Reizen van Kim - Krakau

Al uw reisverhalen, fotoverslagen m.b.t. Polen mogen hier geplaatst worden
Plaats reactie
Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Reizen van Kim - Krakau

Bericht door Plievo » zo jul 17, 2016 7:13 pm

Vijf keer een kijkje in de keukens van Krakau
30 augustus 2015 Kim Alle posts, Bestemmingen, Doen! op reis, Europa, Food & Drinks, Polen

Je zult Polen waarschijnlijk niet bezoeken vanwege de geweldige keuken. Vlees en soep? Mwah… Maar Krakau verrast. Natuurlijk zijn er de typische toeristische restaurants met eenheidsworst. Tip: laat die vooral links liggen!
Afbeelding
Drie ‘waarschuwingen

Tijdens ons weekend hebben we dikke mazzel dat we met iemand zijn die al vaak, heel vaak, in Krakau is geweest en ons dus naar alle leuke plekken weet te leiden. Voor ik de tips met je deel, nog even drie ‘waarschuwingen’: neem de tijd, de rokjes zijn kort en schrik niet van de prijs! Het idee van service van de gemiddelde Poolse ober of serveerster is niet om over naar huis te schrijven. Je moet vaak lang wachten, je bestelling herhalen en verwacht geen glimlach. Voor de mannen maken de korte rokjes van de serveersters dit misschien wel weer goed. Zelfs bij de chiquere restaurants lopen de dames erbij alsof ze de club in gaan. Voor ons Nederlanders onvoorstelbaar, maar hier hartstikke normaal. De derde waarschuwing gaat over de prijs. In vergelijking met Nederland is het echt spotgoedkoop om hier goed te eten. Gerechten waar je thuis makkelijk 30 euro of meer voor betaalt, vind je in Krakau voor nog geen 15 euro op de kaart.

Zie het gehel verhaal hier: https://kimopreis.nl/vijf-keer-een-kijk ... an-krakau/


Aanrader 6qq

Lech
Berichten: 4948
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Reizen van Kim - Krakau

Bericht door Lech » ma jul 18, 2016 5:03 am

Prachtig verhaal, mooie ontdekking zz5

Kimopreis
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jul 25, 2016 7:14 pm

Re: Reizen van Kim - Krakau

Bericht door Kimopreis » di jul 26, 2016 7:41 pm

dzięki Lech! Ik heb een toptijd gehad in Krakau.
7qq

Lech
Berichten: 4948
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Reizen van Kim - Krakau

Bericht door Lech » wo jul 27, 2016 7:07 am

Hoi Kim,

Was dit een eenmalige reis of ga je nog wel een keer naar Krakau? Wij hebben aardig wat tips op het forum staan, alhoewel jij je denk ik goed hebt voorbereid op deze reis 17qw 15qq

Lech

Kimopreis
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jul 25, 2016 7:14 pm

Re: Reizen van Kim - Krakau

Bericht door Kimopreis » di aug 16, 2016 8:12 pm

Ik hoop nog wel een keer te gaan. Hoor ook goede verhalen over fietstours in de stad. Vooralsnog niks gepland, maar wie weet!

Plaats reactie