Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Al uw reisverhalen, fotoverslagen m.b.t. Polen mogen hier geplaatst worden
Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door Plievo » za sep 01, 2018 2:18 pm

Nu staan wij in Eindhoven in de rij om het vliegtuig naar Poznan te pakken. Wij hebben een plek voor in het vliegtuig. Mijn vrouw had liever een plek achter in het vliegtuig. Vreemd, want dan zijn wij later in Poznan.

ron
Berichten: 731
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door ron » zo sep 02, 2018 8:08 am

Nou ja, als jullie met het vliegtuig terug ook achterin gaan zitten, dan maakt het toch geen verschil? :)

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door Plievo » ma sep 03, 2018 8:02 am

Net bij een ziekenhuis geweest waar wij al jaren komen. Je ziet alles zienderogen achteruit gaan. De helft van de verlichting werkt niet meer, geen onderhoud aan het gebouw, ramen zijn al jaren niet meer gewassen en de rijen zijn zo lang alsof we terug gaan naar de tachtiger jaren.

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door Lech » di sep 04, 2018 6:48 am

Als je genoeg geld hebt kun je op tijd in de beste ziekenhuizen terecht. Anders word het wachten bij de slechtere ziekenhuizen. De tweedeling in de zorg is al jaren geleden thuis toegeslagen.

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door Plievo » do aug 17, 2023 9:00 am

Afgelopen zondag op de luchthaven van Poznan, behoorlijk bloedende hand en geen pleister te verkrijgen.
Alle winkels voor de douane bijlangs geweest niets.
Toen maar door de douane, koffers, jas, pc, armband op de band en daar gevraagd om een pleister, maar helaas.

Na de douane koffer, jas, pc van de band gehaald steeds proberend bloed te stelpen.
Na de douane bij de winkels geprobeerd om aan een pleister te komen, maar neu.
Gelukkig hadden ze bij de coffeecorner links wel 2 pleisters voor mij.

Thuis komend kwam ik erachter dat ik door alle consternatie mijn zilveren armband bij de douane heb laten liggen :o
Gisteren hebben wij eindelijk contact gekregen met het luchthaven en mijn armband ligt daar bij gevonden voorwerpen, binnekort maar weer ophalen :D

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door Plievo » wo okt 25, 2023 11:24 am

Nog een verhaalt uit begin jaren 90, om in Poznan te komen was er nog geen snelweg, dus dorp in, dorp uit. Al gauw een rit van 3 uurtjes om in Poznan te komen, wijk Antoninek.
Deze wijk zit vanuit Duitsland bekeken aan de achterkant van Poznan, een leuke wijk, brede straten, woningen op grote kavels.

Om een gegeven moment komen wij binnen de grenzen van Poznan, nog c.a. 2 kwartier rijden en we zijn op onze bestemming, normaal gesproken.
Het is nog een weg met deels 4 baansweg, deels 2 baans, hier en daar rotondes en stoplichten.
Op veel plekken zien wij aan de rechterkant de grote flats met die hele grote flatnummers erop en aan de linkerkant uitvalswegen, bedrijven, benzinepompen en af en toe hele grote dikke leidingen.

Die leidingen waren voor mij een raadsel, wij hadden geen idee waar die voor dienden, tot die ene dag.
Op een gegeven moment zijn wij een kwartiertje van de afslag Antoninek, toevallig op een laag punt in de route, en daar stonden wij, met de autowielen in het water.
Z`on grote leiding was geknapt, het bleek een leding te zijn voor water, de hele kruising stond blank en er was niet doorheen te komen, wij moesten omrijden en een behoorlijk stuk ook want er was zoveel water weggelekt dat het centrum van de stad ook blank stond.

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door Plievo » di nov 28, 2023 7:32 pm

Eergister verraste mijn zwager mij met een ticket voor de thuiswedstrijd van Lech Poznan met als trainer John van den Brom.
Bij winst zou Lech de 2e plek in de competitie overnemen, ze verloren.

En wie staat de volgende dag in de krant?
Afbeelding



https://gloswielkopolski.pl/kibice-lech ... d/72156080

Plaats reactie