Mijn eerste keer in Polen.

Al uw reisverhalen, fotoverslagen m.b.t. Polen mogen hier geplaatst worden
Houtstoker
Berichten: 289
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Mijn eerste keer in Polen.

Bericht door Houtstoker » zo feb 26, 2012 6:15 pm

Staat tegenover dat ze met 8 jaar al auto rijden (of wat er voor door gaat)

SvMp
Berichten: 33
Lid geworden op: za sep 17, 2011 9:41 am

Re: Mijn eerste keer in Polen.

Bericht door SvMp » zo feb 26, 2012 8:05 pm

Przyrodnik schreef:SvMp, ik denk dat je tamelijk sentimenteel bent...

Als ik in de oude stad Maastricht ben, of bij de vroeg 17e eeuwse windmolen die het symbool is van de wijk waarin ik woon, dan zijn dat wel zaken die mij aan vroeger doen denken.


Heeft niets met sentimenteel te maken, maar met waar je interesses liggen. Dat is tamelijk persoonlijk.
De 17e eeuw is mij te oud. Mijn interesse gaat uit naar naoorlogse geschiedenis.

Dit soort reportages vind ik geweldig: http://www.geschiedenis24.nl/andere-tij ... -Durp.html

Ik ben géén voorstander van armoede, ben blij dat internet bestaat (ik verdien er een leuk inkomen mee), maar sommige modernisering had van mij niet gehoeven.

Ik had graag de gelegenheid gehad om een kijkje in het toenmalige oostblok te nemen toen 'de muur' er nog stond. Ook om er beter een mening over te vormen. Naar mijn idee wordt er te zwart/wit naar gekeken en liggen zaken genuanceerder.

Stamgast schreef:De vorige berichten lezende, vraag ik mij af hoe de kinderen in deze "armoede" hun jeugd beleven.
Er zal weinig zijn in de vorm van speelgoed of een fietsje lijkt mij. Is er onderwijs?
Naar school gaan in de winter in een koud klaslokaal lijkt mij geen pretje.


Belangrijke vraag. Volgens mij is in dat soort landen het onderwijs juist wel goed geregeld, maar ik weet het fijne er niet van.
Wel heb ik de neiging om het een en ander te relativeren: Een kind dat in Nederland in een bijstandsgezin opgroeit, in een flatje in een of andere overbevolkte multiculti achterstandswijk, heeft ook niet bepaald een geweldige jeugd.

Plaats reactie