Oost-Europa – Dé place to be voor een goedkope citytrip

Al uw reisverhalen, fotoverslagen m.b.t. Polen mogen hier geplaatst worden
Lech
Berichten: 4954
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Oost-Europa – Dé place to be voor een goedkope citytrip

Bericht door Lech » di mei 24, 2016 5:13 am

Oost-Europa – Dé place to be voor een goedkope citytrip
Afbeelding

Afgelopen week ben ik met vrienden in het mooie Gdansk geweest. De komende dagen zal ik dus gaan bloggen over de leuke, herkenbare en bijzondere dingen die ik heb meegemaakt in deze historische Hanzestad. Met vandaag de belachelijk goedkope prijzen waar Oost-Europa bekend om staat.

Dat het een goedkoop reisje zou worden hadden we al verwacht. € 55 voor heen- en terugvliegen én vier overnachtingen is natuurlijk een schijntje. We hadden al de geruchten gehoord over de lage prijzen in de Poolse supermarkten, restaurants en andere voorzieningen, maar we moesten het zien om te geloven. Gelukkig werden we niet teleurgesteld.

In restaurants betaalden we omgerekend zo’n € 10 tot € 15 per persoon voor een voorgerecht, hoofdgerecht en één à twee drankjes. Als je in Nederland ergens zo’n plek kent, laat het me alsjeblieft weten. We hebben dan ook heerlijk culinair gedineerd deze week. Van een hamburger deluxe in een sportsbar tijdens de Europaleague finale, tot een ribeye-steak in een fancy restaurant en van de Poolse pierogi met goldwasser tot Italiaanse pizza, alles hebben we wel gehad.

Afbeelding

Gedurende de hele week hebben we bijna als koningen geleefd. Het zwembad en de dierentuin waren tevens vriendelijke betaalbare uitjes en met het openbaar vervoer konden we makkelijk (en vooral heel goedkoop) overal naar toe. Mocht je dus ooit nog een leuke en betaalbare stedentrip willen plannen, in het oosten van Europa kun je met een klein zakcentje al heel wat leuks zien en beleven!

Plaats reactie