uit koffers, zitplaatsen, boordverkoop en service.
Concurrentie
„De concurrentie wordt harder. De consument wil goedkoper op reis en boekt ook bij de voordeligste. Maar er wordt bij de vakantiekeuze niet gekeken naar de kosten van koffers en aanvullende diensten. Daar moeten we dus geld verdienen”, zei Corendon-topman Steven van der Heijden gisteren.
Ook Arke, Transavia en KLM kunnen het zich niet veroorloven een dief van de eigen portemonnee te zijn. Corendon verhoogt de kofferprijzen tot 20 kg van 6 naar 8 euro enkele reis, Arke stijgt van 5 naar 8 euro en KLM op Europese vluchten van 15 naar 20 euro in de toeristenklasse.