Een afstudeerstage bij Instytut Rozwoja Terytorialnego

Al uw reisverhalen, fotoverslagen m.b.t. Polen mogen hier geplaatst worden
Lech
Berichten: 4948
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Een afstudeerstage bij Instytut Rozwoja Terytorialnego

Bericht door Lech » di mei 24, 2016 8:03 pm

Een afstudeerstage bij Instytut Rozwoja Terytorialnego; Rosa Daamen over haar tijd in Polen.

Afbeelding

Ik ben Ros1a Daamen 21 jaar en ik ben een master studente European Spatial & Environmental Planning (ESEP). Omdat ik graag nog wat ervaring in de praktijk wilde opdoen voor het afstuderen was een afstudeerstage de ideale oplossing voor het schrijven van een master scriptie en het afronden van de studie. Polen was een erg interessant land om mijn onderzoek uit te voeren, omdat de ruimtelijke ordening daar erg laag is ontwikkeld en er weinig waarde wordt gehecht aan duurzaamheid. Via de begeleider van mijn master kon ik een stage regelen bij Instytut Rozwoju Terytorialnego (Instituut voor ruimtelijke ontwikkelingen). Dit is een instituut in Wroclaw dat onderzoek doet naar de ruimtelijke ontwikkelingen in Lower Silesia, een provincie in het zuiden van Polen. Ik had veel bijeenkomsten over de ontwikkeling van de residentiële sector in deze provincie en de informatie uit deze bijeenkomsten moest ik vervolgens verwerken. Verder had ik ook veel vrijheid om aan mijn scriptie te werken en interviews af te nemen. Deze werkzaamheden waren erg leerzaam en interessant, omdat in Polen de planologie totaal anders geregeld is dan in Nederland. Ik zou het dan ook aanraden om tijdens je studie eens in een ander land te verblijven en te kijken hoe het ruimtelijk beleid daar geregeld is.