De verrassing van het jaar: kleurrijk Poznan

Al uw reisverhalen, fotoverslagen m.b.t. Polen mogen hier geplaatst worden
Plaats reactie
Anita
Berichten: 3
Lid geworden op: za jul 09, 2016 9:38 am

De verrassing van het jaar: kleurrijk Poznan

Bericht door Anita » ma aug 15, 2016 7:18 pm

‘De kleurrijke cover van een sprookjesboek’. Dat is de meest treffende omschrijving voor het middeleeuwse stadshart van Poznań. Afgelopen juni werd ik aangenaam verrast tijdens een bezoek aan deze Poolse studentenstad. Een bliksembezoek dat helaas veel te kort was, maar lang genoeg voor een verpletterende eerste indruk.

Aan het eind van de middag wandelen we vanaf ons hotel richting het Oude Marktplein. Het leven in Poznań komt langzaam weer op gang, nadat er een flinke storm over de stad geraasd heeft. De donkere wolken hangen nog steeds dreigend boven de binnenstad. Toch zijn de straten allerminst grauw. Leuke boetiekjes en moderne winkelketens wisselen elkaar in rap tempo af. Met als eyecatcher de oude bierbrouwerij Stary Browar, waarin sinds 2003 een ultramodern winkelcentrum gevestigd is. Bijna niets herinnert mij aan mijn laatste bezoek in 1999, toen Polen nog kampte met de naweeën van het communisme.

Benieuwd naar het volledige verslag? Lees dan hier verder http://reisvlinder.nl/tips-stedentrip-poznan-wat-te-doen-in-poznan/

Afbeelding

Lech
Berichten: 4957
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: De verrassing van het jaar: kleurrijk Poznan

Bericht door Lech » di aug 16, 2016 5:29 am

Wederom een mooi verhaal :D
Prachtig zijn die kleurrijke gebouwen op de achtergrond, het oude marktplein.

Plievo
Berichten: 2948
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: De verrassing van het jaar: kleurrijk Poznan

Bericht door Plievo » wo aug 17, 2016 6:28 am

En het witte gebouw erachter de plaats waar mijn vrouw en ik getrouwd zijn ruim 25 jaar geleden.
Inmiddels worden er geen trouwerijen meer gegeven, het gebouw is wel open voor rondleidingen. De binnenkant ziet er geweldig uit, een aanrader om te bezoeken.

En natuurlijk niet vergeten de bokjes die om 12.00h naar buiten komen, elke dag zitten er weer groepen mensen naar dit tafereeltje te kijken :D

Plaats reactie