Tip: camping in Polen met zwembad en Nederlands sprekend

Al uw reisverhalen, fotoverslagen m.b.t. Polen mogen hier geplaatst worden
Lech
Berichten: 4942
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Tip: camping in Polen met zwembad en Nederlands sprekend

Bericht door Lech » ma jul 31, 2017 4:59 am

Tip: camping in Polen met zwembad en Nederlands sprekende eigenaar
By Sandra van Bijsterveld on 30/07/2017 in Oost-Europa, Polen, Reisblog

Het gebeurt niet gauw dat we onze vakantieplannen van de baan schuiven om bijna drie weken op één camping te blijven. Sterker nog: het was nog nooit gebeurd en ik dacht ook niet dat het ooit zou gebeuren. We willen altijd zo veel mogelijk zien op vakantie en deze keer hadden we een hele rondreis door Polen uitgestippeld. Maar onze eerste camping in Polen was zo fijn, dat we die planning binnen een uur na aankomst al opzij hadden geschoven. Dan moet het wel een hele fijne camping zijn! Ik vertel je dan ook graag waarom wij Camping Pod Lasem zo’n fijne camping in Polen vonden.

Camping in Polen met zwembad en Nederlands sprekende eigenaar

Ten eerste werden we meteen al heel vriendelijk ontvangen. Robert, de campingbaas, is Pools maar spreekt ook heel goed Nederlands. Hij zette meteen zijn suikerspinmachine aan voor onze kinderen. Hij vroeg hoe oud ze waren (alweer 9, 11 en 14) en bedacht wat voor ons het beste plekje zou zijn: op veld 3. Daar is een zwembad en een veld om te voetballen, badmintonnen en volleyballen. We mochten natuurlijk zelf kiezen waar we wilden staan, maar veld 3 leek ons een prima keuze. Op de dag dat we aankwamen was het meer dan 30 graden, dus zodra we alles hadden neergezet, doken we het zwembad in. Heerlijk! We hadden op dit veld ook nog eens een mooi uitzicht. Ook stonden we vlak bij de wasgelegenheid. Robert hielp ons zelfs nog even om de caravan perfect neer te zetten, zodat we zo veel mogelijk van het uitzicht en de zon konden genieten.
Afbeelding
camping in Polen Pod Lasem

Uitstapjes vanaf camping Pod Lasem in Polen

Bij aankomst had Robert ons een dikke multomap meegegeven met informatie over wat er in de omgeving allemaal te doen was. De eerste dagen nam ik uitgebreid de tijd om, zittend in het zonnetje, de map door te kijken om te bepalen wat we allemaal zouden willen doen. Wat we uiteindelijk deden, zal ik later nog uitgebreid vertellen in aparte blogposts, maar ik kan wel alvast een idee geven van de mogelijke uitstapjes vanaf camping Pod Lasem. Wat denk je van:

Glashut Julia (waar je de glasblazers aan het werk kunt zien)
Karpacz: een toeristisch plaatsje met winkeltjes en een attractie waar je kennismaakt met de raadsels van het Reuzengebergte
De Noorse kerk bij Karpacz – in stukjes hierheen gehaald uit het Noorse plaatsje Vang
Wandelingen langs rotsformaties, watervallen en de ‘gekleurde meertjes‘
De stad Wrocław (iets meer dan een uur rijden vanaf de camping)
Kastelen en paleizen: Neder-Silezië heeft de hoogste dichtheid aan kastelen en paleizen van Polen. Overal langs de weg staan bordjes die de weg wijzen naar kastelen en paleizen. Ook Bolków, het plaatsje waarbij camping Pod Lasem ligt, heeft een kasteel: Zamek Bolków.
Je kunt vanaf Camping Pod Lasem ook uitstapjes naar Tsjechië maken, zoals naar de kabelbaan naar de top van de Sněžka in het Reuzengebergte of de rotsformaties van Adršpach.

Als je twijfelt wat voor jou een leuk uitstapje zou zijn, geeft Robert graag advies of helpt hij bij het regelen.
Praktische puntjes

Dan nog wat praktische puntjes die je misschien ook wel wilt weten als je op zoek bent naar een fijne camping in Polen:

De wasgelegenheden zijn zo te zien nog behoorlijk nieuw en steeds keurig schoon.
Er zijn regelmatig Nederlanders op de camping, maar ook genoeg andere nationaliteiten.
De camping is niet te groot en lekker rustig.
Je kunt broodjes bestellen op de camping, maar de bakker bevindt zich ook op loopafstand van de camping.
In Bolków is een supermarkt en bij Jelenia Gora (half uur rijden) zijn meerdere grote winkelcentra.
Je bereikt Camping Pod Lasem door via Hannover, Leipzig en Dresden naar de Poolse grens te rijden. Daar volg je de grote weg tot aan Legnica, waar je via Jawor naar Bolków rijdt.
De actuele prijzen vind je op de website van Camping Pod Lasem.

Perfecte camping voor eerste keer Polen

Omdat dit onze eerste keer Polen was en het even afwachten was of we het er leuk zouden vinden, vond ik het een voordeel om nog vrij dicht bij de Duitse en Tsjechische grens te zitten. Maar het was niet zo dat we na onze eerste ervaringen niet verder Polen in durfden. We vonden het gewoon te fijn op camping Pod Lasem om er weg te gaan! We komen vast nog wel een keer terug in Polen om bijvoorbeeld Krakau of Gdansk te bekijken. Maar ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat we dan ook nog wel even terug willen naar deze camping in Polen.


https://www.stralendschrijven.nl/campin ... pod-lasem/

Plaats reactie