Gdansk – Een dagje aapjes kijken

Al uw reisverhalen, fotoverslagen m.b.t. Polen mogen hier geplaatst worden
Plaats reactie
Lech
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Gdansk – Een dagje aapjes kijken

Bericht door Lech » za mei 28, 2016 7:39 am

Gdansk – Een dagje aapjes kijken in de dierentuin
Afbeelding
Op een mooie, zonnige dag in het pittoreske Gdansk wilden wel eens iets anders zien dan mooie gebouwen, en Poolse mensen hadden we ook al meer dan genoeg gezien. Tijd voor Poolse dieren!

Een tram- en bustocht van ongeveer een uurtje bracht ons naar de lokale dierentuin. Als je nou denkt, zoiets zal in Polen wel tegenvallen; niets was minder waar. Het park was heel groot, had meer dieren dan Dierenpark Emmen en als kers op de taart: Het was een doordeweekse dag, dus er was bijna niemand, op anderhalf schoolreisje na. Een kleine greep uit de kinderen van Moeder Natuur die we gezien hebben:
Afbeelding
Er waren twee olifanten, een Indiaanse en een Afrikaanse. De een was erg oud en de ander was gered uit een dierentuin waar zij mishandeld werd. Prachtige dieren zijn het!
Afbeelding
De leeuwen hadden een bijzonder mooi verblijf. Erg groot, heel groen en als je zag hoe de groep erbij lag, al chillend in de zon, kon je je makkelijk voorstellen dat ze het prima naar hun zin hadden hier.
Afbeelding
Misschien wel mijn favoriete dier, het stokstaartje, was ook in ruime aantallen vertegenwoordigd in deze dierentuin. Ze lijken zo spontaan en sociaal, maken een heel schattig geluid en zien er gewoon cool uit als ze rechtop gaan staan.
Afbeelding
Als je er dan toch bent, kan je net zo goed even gedag zeggen tegen de familie, toch?
Afbeelding
Wie houdt er nou niet van pinguïns? Dat bedoel ik! Deze zwart-witte waggelende droogkloten hadden ook een mooi territorium toebedeeld gekregen. We konden alleen niet zo dichtbij komen, helaas.
Afbeelding
Tot slot hadden we ook een goed zicht op een tijger, die in tegenstelling tot de poema wél vol in het zicht besloot te gaan liggen chillen. Dankjewel tijger!

ron
Berichten: 732
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Gdansk – Een dagje aapjes kijken

Bericht door ron » zo mei 29, 2016 8:40 pm

En ik weet ook dat het daar na een broeierige dag ontzettend hard kan regenen :)

Lech
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Gdansk – Een dagje aapjes kijken

Bericht door Lech » ma mei 30, 2016 5:15 am

ron schreef:En ik weet ook dat het daar na een broeierige dag ontzettend hard kan regenen :)

Heb je het droog kunnen houden Ron? 3qq

ron
Berichten: 732
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Gdansk – Een dagje aapjes kijken

Bericht door ron » wo jun 01, 2016 12:35 pm

We konden vluchten onder zo'n tentje waar je wat kon eten, niet iedereen had zoveel geluk.

Plaats reactie