Foto`s van Kees

Al uw reisverhalen, fotoverslagen m.b.t. Polen mogen hier geplaatst worden
Plaats reactie
admin
Site Admin
Berichten: 503
Lid geworden op: do aug 18, 2011 11:56 am

Foto`s van Kees

Bericht door admin » ma feb 13, 2012 6:32 pm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo geachte lezers,

Hier ziet u enkele Polen-fotoos, Degenen met sneeuw spelen zich af januari 2009. Ik zag op internet een hoogwerker te koop staan in Sanniki bij een zekere heer Adam Stancsak. De prijs/kwaliteit verhouding stond mij goed aan. Het eneig probleem was dat bij de familie Stancsak geen woord over de poolse grens werd gesproken. Klein probleem, mijn poolse medewerker, dhr. Borowiets woonachtig in het verre Borowiets, ging uiteraard mee. Dus wij met z'n drieen sondagsavonds vertrokken naar Sanniki, wat een beetje onder Warschau ligt.

Op de fotoos dhr. Stancsak, en de betreffende hoogwerker. Er stonden ook nog diverse vrachtwagens, alles afkomstig uit Frankrijk, Adams vrouw heeft een zus welke met een fransoos is getrouwd. Ik de hoogwerker gekocht en omdat we vlakbij het dorp van mijn Pool waren zouden we daar slapen. Dat vlakbij was dus nog 250 km maar dat wist ik toen nog niet.

De oudjes wonen midden in een bosgebied van 5000 hectare, goed dat we met de jeep waren anders hadden we nooit door de soms 2 mtr hoge sneeuw gekomen. Jammer heb ik geen foto van hun hond want die werd een paar dagen later door wolven van de ketting afgevreten. U ziet het huisje, de kachel etc.. De fotoos met goed weer heb ik in 2010 gemaakt op doorreis naar Oekraine. Dhr. Borowiest woont een eind verderop in die bossen, daar kun je zonder jeep ook amper komen. Hij kreeg nog meer gasten daarom haalde hij de caravan erbij.

Kees1221
Berichten: 84
Lid geworden op: wo okt 12, 2011 10:50 am

Re: Foto`s van Kees

Bericht door Kees1221 » ma feb 13, 2012 7:44 pm

Wat heb je verder met de kraan gedaan Kees?
Kees1221

ron
Berichten: 731
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Foto`s van Kees

Bericht door ron » ma feb 13, 2012 8:20 pm

Kees, ben jij dat met die rode jas?

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Foto`s van Kees

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma feb 13, 2012 8:43 pm

Leuk,wij hebben ook zo`n kachel.

Afbeelding

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Foto`s van Kees

Bericht door pietje Bell » di feb 14, 2012 9:13 am

Kan wel wezen,maar ik vind die van Kees mooier. :lol: :lol: :lol: :lol: 3qq

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Foto`s van Kees

Bericht door Przyrodnik » di feb 14, 2012 9:22 am

Lijkt me wel een leuke plek om te tuinkamperen. Ben ik welkom? :)

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Foto`s van Kees

Bericht door Wilhelmus Johannes » di feb 14, 2012 10:17 am

pietje Bell schreef:Kan wel wezen,maar ik vind die van Kees mooier. :lol: :lol: :lol: :lol: 3qq


Klopt Pietje,zo één zat er bij ons ook in,maar de aannemer vond de stenen en het voegwerk (1901) dusdanig slecht,dat we het ding van onder tot boven vernieuwd hebben,als het goed is heb ik nog ergens een foto ervan,die gelijkenissen met die van Kees vertoont,maar wij hoeven geen brood enz in dat ding te bakken,vandaar dat het iets simpeler is geworden,maar verder doet hij wat hij doen moet,heerlijk snorren en warmte geven.

kees
Berichten: 536
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 5:57 pm

Re: Foto`s van Kees

Bericht door kees » di feb 14, 2012 10:42 am

Hallo mannen, het is niet mijn kachel, maar de kachel in het huis van de vader en moeder van mijn pool. Ze verwarmen er ook het water voor de CV mee en voor de douche. Dit hebben ze sinds een jaar of 7, mijn pool heeft dat zelf aangelegd. Frank: er word daar al veel gekampeerd, polen uit de grote steden kopen al zo'n huisje met een stuk grond. Het ligt wel wat afgelegen, met een gewone auto kun je er amper komen. Het ligt in het bosgebied bij Lublin en Zamosc.Zamsch is het eerste dorp met winkels. Er is wel elektriciteit maar geen waterleiding, pompen ze zelf. Als mijn pool hout gaat sprokkelen is hij gewapent want er zitten wolven. Op de eerste foto zie je de hoogwerker in zijn natuurlijke omgeving met het zetten van staalkonstruktie, op de fotoos met sneeuw staat ie nog in Polen. De man met de rode jas is Adam Stanszcak handelaar in van alles en nog wat. De hoog werker staat nu bij mij in een opslaghal in afwachting van werk.

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Foto`s van Kees

Bericht door pietje Bell » di feb 14, 2012 12:21 pm

Nou dat kan wel wezen,dan vindt ik die van W.J mooier. :lol: :lol: :lol: :lol: 3qq

kees
Berichten: 536
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 5:57 pm

Re: Foto`s van Kees

Bericht door kees » di feb 14, 2012 5:59 pm

Ik zal eens kijken, ik moet nog ergens een foto van mijn kachel hebben, dan stuur ik hem naar Plievo.

Plaats reactie